Ahojte,
dost jazdim na svojom crossovom bicykli - dlhsie trasy viac ako 100km. Uvazujem nad prechodom na cestny bike z dovodu ze vobec nejazdim teren. Zaujima ma vsak:

1. Aky rychlostny rozdiel dokazem dosiahnut, ak teraz na cross biku 100km usek bez vacsich stupani mam priemerku cca 25 km/h? Bude tento rozdiel citelny? Moj aktualny bike je zaklad v cene mozno okolo 350-400 Eur do cestneho biku by som bol ochotny zainvestovat podstatne viac prostriedkov

2. Ak by som este pokracoval na crossovom este nejaky cas (mozno do konca sezony) pomohlo by mi vymenit pneu za povedzme vhodnejsie? Ak ano ake? Pripadne ine moznosti ako si docasne trosku pomoct, aka by bola efektivita takychto rieseni?

3. Ak ma niekto skusenosti s prechodom na cestny skuste mi napisat negativa aj pozitiva, dost sa obavam velmi castych defektov nakolko jazdim pomerne dost 700-900 km mesacne
04.06.2013 - 19:30:15
00
Podľa mňa tá rýchlosť stúpne - o koľko, to je na tebe.
Rozdiel bude citeľný, možno trošku nižšie pohodlie zozačiatku kvôli plášťom a posedu, ale v pohode si na to zvykneš.
Ak sa bojíš defektov, tak si kúp plášťovky a len tam vstrekneš tmel a bombičkou dofúkaš.
Ale myslím si, že to nie je problém. To je proste o šťastí... Raz chytím za týždeň tri, inokedy za tri týždne ani jeden.
04.06.2013 - 19:41:00
00
Tak za seba sa môžem vyjadriť len k bodu 3, pretože tento rok som tiež prešiel z krosového na cestný. Prvý a najväčší rozdiel je v posede, mesiac som mal problém s bolesťou chrbta a krku a mesiac som si nastavoval posed, teraz už je to super. S defektom nie je problém, len sa treba vyhýbať rozbitým úsekom a veľkým jamám a všetko je OK, a tá rýchlosť :y: , cestnému sa nič na ceste nevyrovná
04.06.2013 - 19:44:34
00
Ja som tiez minuly rok presiel z crossu na cestny. Z mojho pohladu to bola ta najlepsia volba. Na cestnom bicykli mas iny posed, uplne inu odozvu na sliapnutie do pedalov a aj celkovo pocit z jazdy. Co sa tyka posedu je samozrejme velmi dolezite mat spravne nastaveny bicykel. ja som mal celkom stastie a ziadne problemy s chrbtom alebo krkom som nemal. Co sa tyka defektu tak tuto nedelu som dostal prvy po 5 tis. km. A aj to som niekde z boku rezol plast.
Ak si si nie isty tak niektore bicyklove obchody maju testovacie bicykle,ktore si mozes na niekolko dni pozicat. Potom sam najlepsie uvidis a hlavne pocitis ten rozdiel.
04.06.2013 - 19:58:27
00
bol som na tom podobne, tiež som prešiel z trekingu na cesťák 8)

1. rozdiel v rýchlosti bol aspoň pre mňa dosť markantný... predtým som mal problém ísť po rovine 30 príp. viac, na cestnom mi to prišlo úplne v pohode a s o dosť menšou námahou (asi preto že treking vážil cca dvojnásobok :lol:)... takže s tých spomínaných 25km/h to bude min. 3 - 5 km/h viac, ak teda jazdiš skôr roviny tak aj viac...

2. plášte by som menil až keď budú zjazdené... čo sa týka efektivity, tak aspoň mne pomohol prechod na SPD...

3. vyššia rýchlosť (napr. je dosť rozdiel aj pri šlapaní v stoji keďže má cestný väčšiu tuhosť, tým skôr drží tempo), nižšia hmotnosť, valivý odpor, snáď aj lepšia manévrovateľnosť... negatíva možno dlhšie nastavovanie posedu, ktorý je oproti crossu športovejší keďže rajdy sú o niečo nižšie, aj keď ide len o zvyk... defektov som mal minulú sezónu dosť veľa, aj keď boli spôsobené najmä podhustenými plášťami, ale pokiaľ by si fúkal na vyššie tlaky a dal si pozor na výmoly tak by s tým nemal byť problém ;)
04.06.2013 - 20:03:46
00
Tiež som pred dvoma rokmi prešiel z crossu na cestný bicykel, keďže mám tiež :l: z asfaltu :y: . Napíšem ti moje názory :

1: Na crosse som občas pri výjazdoch dosiahol priemerku 26km/hod, ale to som drel ako blázon. Na cesťáku tiež jazdím s priemerkami od tých 26 do 29km/hod, ale podstatne menej sa nadriem a tým pádom s prstom v nose urobím aj dlhšie vzdialenosti. Na cestnom je to jazdenie také ľahšie, viac si tú jazdu užívam a hlavne si užívam prejdené km , vidím "kus sveta" ;) a nejazdím len poza bučky okolo domu.

