Ona ale nad ten 1,5cm po dorazom nechodi nikdy. Mozem stat na mieste a celou silou vyskocit a zapriet sa do nej a neponorim ju viac. Rovnako aj tento vikend, siel som strmy zjazd, prudsie som pribrzdil prednou brzdou takze sa vidla zanorila a hned na to som trafil jamu, ktoru som si nevsimol a vidla nemala cas sa roztiahnut. Do ruk som dostal supu ako pri doraze, ked som ale dole pozeral kde zostala vytlacena ta kontrolna gumicka, tak ta bola prave na tom 1,5cm. A to mam v plnej zbroji asi 95 kil a ta vidla je podfuknuta na mozncca 30% sag.
16.03.2011 - 08:31:11
00
... tak to je to o čom som písal pri Foxkách .. sú trochu viac progresívne.
16.03.2011 - 08:38:48
00
moja foxka ked som ju vozil nafukanu na maksie .. mozno tych 30% sag ... sa norila cca 0.5 cm od tesneni
16.03.2011 - 08:47:56
00
ja mam Flouta RL, fukam ho na 25% SAG a doraz ma 25-28mm pod korunkou. Tiez ma to nejako netesi ked viem ze l_lacov RVL ide 10mm pod korunku. Nesnazim sa tak velmi podfukovat presne preto aby sa nestalo to co popisujes Pesto. Neviem mne sa ten Flout nezda az taky necitlivy, ale to je tym ze som mal predtym MZ MX Comp 120 ETA. Ta sa potreboval po dlhsom vyslape zapruzit aby zacala byt ctliva :D
16.03.2011 - 08:52:41
00
Po tom nedelnajsom zazitku ju tiez trochu prifuknem, ale hneva ma to ze nechodi cely zdvih aj vo velkej zatazi. Z celeho toho riesenie uz aj pomaly zacinam by znechuteny:)) Vyprdnem sa na to, dam Floata upravit v tuning teste a kupim si bighita...:)
16.03.2011 - 08:58:44
00
a je vymaľované :-)))) stačí mať na to.
16.03.2011 - 09:02:14
00
JJ, uz hadzem dvojeurovky do prasiatka:)
16.03.2011 - 09:08:13
00
ja mam Flouta RL, fukam ho na 25% SAG a doraz ma 25-28mm pod korunkou. Tiez ma to nejako netesi ked viem ze l_lacov RVL ide 10mm pod korunku. Nesnazim sa tak velmi podfukovat presne preto aby sa nestalo to co popisujes Pesto. Neviem mne sa ten Flout nezda az taky necitlivy, ale to je tym ze som mal predtym MZ MX Comp 120 ETA. Ta sa potreboval po dlhsom vyslape zapruzit aby zacala byt ctliva :D

po úprave by sa dal dosiahnuť plný zdvih, viď http://www.bike-forum.cz/forum/fox-f120-rlc-2008-nejde-do-plneho-zdvihu.html#comment1374540
je to tam pekne popísané, prípadne odkazy na pôvodné návody http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=468341 http://forums.mtbr.com/showthread.php?p=2998265
Teraz je otázka, či sa oplatí to skúšať upravovať doma alebo to poslať k Milanovi :)
16.03.2011 - 09:52:54
00
ja by som otázku postavil tak že :
Dá sa skutočne rezerva 10-15 mm pri vidlici so zdvihom 140mm považovať za nevyužívanie zdvihu????
... myslím že je to hlúposť, pretože ani vidlica a ani tlmič nemajú ísť nikdy až na doraz a mať rezervu 2 alebo 3 mm sa mi zdá naozaj trochu puntičkárske. Možno keby tá jama ktorú tu spomenul Pesto bola ešte o pár cm hlbšia, alebo keby mal ťažisko viac na vidle ..proste možno keby na tú vidlu zatlačil ešte viac dal by doraz a bol by spokojný ... možno by mu nevadilo ani to že má dolámané zápästia.

A aj z iného hľadiska ... povedzme konštrukčného, je dosť možné že zrovna tvoja vidlica má proste doraz 10 mm od korunky a nezmeníš to ... skúšal si porovnať iné Float ? Skús .. nafúkajte dve vidlice na rovnaký tlak,. sadni si na jednu aj na druhú, zmeraj SAG a skús ich rovnakou silou zatlačiť a zmeraj hodnoty. A možno zistíš že sa líšia nie len tým že pri rovnakom tlaku má každá iný SAG ale aj tým že pri rovnakom tlaku ide jedna viac a druhá menej do zdvihu.
Ale ak máš na to kľudne tú tvoju predaj a kúp si inú .. len aby si potom neronil slzy že si zbytočne vyhodil peniaze.
16.03.2011 - 11:55:49
00
... No a sorry Lapierre, ale vždy platilo a platiť bude že čím viac nastavovacích serepetičiek na niečom je, tým je tam viac dielov, viac tesnení, viac problémových miest a väčšia šanca, že sa niečo poserie :emo:

Iste chápem a mám prakticky vyskúšané že biky so zdvihom 140 a viac mm ak majú byť použiteľné aj na normálne šlapanie potrebujú Lock a občas aj tú zmenu zdvihu, no treba rátať s tým že všetky výhody majú aj svoje negatíva, ktoré sa prejavia inde.


Tak aj u U-turnu to funguje obdobne ako u 2step. Čiže systémy ako Talas, TAD, Magurácky a pod. budú pri plnom zdvihu tuhšie a zmäknú o niečo pri znížení. Otázka je ktorý ako výrazne. U Talasu je to v meších medziach, Magura zmäkne výrazne, toto je však téma nadlho. A rovnako to považujem za nevýhodu systému.

