poviem to slusne, na to aku sprostost a nevedomost prezentujes posobis dost arogantne. loctite nie je len modry (povolovaci momenta 20-22Nm ak ma pamat neklame) je aj zeleny, ten uz rozoberies tazko.. a potom su specialne lepidla prave na lisovanie lozisk. takze kecy o molekule lepidla ktora nic nevyriesi si treba nabuduce premysliet...

...och boze moj... Nepochybujem o nikoho vedomostiach ani sa tu nikomu nevysmievam a ani nemam arogantny postoj... Bohuzial niektorym jedincom ktory nemaju ani len zakladne technicke myslenie ani snahu veci chapat sa veci vysvetluju tazko a potom to chapu tak ako ty ze niekto posobi arogantne. Zato naopak ty posobis velmi mudro... Existuju aj cervene lepidla na zavit to je sranda co? A to zelene ide povolit normalne ale tak zrejme nemas ziadne skusenosti s lepidielkami vidiet... A ano su take ktore sa daju povolit len po nahriati ale zelene to rozhodne nieje tak a teraz kto koho dal dole??? Akurat ze stale si aj ty myslienkou kus mimo kolaj...
richard.f teraz ta strasne zotreliiiiii :rofl:
mnavak :y:

Poprosim vas si precitat nasledovne riadky este raz a pozorne aby sme sa uz konecne chapali jasne.
S Matusom sa poznam osobne a uz pred tym ako tato tema tu vznikla sa ma Matus pytal ci mu pomoze zavitove lepidlo. Chapal ze nie a to aj v uvode tejto temy tam pise majtrovi ktory sa tu nasledne so mnou hada lebo nevie asi docitat do konca prispevok alebo nechape co cita - neriesim... ze mu to lepidlo nepomoze.
To lepidlo je víceméně zatěsnění - právě ta troška co zůstane by měla stačit..


Chalani- LOCTITE- lepidlo na upevnenie ložísk :y:

Ja sa ospravedlnujem naozaj som netusil ze existuju aj lepidla ktore dokazu zaistit loziskove ulozenia. Tento typ lepidla tu poradil ale uzivatel fora "Fire" ktory dostatocne chapal o com sa tu bavime a hned odkazal Matusa na takyto typ lepidla. Pre vas ostatnych tu par pacientov ktory tomu stale nerozumiete lepidlo na zavitovy spoj a lepidlo na loziskove ulozenie nieje to iste a su to teda UPLNE ROZDIELNE LEPIDLA ktore svoje funkcie budu plnit len za specifickych a v zaklade odlisnych podmienok... Takze este raz lepidlo na zavit Matusovi nepomoze ani keby sa kazdy den ruzenec modlil lebo podmienky pri ktorych by ho tam nanasal niesu vhodne (lepidlo by kompletne pri lisovani vytlacilo zo spajanych ploch). Lepidlo na loziskove spoje je uz ale ina vec a dokaze sa v takomto tesnom spoji udrzat a malo by mu pomoct problem vyriesit... Uz tomu chapete sakra o com je tu "rec" ci ako to mam este vysvetlit do certa???
27.06.2013 - 18:57:31
00
Ty, pane Molekulo, poslouchej (resp. čti) pozorně! Já jsem nikde nezmínil závitové lepidlo. Nebo ano? Já jsem mluvil o zatěsnění lepidlem - ale nikde jsem nezmínil závitové. To sis trošku domyslel ;-)


Chytrý jsi jak policajt... Takže nejdřív pozorně čti, abys tady z té debaty nakonec nevyšel jako blbec ;-)
27.06.2013 - 20:17:31
00
my sme chapali od zaciatku, ty si tu splietal jedno cez druhe a navyse arogantne. nechces si zmenit nick na molekula-vytlaceneho-lepidla? ;)
28.06.2013 - 07:13:31
00
Ano ano samozrejme vy ste chapali od zaciatku to je kazdemu jasne - o tom niet najmensich pochyb. Predsa to vidiet aj na vasich prispevkoch ako "CHAPETE"... :D Mali ste hned vybalit karty v uvode temy a nie teraz na zaver prezradit vase silne chapanie - akurat ze do teraz neviete ani ako take priemyselne lepidlo vyzera...
Chlapci vy by ste mali ucit na skolach lebo vy strasne silno moc chapete... Myslim si ze uz ani Einstein viac nechapal ako vy. Fakt drsne... :D
28.06.2013 - 09:54:39
00
No, zato ty jsi poradil, Molekulo ;-)
28.06.2013 - 10:03:19
00
Ja by som na chvíľu opustil chémiu a vrátil sa k obyčajnej jednoduchej strojárine.

