V skratke - to najväčšie koliesko (prevodník) na kľukách na tom lapierre má 38 zubov, na tom treku rumblefish 44 zubov. Na rovinkách, miernych stúpaniach (alebo aj krátkych prudších...) a samozrejme z kopca budeš na tom lapierre mať prehodené vpredu iba na najväčšom a prehadzovať budeš iba vzadu (ak máš aspoň akú-takú kondičku)
Na tom treku, je najväčší prevodník úplne zbytočne veľký, zase ten stredný je dosť malý... Ak by si chcel na najväčšom šlapať rozumné frekvencie so zaradenými "normálnymi" prevodmi vzadu (aby sa nekrížila reťaz), tak by si musel chodiť dosť rýchlo, na najťažom prevode by to bola ozaj veľká rýchlosť a nad 60km/h by si sa dostal v pohode. Treba sa na to ale pozrieť tak, že kedy takú rýchlosť potrebuješ dosiahnuť. Omnoho častejšie pôjdeš okolo 15-40km/h (hrubý odhad, zajtra môžem napísať presnejšie
), kde vpredu taký 38-39 zubový prevodník (pri 29"
bicykloch aj ešte o dosť menší) sadne a vzadu budeš prehadzovať na kazete nejaký ten väčší počet prevodov.
29"
bicykle sú zvyčajne o dosť dlhšie (v porovnaní s nejakými staršími 26" napríklad), na to si ešte treba dať pozor. Výška by mohla ostať okolo tých 20", samozrejme ak nemáš nejaké extra dlhé nohy že by si mal na terajšom vysunutú 40cm sedlovku pod minimom
Vzadu
pevná os - ako som napísal, je to jednoznačné a blbovzdorné uloženie kolesa, vyššia tuhosť a jednoduchšia manipulácia.