root
-------------
este k testu:
dnes som to skusal znovu a result: 26 = + 2 minuty.
Pokial ide o suvislu trat, tak 29 je rychlejsia. Ak vsak treba stale brzdit a zrychlovat spotrebuje 29 viac energie a je pomalsia. Dozenie to vsak po rozbehnuti, vtedy ja naozaj potrebne len zlahka tocit, petoze zotrvacnost robi svoje. 29 je stabilnejsia, 26 obratnejsia. Na narocny lesny teren a narocne zjazdy je 29 absolutne nevhodna.Tam vam vyhovie len DH bike. V stupani je 29 rychlejsia, ale spotrebuje viac energie, 26 naopak stupa lahsie, ale pomalsie. Pri trati, ktora ma rozne povrchy a useky, strieda sa stupanie so zjazdami je to "skoro" nerozhodne, pretoze kde jedna velkost ziska, tam druha straca a naopak.
V podstate obidve velkosti su ako mince. Kazda ma dve strany a kazda to ma tak 50:50. Pokial by sa odburali nevyhody 26-ky a 29-ky a spojili sa len pozitiva, vznikne nam nieco, co je uplny ideal
Jednu velku vyhodu som si vsak dnes vsimol:
siel som po 3 km useku, kde je stara a nepouzivana asfaltka. Davne roky platania a desiatka rokov nepouzivania z nej spravila doslova tankodrom. 29-ka sa vdaka mohutnemu objemu pneumatik, vacsiemu obvodu
kolesa a dokonalej zadnej stavbe spravala uplne pohodlne. 26-ka naopak drncala, vibrovala, triasla az som mal dojem, ze sa rozsype. Zadok a zapastia dostali zabrat. Tu 29-ka vyhrala na celej ciare. Obidve su vsak HT. Ina situacia by nastala pri FULLoch.
Nech je ako chce, navrat na 26-ku nadalej nehrozi. Je to krok spat. Jedine, co v buducnosti poriesim je predaj 29-ky HT a kupa 29-ky FULL
http://www.skvarka.sk/index.php?src=katalog/bicykle/14-mtb-29/1126-specialized-stumpjumper-fsr-comp-29Tot zaver.