Chcel by som sa opytat ,ci sa nic nestane ked dam miesto 180 mm kotuca 200 al 210 mm kotuc,a vidlu mam marzzochi AM3,potreboval by som neake klady a zapory,vdaka
05.09.2011 - 20:40:27
00
Čím vačší kotúč, tým viac trpí vidlica, viac ako 180 by som nedával, pokial to neni vidlica na DH a am3 teda nenei ani náhodou, ale pozri si tabulku pre Marzzochio a keď ti to tabuľka dovolí, možeš si kúpiť, ale je to zbytočnosť. Na 95% ide o design a nie o skutočný výkon, že mám pravdu?
06.09.2011 - 13:12:58
00
ok,mne slo len o ucinnost aby sa neprehrieval,a lepsie kupit adid g3 al nieco od maguri?
06.09.2011 - 21:04:30
00
Veru 203 resp viac sa ujmu jedine v dlhych zjazdoch. Ano ak chces aby sa neprehrieval tak si treba priplatit a kupit daco lepsie.
07.09.2011 - 11:43:21
00
ok vdaka
07.09.2011 - 20:36:01
00
Alebo si kup na prednu brzdu metalicke platnicky. Tie su sice hlucnejsie, ale po zahriatí majú vysoký brzdny vykon.
07.09.2011 - 22:03:43
00
Ako ja mam na svojom biku CTM Raptro pro vidlu duro na ktorej mam 203 kotuc a som s nou maximalne spokojny co sa taky brzdnych vlastnostiach ... brat ma tak isto ctm raptor a ma na predu 180 kotuc ... a je v tom velky rozdiel ... nebrzi mu to tak ako by malo ... proste je to mali kotuc ktory nestiha brzdit ...
08.09.2011 - 12:24:04
00
"maly kotuc, ktory nestiha brzdit" mam 160ky kotuce (na dorazenie uz iba) a nemam pocit, ze by nestihali ;) zalezi aj od brzdy... mozes mat 500ku kotuc ale ked bude na prd brzda tak to nezachranis... navyse nevidim dovod davat tam viac jak 180ky kotuce (na moj bicygeľ)
08.09.2011 - 14:16:37
00
no neviem ci mate pravdu ti co tvrdite ze na priemere nezalezi. niektori vyrobcovia davaju na bajky velkosti L a XL namiesto seriovych 160mm v predu 180mm. pocitaju ze na vacsi bajk sada clovek nad 190cm a tym padom jeho vaha je vacsia a je potrebne zvysit brzdovy ucinok. kapo myslim ze zalezi hlavne na tvojej vahe. ak mas 60 kg tak ti bohate staci mensi priemer kotuca. tam sa jedna asi hlavne o to prehrievanie kotuca pri tazsich bikeroch. pri prehriati kotuca sa straca brzdna sila alebo ucinok. takze pri dlhsom zjazde mozes mat troska problem s brzdenim. asi tak nejako.
pozrite v sekcii demolacie. teraz tam chalanisko dal foto zlomeneho kotuca a ma ho po vnutornom okraji do modra. to je to o com pisem.
08.09.2011 - 21:57:04
00
suhlasim, ze velkost kotuca pomoze, ale nemyslim si, ze teraz ked chces dobre brzdit tak musis mat 203mm kotuce ako to vykreslil jimpi
08.09.2011 - 23:23:00
00
Na takú brzdu ako napríklad Hayes Sole ti nepomože ani keramický kotúč z Ferrari a presne tak, ja mám 160-tku, mám rám L a nemám pocit, žeby brzda nestíhala brzdiť, či ako to tu bolo nazvané :D
09.09.2011 - 09:13:26
00
Zabúdate na jednu ,,veličinu" a tou je plášť. Na XC závoďáku, kde sú zväčša nahodené ľahké plášte s menej výrazným dezénom a tvrdšou zmesou ide koleso skôr do šmyku a tak máte pocit, že vám 160-ky kotúče bohate stačia. Dajte tam ale napr. takmer kilový minion v mäkšej verzii a skúste dlhšiu dobu (dlhší, ostrý zjazd) razantnejšie brzdiť na hrane šmyku (tak časté v ,,downhillových" disciplínach), ak sa vám to na prednom kolese so 160mm kotúčom vôbec podarí...


Naposledy upravil Kidak dňa 09.09.2011 - 10:10:33, celkovo upravené 2 krát.

09.09.2011 - 09:59:41
00
presne ako pise KIDAK :y: dalsia vec ktoru treba zohladnovat pri vybere kotucov. vyber treba prisposobit tomu co sa na bajku jazdi.
09.09.2011 - 10:07:50
00
Ak ste si náhodou nevšimli, sú tu chalani, čo riešia 185/203 mm kotúč, keď vidlica nemá možnosť 2033 mm kotúča, tak načo ho tam dávať, aby si zničil vidlicu??? A to nehovorím o tom, že su Dirt bikery, ktorý s tým ohurujú slečinky na ROVINE a tam 203-ka nemá žiadny zmysel, keby že sa tu niekto pýta ohladom DH, tak asi vie, že si kúpi 200-ky a táto sitúácia nenastane. Aj 4X -ári jazdia 180-tky kotúče ;)
09.09.2011 - 10:36:40
00
jasne dynatom ale chalan chcel nejake +/- tak sme to tu troska rozdebatovali nech si spravi svoj obraz. ci uz bude na tom jazdit DH alebo v parku balit baby na velke kotuce nehajme na neho. :lol:
ja mam 180/180 na mojom bajku a ziadna ma nechce :D
09.09.2011 - 11:03:11
00
keyboard_arrow_up