2: Ja som tiež vymenil plášte na tom mojom bývalom cross biku, mal som obuté Continental Sport Contact 700x32 , úplne hladké. Pri jazde to pomohlo,ale keď si to teraz spätne porovnám s cestným na ktorom jazdím momentálne, tak je to stále veľký rozdiel. Ale tam by som tie rozdiely videl aj v iných veciach, napr. váha , športový posed, použité prevody,.... .

3: prechod na cestný bike - pozitíva - ľahkosť z jazdy - užívaš si rýchlosť - vidíš väčší kus kraja - nič lepšie na tréning nenájdeš (či už zhadzuješ kilá alebo naberáš fyzičku a vytrvalosť alebo len robíš niečo pre zdravie) - jazdíš v "civilizácii", takže v prípade vážnej poruchy nasadneš na vlak alebo v núdzi zavoláš taxík alebo stopneš niekoho :) - nemusíš so sebou nosiť jedlo a pitie, pri ceste vždy nájdeš nejaký obchodík - atď,atď...je toho veľa ;) .

No a negatíva boli a sú pre mňa rozhodne komfort, na úzkych plášťoch cítiš každú nerovnosť, aj po dvoch rokoch dosť aktívneho jazdenia na cesťáku občas pozriem pod seba a kontrolujem či nemám náhodou defekt, keďže to občas dosť drncá :D .

Tiež som mal obavy z posedu, keďže som mával problémy s chrbátom. Ale prechod prebehol v pohodičke, až som bol prekvapený. Žiadne bolesti nemávam, dokonca v pohodičke jazdievam v spodnom úchope (musel som odmontovať šilt z prilby,lebo som preň nevidel na cestu) a viem že veľa majiteľov cesťákov spodný úchop vôbec nepoužíva. Čím viac tak jazdím, tým viac mi ten športovejší posed príde viac prirodzenejší.
04.06.2013 - 21:08:55
00
Na krosový bajk možeš hodiť plášte určené na cesťák, ale záleží aj od rozmeru ráfka. Šírka plášta by nemala byť menej ako šírka vnútorného rozmeru ráfika.
05.06.2013 - 17:50:45
00
Ahoj.
Pripojim aj moje skusenosti.

Ked som sa rozhodol ze si kupim bicykel, jednoznacne padla volba na cross (univerzalnost). Kupil som si relativne vyssiu radu a zo zaciatku to bolo naozaj fajn. Kazdopadne som sa aj tak pohyboval vacsinou na ceste a rychlost sa mi zo zaciatku zdala celkom fajn. Priemerku som maval 24-26 km/h na dlhsie vyjazdy ale vzdy ma tromfli chalani na "ziletkach" a to tak ze sa mi zdalo ze sedia v obyvacke ci co .... :-), proste bez mihnutia oka.
Ked som si potom povedal ze skusim triatlon, jednoznacne som zhodnotil ze tam s crossovym bicyklom nemam co hladat.
Kupil som si cestak a mozem povedat ze som sa do neho zamiloval.
Je to uplne ine kafe. Priemerka hned po prechode stupla na 28-30 km/h (bez tretier). Nasledne som si kupil tretry a priemerka je teraz 30-35 km/h. Ta jazda je pre mna proste trening a vyblaznenie sa...proste sport :-)
A ked taham kratke vzdialenosti, tak neni problem drzat nad 40 km/h.(samozrejme na rovine a nie v silnom protivetre). A pri spurte maximalka 55-58 km/hto na crosse nejde. Nehovoriac o tom co dokazu naozaj trenovani borci.

K bodu dva sa neviem vyjadrit, mne na cross nesedelo nahodit uzke hladke plaste.
Asi to nieco spravi s tou rychlostou, ale neocakaval by som zazraky.

Negativnu skusenost mam len jednu a to tu ze na cestaku mi nesadlo sedlo a do teraz hladam vhodne. Jazdim totiz dost aj s dolnym uchopom a vtedy sa mi po dlhsom case zacinaju ozyvat dolne partie. Takze jednoznacne treba zapracovat na sedadle a samozrejme na nastaveni celeho posedu, kedze je to ine ako na crossovom. K tomu chrbatu, ja osobne mam trochu problem s krizovou chrbticou, ale na cestaku sa mi ani raz neozvala zatial. Vsetko maximalne v pohode.

Rozhodnutie necham na teba ale za mna odporucam cestak ak si nechces len zabicyklovat ale popri tom si aj trocha zamakat a uzit si ten zazitok z rychlosti.

