A tvrdím niečo iné?
Asi sme sa nepochopili, narážal som na to, že teda nielen u 2step airu ale aj u U turn airu sa nemení charakteristika, no a druhá skupina bola Talas, TAD a podobne.
K zníženiu progresivity odpílením z piestnice: Áno toto funguje. Ty totižto neposúvaš polohu negatívnej pružiny ale meníš polohu piestu, teda zväčšuješ komoru. Zdvih zostane rovnaký, lebo negatívna pružina je stále tam kde bola a jej umiestnenie určuje zdvih. Len potom treba dať pozor, lebo odrežeš len raz. No a potom treba ešte presne navŕtať dierku, ktorá musí mať presný rozmer. Takže nie je to až tak jednoduché ale dá sa to.
Čo odporúčam ja? Tak ak si rád zajazdíš aj tvrdší terén a nebude Ti chýbať lock ani vadiť vyššia váha, ak by som šiel do 36 Van RC2. Ten chodí krásne lineárne, prípadne dorazy riešiš rýchlou kompresiou, ktorá Ti nemení lineárnosť pružiny, no a navyše Ti to trochu položí uhol zo 68,5° o dajme tomu 1° čo pomôže stabilite
biku v zjazdoch.