No a teraz čo sa týka tých nastavení. Ak sa bavíme o zdvihoch 140mm + je tam už užitočné ak je k dispozícií nastavenie HSC a LSC. No a na toto celé som narážal. No a lock od 140+ je už individálna záležitosť a téma na dlho. U pružiny však rozhodne radšej kompresie ako zbytočný lock. :)

P.s. sú ľudia ktorí nevedia čo je lock a jazdia vyššie zdvihy. :)
16.03.2011 - 12:06:38
00
Tak s prepáčením, ale toto odpílenie z piestu je totálna blbosť a rád osobne uvidím niekoho kto tým dosiahol zníženie progresivity. Ak sa totiž skráti dĺžka piestu, zníži sa zdvih, je to to isté ako keby si na ten piest dal spacer. Odpílením si jednoznačne znížiš zdvih a veľkosť komory zostane zachovaná. Veľkosť komory nad piestom zmeníš len tým že dáš menšiu alebo slabšiu negatívnu pružinku.
Patrik Patrik ... :headbang:
16.03.2011 - 12:12:19
00
Dovolím si nesúhlasiť Lapierre.
U-Turn Air neprefukuje vzduch medzi pozitívnou a negatívnou komorou, toto sa deje len u Talas, TAD a toho čo má Magura. U týchto systémov je potrebné pri zmene zdvihu vidlicu buď zaťažiť (na zníženie) alebo odľahčiť ( na zvýšenie ) zdvihu a zároveň aktivovať systém zatlačením páčky TAD a Magura) alebo prepnutím ovládacieho kolieska do správnej polohy (Talas) U nich prebieha to že sa mení tlak medzi komorami.
Pri systéme U-TurnAir sa, ako iste dobre vieš, fúka pozitívna a negatívna komora zvlášť a aj samotný piest je úplne mimo systému U-Turn, ktorý sa nachádza na vrchu vnútorného dielu - pozor nie vnútornej nohy. Vo vnútornej nohe je ďalšia "trubka" v ktorej sa pohybuje piest a systém znižovania zdvihu len mechanicky mení výšku uloženia tejto trubky vo vnútornej nohe.
Mal som to nedávno rozobraté lebo sa mi to poserinkalo ako dobre vieš, takže som sa aspoň oboznámil s tým ako to funguje.
Talas, TAD a to od Magury funguje na princípe dierky / dierok v tyčke ktorá prechádza celým piestom a cez ktoré sa pretláča vzduch z pozitívnej komory do negatívnej ... mimochodom ak si niekedy prečítaš pokec k ich systému U-TurnAir na stránkach RockShox, tak práve oni tam "hrdo" uvádzajú, že pri zmene zdvihu s U-TurnAir sa nemení charakteristika pruženia.
16.03.2011 - 12:22:40
00
A tvrdím niečo iné? :)
Asi sme sa nepochopili, narážal som na to, že teda nielen u 2step airu ale aj u U turn airu sa nemení charakteristika, no a druhá skupina bola Talas, TAD a podobne.

K zníženiu progresivity odpílením z piestnice: Áno toto funguje. Ty totižto neposúvaš polohu negatívnej pružiny ale meníš polohu piestu, teda zväčšuješ komoru. Zdvih zostane rovnaký, lebo negatívna pružina je stále tam kde bola a jej umiestnenie určuje zdvih. Len potom treba dať pozor, lebo odrežeš len raz. No a potom treba ešte presne navŕtať dierku, ktorá musí mať presný rozmer. Takže nie je to až tak jednoduché ale dá sa to.

Čo odporúčam ja? Tak ak si rád zajazdíš aj tvrdší terén a nebude Ti chýbať lock ani vadiť vyššia váha, ak by som šiel do 36 Van RC2. Ten chodí krásne lineárne, prípadne dorazy riešiš rýchlou kompresiou, ktorá Ti nemení lineárnosť pružiny, no a navyše Ti to trochu položí uhol zo 68,5° o dajme tomu 1° čo pomôže stabilite biku v zjazdoch. ;)
16.03.2011 - 12:42:29
00
aha ..tak to som ťa asi nepochopil, sorry.
Ale s tým pílením to proste nemôže fungovať tak ako píšeš.
Neviem ako to tu vysvetliť, ideálny by bol nákres ... ale ak má raz negatívna pružina predpätie určitú silu na stlačenie, tak jej výška sa spílením piestu nezmení, takže ak bola predtým napríklad 5 cm aj potom bude 5cm. A uvedom si že na spodku vnútornej nohy je zarážka, na ktorej je položená negatívna pružina a až na ňu dosadá piest nad ktorým je pozitívny pružina v tomto prípade vzduch. takže jediný pevný bod je zarážka na vnútornej nohe, od nej sa odvíja všetko smerom hore. Takže ak odpíliš 1 cm a piest akože posunieš nižšie, negatívna pružina ti ho znovu vysunie do rovnakej polohy ibaže, spodok ten tyčky ktorý má trčať na spodku vonkajších nôh von a na ktorý sa zašróbuje matica a uzavrú sa tým vonkajšie nohy zospodu bude o 1 cm viac schovatý dnu. Skús si to nakresliť ...
16.03.2011 - 12:53:18
00
Keby si poznal Floatu zvnútra asi by si to nenapísal.

Skús si predstaviť, čo sa stane ak vytihaneš piestik, odrežeš z piestnice, navŕtaš novú dierku a nasunieš ho nazad. Piestny prút (tyčka) bude stále v rovnakej polohe, akurát sa zmení objem komory. ;)

Fotka z google.

4.bp.blogspot.com
16.03.2011 - 13:05:36
00
keyboard_arrow_up