Cross dnes pouzivam iba na vylety s priatelkou ;-)
05.06.2013 - 23:40:26
11
ja mam tiez cross a cestak, na oboch mam naslapne a rozdiel v rychlosti pri tej istej namahe je cca 15%, na krose mam dost hladke plaste

podstatny rozdiel je akceleracia, na cestaku nie je problem na par metroch rozbehnut na 40, s defektami treba ratat ze na cestaku budu castejsie ale nie je to ziadna tragedia ak zrovna nemas plast ktory ani za svet nejde zhodit a nahodit :))

nevyhoda oproti krosu je ze si musis 3x rozmysliet co si vezmes so sebou :) ak teda nechces brat daky ruksak
05.06.2013 - 23:58:07
00
Tak ako pisu ostatni, aj u mna je rozdiel medzi krosom a cestnym bicyklom cca 3 - 5 km/h.
06.06.2013 - 07:43:58
00
Na trekingovom bicykli jazdim 16 rokov, teren nejazdim, nikdy som nechcel horsky. Je to stary bicykel, takze nema ani odpruzenu vidlu. Pri kupe boli na nom siroke 38 mm plaste. Postupne som zacal pouzivat uzsie 35ky a 32ky a odkedy som asi pred 5 rokmi objavil v obchode 28ky, tak som sirsie ako 28ky nemal. Toho roku som dal nan cestne kolesa Mavic Ksyrium Eqiupe, na ktore by som sirsie plaste ako 28ky asi ani nedal, ale ani nikdy nebudem mat zaujem dat. Samozrejme uzsie plaste a viac nahustene pomozu, aj lepsie kolesa mozu. Pripadne mat co najnizsie riaditka, ak sa daju znizit. Ten treking je ale strasne tazky, samotny vazi okolo 13 kg. Pred rokmi som si ho vybral, lebo riaditka na trekingu sa mi zdali pohodlnejsie. Po par rokoch na trekingu sme si ale zacali hovorit, ked budem velky, tak si kupim cestak. Ten som si konecne kupil minuly rok. Ten cestak je podstatne lahsi a oproti trekingovemu ma clovek dojem, ze ide sam. Priemerka sa mi podstatne nezvysila, ani nie o 5 km/hod, ale jazda na cestaku je podstatne lahsia. Dost dlho som vseliako menil a nastavoval posed, napriek tomu najma prvy rok som mal strasne otlacene dlane, po okolo 15 km ma uz neznesitelne boleli a aj ked som zosadol z bicykla, mal som hodiny strpnute malicky na ruke. Uz som si asi trochu zvykol, je to trochu lepsie, ale aj tak bez pauzy ist viac ako 30 km by bol asi problem a bez cyklorukavic radsej na cestaku ani nechodim. Vyzera, ze cestacke plaste sa robia pomerne kvalitne a vydrzia porovnatelne dlho, ako plaste na trekingove bicykle. Z vyroby mam momentalne Continental Ultra Sport, zadny som vymenil po 4000 km, ked som dostal defekt. Na internete ludia hodne chvalia Continental GP 4000 S, ze vydrzia aj viac ako 8000, stoja vyse 30 EUR. Uvazujem, ze skusim Vittoria Rubino Pro, mali by byt lepsie ako Ultra Sport, aj viac vydrzat a su lahsie. www.cykloobchod.sk ich ponuka za 23.5. Inak na trekingovom mam momentalne cestnu kazetu 9 kolo od 14 do 25 zubov, pekne od 14 do 19 po jednom zube a potom 21, 23 a 25. Na cestaku mam 11 kolo od 12 do 25, takze tam mam navyse este 12 a 13 zubov, ale 12 zubov som este nesiel, hoci mam kompakt iba s 50 zubami. Povodne som mal na trekingu 8 kolo a posledne roky pouzival cestnu kazetu od 13 do 25, to ale nebolo dobre, lebo 13,14,15,16 bolo po jednom zube a potom uz 18 a zvacsa som jazdil 16 alebo 18, takze som radil o dva zuby, co je na rovine dost velky rozdiel.
06.06.2013 - 09:17:56
00
Moja skusenost XY krat odmerana na 12 km useku s prevysenim 600m. Cestak 10kg, tretry cestne aj plaste. Cross 14kg, tretry SPD, plaste hladke 4cm. Rozdiel v case sa pohyboval v neprospech krosu cca 3 min.
06.06.2013 - 10:37:00
00
@LaS ak ťa bolia ruky treba nastaviť posed.. Ak ti trpli prsty na nohách treba posunúť kufor.
A plášte nájdeš aj tu lacnejšie http://www.bike-centrum.cz/plast-vittoria-rubino-pro-622-23-kevlar
06.06.2013 - 19:18:35
00
ja mam tiez cross a cestak, na oboch mam naslapne a rozdiel v rychlosti pri tej istej namahe je cca 15%, na krose mam dost hladke plaste
podstatny rozdiel je akceleracia, na cestaku nie je problem na par metroch rozbehnut na 40, s defektami treba ratat ze na cestaku budu castejsie ale nie je to ziadna tragedia ak zrovna nemas plast ktory ani za svet nejde zhodit a nahodit :))

nevyhoda oproti krosu je ze si musis 3x rozmysliet co si vezmes so sebou :) ak teda nechces brat daky ruksak

Aké najužšie plášte odporúčaš na cross? Teraz mám 1,35ky a šiel by som do nejakých hladkých, ale nie úplne cestných.
15.06.2013 - 23:06:33
00
keyboard_arrow_up