To busic OK, nie je dovod vykopavat vojnovu sekeru, ani som nic take nemal v umysle (vid. to prepac...).
Takze k veci: vsimol som si, ze poskodene (tak to nazyvajme) su presne 4 clanky v ohybe (dalsie uz nie) v blizkosti (asi) zadnej stavby pri brzde (dobre som identifikoval foto?). Logicka otazka znie, preco prave tieto a nie aj ostatne. Skus si nasimulovat, ca sa deje pocas prevdzky, ako sa moze
bowden ohybat a coho sa moze dotykat. Na vsetky potencialne miesta treba nalepit ochrannu foliu, osvedcili sa mi 3M od EXU (Shaman). Priesvitnu foliu na rame skoro vobec nie je vidiet (prezradi ju len lesk pod uhlom). Pred navlecenim originalnych ochrannych hadiciek je vhodne clanky masivne natriet/nastriekat silikonovym
olejom v mieste hadicky: hadicka sa lahko navlecie; medzi clankami neostane vzduch = zabrani sa vniku a trvalemu posobeniu vlhkosti, t.j. pripadnej korozii; hadicka ziska "sklovity" look, co vyzera cool.
Mam uz
bowdeny dost dlho (v porovnani s tym, co citam na fore; vobec z prvych, co boli dovezene do SR), su cierne a eloxovane. Teraz mam aj nove cervene, kde su paradoxne koncovky a gulicky strieborne. Vsetko vyzera na elox.
Objektivne musim povedat, ze ak by clanky boli povrchovo lakovane (t.j. nie eloxovane), mohlo by sa stat, ze sa lak v klbe oderom narusi a mohol by sa odlupovat.
15 min. neskor:
Pre max. objektivitu som sa skusil poobzerat po svete (Google <nokon> <peeling>) a nasiel som 2 odkazy v tomto zmysle, kde spominali chrome (asi mysleli strieborny) a zlaty, takze nakoniec sa mozem mylit ja, kedze mam skusenosti len s ciernymi eloxovanymi. Prepac. Vyssie uvedeny popis ochrany vsak plati a text uz tiez menit spatne nebudem, aspon vidno sled myslienok.
suhlasim ten nokon sa nemoze otlct pri obcasnom kontakte s ramom.To co mas ty je olupany povrch.ja ked som ho kupoval a pytal som sa na toto olupovanie tam mi povedal,ze to uz robia s povrchovou upravou eloxovanim a to ani neobuchas.
Ak sa suchaju 2 povrchy, vzdy sa meksi z nich osucha (napr. lak na rame), pricom spina/prach posobi tiez ako abrazivum. Aky to je obcasny kontakt? Kolkokrat pocas jazdy? Vsetky miesta potencialneho kontaktu je vhodne podlepit. Paradoxne ich nie je vela (pre radiace bowdeny): krk ramu v mieste max otocenia riaditok; okolie/spodna miska hl. zlozenia, ked je bowden v odradenom stave (volny), miesto pri navarku na ram. trubke, kde sa bowden opiera. Dufam, zo som na nic nezabudol, nemam
bike na ociach.