Force, čo tak niekedy vyraziť spolu. Ja som z Družstevnej a keď idem do Prešova, zvyknem chodiť cez Obišovce. Dnes som spravil Družstevná-Kechnec (benzínka)-Družstevná. Osobitne som si stopol čas od konca KE (pred odbočkou na Valaliky) po pumpu v Kechneci. Smerom na Kechnec som išiel celý čas proti hnusnému vetru, výsledkom čoho bola priemerka iba smiešnych 33,1 km/h. Pri pumpe som musel vypustiť tekutiny, ale potom som hneď išiel naspäť do KE. V podstate celú cestu späť som šiel medzi 40 a 50 km/h. Celková priemerná rýchlosť 38 km/h. Prešov a spať robím zvyčajne okolo 33 km/h priemer. Ak jazdíš pomalšie, prispôsobím sa. Ak rýchlejšie, sorry. Mám za sebou prvý mesiac jazdenia za celý môj život, takže zatiaľ som rád, že spravím aspoň tých 33 km/h do Prešova a spať. Čiže ak ťa nebaví stále chodiť osamote, ozvi sa.
08.10.2011 - 19:34:33
00
Nazdar Cougar. Pozrel som si tvoje iné príspevky a pozerám že máš nejaký zvláštny bike takže preto sú pre teba priemerky pod 35km/h smiešne. Ja jazdím na klasickom cesťáku čiže pre mňa sú tieto priemerky nad 33 km/h už pomerne vysoké takže by si musel popri mne asi spomaliť :$ . Ja zvvyknem spraviť na výjazd tak max. 120 km a priemerky mám v intervale 27 - 32 km/h, čo závisí od profilu, kvality cesty ale i od vetra. Každopádne by som rád vyskúšal spoločný výjazd. Veď za skúšku nedáme nič :D
09.10.2011 - 15:49:10
00
Pani jeden 19 a druhy 27 rokov....jazdide dobre priemery.Co my,dedkovia skoro,nam musi stacit 28-30.Minule som isiel cez Jazero smerom na Slanec s kamosom,isli sme okolo tridsat.Predbiehal nas manik,ten isiel okolo styridsat,mozno i viac.Ze vraj to bol dopravak,polda,ale ani sa nepozdravil.Asi Jaro sa vola.Stale jazdi take priemerky okolo 35-40.Klobuk dolu.
09.10.2011 - 16:28:34
00
Force, ale počítaj s tým, že do kopca pôjdem pomalšie ako ty, a to z troch dôvodov:
1. môj bike má takmer 15kg (s kufrom)
2. Rohloff je v nižších prevodoch (1-7) menej efektívny, čo do kopca fakt cítiť
3. nemôžem sa "postaviť" do pedálov
Rozumej tomu tak, že nemám problém s kopcami, ale rýchlosť do kopca je proste nižšia ako na klasike. Ďalším problémom je, že ja za tebou môžem draftovať, ale ty za mnou veľmi nie. Ak sa teda dokážeš povzniesť nad vyššie uvedené rozdielnosti, veľmi rád si s tebou zajazdím. Vyber nejakú rovinatejšiu trasu a tieto problémy odpadajú... ;)
09.10.2011 - 20:47:55
00
to je úplne v poriadku veď nejdeme preteky. Tak niekedy by sme mohli otočiť povedzme Prešov...nieje to ďaleko a je to vlastne rovinka
09.10.2011 - 21:11:56
00
Môže byť. Ozvi sa hocikedy cez týždeň. Prispôsobím sa tvojmu časovému rozvrhu.
09.10.2011 - 22:11:44
00
Smerom na Kechnec som išiel celý čas proti hnusnému vetru, výsledkom čoho bola priemerka iba smiešnych 33,1 km/h.


To je v pohode, ked mam zle nastaveny obvod kolesa, aj mne to takto blbne :)

Ak nemas lehociped, alebo nie si byvaly vazny cyklista, tak ti priemerku 33,1 proti vetru ... prosto uverim iba velmo tazko.
09.10.2011 - 22:49:55
00
To je v pohode, ked mam zle nastaveny obvod kolesa, aj mne to takto blbne :)

Ak nemas lehociped, alebo nie si byvaly vazny cyklista, tak ti priemerku 33,1 proti vetru ... prosto uverim iba velmo tazko.


