Predmet: Servis tlmicov Fox


1,5 ma bike len som ho nedaval servisovat do foxu.. takze asi je sa zaruka nevztahuje neviem akú maju presne politiku, Musel som to sklepnut troška lebo nešlo nasunuť stierku, no tiez mam problem stym šuštavým vzduchom je to spôsobené tým alebo je to normálna vec?
24.03.2012 - 18:39:35
00
Pokial ho mas menej ako 2 roky, mas blocek od tlmica/biku a bol kupovany na Slovensku, zavolaj priamo do Slovkolexu a dohodni sa s nimi.
Tlmic vydava zvuky, ak sa ti nieco nepozdava najlepsie porovnat s inym tlmicom.
24.03.2012 - 22:46:02
00
Chuťovka DRCV do skrutky :)

Prílohy:

2.jpg
2.jpg 410.05 KiB thumb_up1thumb_down

08.04.2012 - 13:45:28
00
Sice nie Fox, ale zakladat temu kvoli jednemu x-fusionu netreba.

Rozborka bezproblemova, Kidakov tip funguje:) Vdaka.

Otazka na znalcov: To biele v strede tlmica je tiez tesnenie? Nechcem ho demontazou znicit, preto je este na tlmici. Vedla neho sa nachadzalo gumove tesnenie priblzne stvorcoveho prierezu. Nieco podobne, uz na obr. demontovane sa nachdza aj spodnej casti komory, ktore tesni okolo piesta. Zacinam sa pohravat s myslienkou, nahradit kombinaciu gumoveho cierneho a plastoveho bieleho tesnenia klasickym guferom. Ak by som nasiel vhodny rozmer, bolo by to funkcne? Alebo kaslat na to a radsej kupit original sadu tesneni: http://www.x-fusion.cz/detail/Sada-t%C4%9Bsn%C4%9Bn%C3%AD-02 ?
Vdaka.

Prílohy:

O2pva.JPG
O2pva.JPG 178.28 KiB thumb_up0thumb_down

10.04.2012 - 17:26:38
00
No takže biele "tesnenie" nie je tesnenie ale skôr niečo na spôsob klzného púzdra.
Novší X-fusion ho už myslím nemá (mal som jeden otvorený ale neodfotil som si tak som si nie celkom istý). Jedno klzné púzdro by malo byť ešte okolo piestu tlmiča, no to teraz nie je podstatné.

Takže poporiadku:
1. X krúožk (najväčší) oddeľuje + a - komoru a je zároveň hlavné tesnenie + komory.
2. X krúžok ktorý utesňuje - komoru z druhej strany.
3. biely plastový oporný krúžok pre 2. proti nadmernej deformácií tesnenia v štrbine medzi komorou a "vnútornou nohou" tlmiča.
4. niečo ako doraz pre max. vysunutie tlmiča, nemá inú úlohu
5. prachovka

Neviem si teraz predstaviť čo chceš nahradiť guferom?
Podľa mňa sú dve riešenia. Buď kúpiť originálnu sadu tesnení alebo skúsiť v nejakej lepšej predajni tesnení zohnať rovnaké X krúžky. Nič iné tam meniť netreba len č.1 a č.2. Prachovka sa zvyčajne nepoškodí, má len úlohu zadržať nečistoty.
10.04.2012 - 23:48:50
00
Srdecna vdaka. V ziadnych katalogoch a ani v strojnickych knihach som tesnenia s tymto prierezom nenasiel. Susedom mi bolo vysvetlene, na co sluzia tie biele okruzky, takze nahraditelne guferami nie su ani z rozmeroveho hladiska. Objednavam origo sadu tesneni.
11.04.2012 - 08:31:41
00
jfab super, že si to sem hodil.
Mám X-fusion O2RC (tj iba lockom bez "pro pedalu"), z reklamácie mi poslali nový kus, len keď sa vracia do vysunutej polohy tak klepne. Nie moc, ale starý to myslím nerobil.
Lapierre písal, že jeden gum. O-krúžok je doraz, tak sa na to asi pozriem.
11.04.2012 - 21:54:18
00
Robí to aj keď pritiahneš odskok na maximum?
11.04.2012 - 21:59:59
00
Nie, vtedy to nerobí (vracia sa ako slimák).
11.04.2012 - 23:08:41
00
No problém je asi v tom, že (ak som dobre postrehol) X-fusion nemá prepúšťacií kanálik medzi + a - komoru, preto pri vyššom tlaku môže byť - komora pretlačená až "na doraz" t.z. doraz má na tom gumenom O krúžku. Robiť sa s tým toho veľa nedá, RS tam dáva elastomer ale to sú zas tlmiče úplne bez - komory.
11.04.2012 - 23:17:34
00
Hm, to klepnutie je celkom "ostré". Ak tam je gumený doraz, tak hodne z tvrdej gumy, alebo skor z plastu.

Lapierre priznám sa, že nerozumiem, ktorá je "+" a ktorá "-" komora. Možeš mi to nejak lopatisticky vysvetliť?.

Inak povôdný išiel na reklamáciu kvoli tomu, že pri plne otvorenom odskoku sa zvnútra ozývalo klepanie až nárazy (bolo to cítiť v ráme), keď sa tlmič vracal do vysunutej polohy. Ale to nespôsoboval doraz.
12.04.2012 - 10:09:09
00
+ komora je hlavná ktorá vlastne pruží. Nachádza sa pred hlavným tesnením a má veľký objem. - komora pôsobí proti tej + a nachádza sa medzi hlavným tesnením (z druhej stran) a druhým tesnením za prachovkou. Je omnoho menšia a spôsobuje to že komora sa relatívne obtiažne nasúva na "vnút. nohu" tlmiča. Jej úhloha je zjemniť začiatok zdvihu tlmiča a zmäkčiť tak doraz.
Napr. u Foxu je tlakovaná drážkou ktorá je v kľude prepojením + a - komory (takže sa táto komora tlakuje - automaticky). U X-fusion som žadnu takúto drážku nenašiel takže sa zrejme tlmič spolieha na tlak ktor vznikne len pri skladaní čo však pri vyšších tlakoch rozhodne nestačí. Na to je tam ten o krúžok a myslím, že spätný náraz môže byť tvrdý hoci krúžok je mäkký.

Ťažko však súdiť takto cez klávesnicu.
12.04.2012 - 20:15:16
00
Už chápem. Vďaka za vysveltenie.
12.04.2012 - 22:42:34
00
Robiť sa s tým toho veľa nedá, RS tam dáva elastomer ale to sú zas tlmiče úplne bez - komory.



RS volá ten elastomer "negativna pružina" :)
13.04.2012 - 06:45:43
00
Ahoj,
Mám FOX RP23 s boost valve 2010, pri prehladke som zistil, že pri zapnutom ProPedal-e mi cez točítka tečie spenený olej. Viete mi s tým niekto pomôcť. Je to opraviteľné? Veľmi pekne ďakujem.
29.04.2012 - 11:24:03
00
keyboard_arrow_up