Ak má vidla horší odtrh, má ho vyšší hockde v zdvihu, nielen na počiatku. Ten vyšší odtrh spočíva v treniach prípadne nastavenej pomalej kompresií ktorá je nastavená pevne, resp sama sa nemení. To čo si opísal je podstatou "inteligentných" systémov.
Modelová situácia: príde prvý menší kameň, sila od
kolesa stlačí vidlicu a tak prekoná odpory a pomalú kompresiu, potom tu prichádza kameň číslo dva. V tomto stave je síce vidlica zanorená no prietok oleja za prekážkou spomalil a keby neprišla prekážka č. 2 začala by sa vidlica rozťahovať. Z toho vyplýva, že pomalá kompresia aj odpory musia byť prekonané znova, akurát že už to nebude tak výrazne cítiť ako na začiatku chodu vidlice, pretože to maskuje už dosť stlačená pružina/vzduch. komora.
Živým dôkazom, že to takto funguje je napr. vidlica od Foxu s Terralogicom (áno tento systém neobľubujem ale teraz sa hodí ako príklad). Prečo by na takúto vidlicu dávali Kashima Coat ktorá má znížiť trenie? No práve preto, lebo ten odtrh
vidlice spôsobuje iba zvýšená kompresia. Tá sa pri otrasoch úplne otvára a tam už po príchode ďaľšej prekážky žehlí vidlica nerozoznateľne od bežnej vidlice.