Jazdím na Optima Cougar highracer-i. Je to cestný rekumbent s odpružením vzadu, 2x26" kolesami a rýchlosť mi meria Garmin Edge 800. Včera som si bol tiež trošku zajazdiť a cez Terasu som išiel smerom od amfiteátra. Hore na rovinke som vyše minúty držal tempo so skupinkou áut, ktorá sa pohybovala rýchlosťou cca 55km/h. Maximálna rýchlosť bola 57 km/h. Mať tak väčší rozsah prevodov na Rohlofe, vytlačím to v pohode na 65 km/h. Samozrejme, bolo to s prispením vetra, ale aj tak to bola sranda...
10.10.2011 - 11:20:01
00
čisto zo zvedavosti, žiaden výsmech ani nič podobné, prečo používaš takýto bike, nie klasický cesťák? :) ja si, sám seba, osobne, na tom nedokážem predstaviť :D
10.10.2011 - 12:44:26
00
čisto zo zvedavosti, žiaden výsmech ani nič podobné, prečo používaš takýto bike, nie klasický cesťák? :) ja si, sám seba, osobne, na tom nedokážem predstaviť :D


Dôvody sú tieto:
1. rekumbenty sú rýchlejšie ako klasické bicykle 2. oveľa pohodlnejšie ako klasika (žiadne bolesti chrbta, boľavé zápästia, aj krk je oveľa viac v pohode)
3. na rekumbente mi nehrozí impotencia (pokiaľ na klasike používaš bežné sedlo, riziko je vysoké)
4. mám rád netradičné veci
5. a spomenul som už, že benty sú rýchlejšie? :)
10.10.2011 - 13:17:39
00
A aj bezpecnejsie? Vylieza sa z neho asi tazsie. Nie si priputany, takze pri pripadnom naraze neviem ci nie je prijemnejsia "iba" hrozba impotencie nez priamy naraz. A zaroven si nizsie polozeny na vozovke, cim mozes ujst pozornosti v zhustenej premavke. Alebo sa mylim? Su to len moje dojmy, nejazdil som na takom bicykli este.
10.10.2011 - 14:45:07
00
A aj bezpecnejsie? Vylieza sa z neho asi tazsie. Nie si priputany, takze pri pripadnom naraze neviem ci nie je prijemnejsia "iba" hrozba impotencie nez priamy naraz. A zaroven si nizsie polozeny na vozovke, cim mozes ujst pozornosti v zhustenej premavke. Alebo sa mylim? Su to len moje dojmy, nejazdil som na takom bicykli este.



Tak rychlost sa vysvetluje :D

V holandsku som sa parkrat primotal ku recumbentistom, a nedalo sa s nimi drzat, ty ides 35 a mas smrt v ociach, a oni sa este len vozia. Odpor vzduchu je svistvo :)
10.10.2011 - 14:52:21
00
Tak to asi nema velky zmysel chodit na vyjazdy spolu, jeden sa bude trapit a ten druhy ani do toho poriadne nesliapne ;)
10.10.2011 - 15:29:59
00
O bezpečnosti sa vedú nekonečné debaty na rôznych fórach. Ono sa to však nedá zovšeobecniť, pretože existuje niekoľko typov bentov. Ja mám highracer, zadok mám vo výške 57cm nad zemou. Sú však aj benty typu lowracer, kde máte prdel 30cm nad zemou a sedačka má sklon 18°. Tieto typy sú najrýchlejšie. Môj je, čo sa týka rýchlosti, niekde v strede. Najnovšie však prichádzajú do módy benty typu highracer s dvomi plnohodnotnými 28" kolesami. Máte tam predsa len najširší výber ráfikov, plášťov a 28" kolesá majú najnižší valivý odpor, čiže na takomto bente šplháte do kopca v podstate tak rýchlo ako na klasike, akurát po rovinke a z kopca ste o poznanie rýchlejší. Toľko teda zo sveta rekumbentov.

Ale najvyšší level, aký môžete vo svete cyklistiky zažiť, predstavujú tzv. velomobily. Jeden z najlepších a najrýchlejších na trhu je velomobil Quest od velomobiel.nl. Ak to moja peňaženka dovolí, budúci rok by som rád upgradol na celokarbónový Quest, na ktorom majiteľ firmy vyhráva všetky preteky bentov a velomobilov... :) Jeho osobný rekord na Queste je necelých 65 km za jednu hodinu a okolo 315 km za 6 hodín. Slušné, nie? :D
10.10.2011 - 17:02:20
00
Zabudol som dodať k tej bezpečnosti... keď padáte z bentu, padáte z oveľa menšej výšky, ako keď padáte z klasiky. A druhá vec: na klasike idete hlavou dopredu, na bente nohami. Čo je podľa vás bezpečnejšie? No a čo sa týka výhľadu... na klasickom biku som vždy videl iba asfalt, na bente mám perfektný panoramatický výhľad (to proste treba zažiť) + mám vypuklé spätné zrkadlo, ktoré mi poskytuje slušný pohľad za bike. Keby som si pridal aj druhé, videl by som 360° ako sépie... Okrem toho mám vzduchovú trúbku AirZound (115 dB) pre prípad, že si ma niekto nevšimne prichádzať. A ešte jedno malé + pre mňa je, že nemusím nosiť cyklistické vložky v nohaviciach, nosím to isté, čo aj na beh.
10.10.2011 - 17:17:08
00
keyboard_arrow_up