Ložisko je normálne stiahnuté šróbom/čapom, ako je vidno na obrázku nižšie.
Príloha:
1.jpg
1.jpg 62.66 KiB thumb_up0thumb_down



Kývaním zadnej stavby sa ten šrób/čap odšróbováva, ako je vidno na druhom obrázku.
Príloha:
2.jpg
2.jpg 81.05 KiB thumb_up0thumb_down



Prečo sa odšróbováva? Všimnime si ten šrób s veľkoplošnou hlavou, ktorým sa ložisko zboku priťahuje ku kyvke(rocker) - to je to modré čudo. Hlava toho šróbu musí mať z vnútornej strany špeciálne frézovanie, aby sa pritláčala/dotýkala iba vnútornej časti (prstenca) ložiska. Medzi vonkajším prstencom ložiska a hlavou toho šróbu musí byť aj po najtuhšom zatiahnutí medzera. Aby sa kývaním zadnej stavby nemohol vyšróbovávať. Skrátka, ten šrób a vlastne celá stredová časť (čap) sa pri kývaní zadnej stavby nesmie voči kyvke/rockeru pohybovať. Taktiež na druhej strane sa ložisko môže dotýkať kyvky iba svojím stredným prstencom. Vonkajšia časť ložiska sa kyvky, ani ničoho s ňou pevne spojeného nesmie dotýkať. Vonkajšia časť ložiska sa smie dotýkať iba ramena/vzpery zadnej stavby (je v ňom nalisovaná).

Takto to má byť poskladané a malo by to fungovať. Problém však je asi ten, že rameno/vzpera zadnej stavby sa kývaním vysunie do jednej strany, začne sa dotýkať tej skrutky s veľkou hlavou, ktorá sa tým pádom začne vyšróbovávať.

Čo s tým? Treba vymyslieť nejakú úpravu, aby sa ten šrób nežiadúcim trením, či už na jednej alebo druhej strane nevyšróbovával. A možno sa asi vrátiť aj k tej chémii a kombinovať to s "prilepením" vonkajšej plochy ložiska k ramenu/vzpere zadnej stavby.


Naposledy upravil laco dňa 28.06.2013 - 12:57:53, celkovo upravené 1 krát.

28.06.2013 - 12:40:58
00
uz ho predava: http://www.mtbiker.sk/bazar/ramy-celoodpruzene/177872/predam-ram-cube-hanzz-quotsquot.html :-D
28.06.2013 - 12:43:51
00
jj aj vsetko z neho :)a mozno to zaujemcovi aj prilepi
28.06.2013 - 12:49:17
00
... a ja debil som sa pred chvíľou takto rozpísal. Tak mi treba!
28.06.2013 - 12:57:10
00
Laco,
Rozobral som to a pofotil pre pochopenie, ziadna skrutka sa neodkruca, lozisko je pripevnene napevno.

Prílohy:

DSC_0197.JPG
DSC_0197.JPG 444.1 KiB thumb_up0thumb_down

DSC_0198.JPG
DSC_0198.JPG 383.44 KiB thumb_up0thumb_down

DSC_0199.JPG
DSC_0199.JPG 347.29 KiB thumb_up0thumb_down

28.06.2013 - 13:15:18
00
raver, ano predavam ram PS: predavam iba jeden, mam dva. (skladam si jeden "pure" DH stroj)
PPS: stale cakam na vyjadrenie Nemcov
28.06.2013 - 13:20:17
00
Takze riesenia tohto problemu su dva.
1. Ak by bola rozperka(mostik) medzi lavou a pravou stranou ramu tak by loziskove zarazky z vnutornej strany podrzali opacnu stranu.
To je: prava loziskova zrazka by podrzala lavu stranu ramu a lava loziskova zarazka by podrzala pravu stranu ramu.
2. miesto v rame kde sa lisuje lozisko mali urobit sirsie a dat tam segerku. (vonkajsia strana)
To je: mostik nieje treba lebo ramovu ruru by na mieste podrzala segerka.

Lepidlo je riesenie, ale na ako dlho?


Naposledy upravil matuso-o dňa 28.06.2013 - 14:35:17, celkovo upravené 1 krát.

28.06.2013 - 13:42:21
00
Zjavne je to chyba konštruktéra - do vnútornej strany to má voľnú cestu a vzhľadom na to, že rameno vzpery zadnej stavby je voľné, riziko jeho pohybu dovnútra je veľké. Keďže rameno zadnej stavby má tendenciu liezť smerom dovnútra, mohli to eliminovať aspoň tým, že ložisko by sa dalo nalisovať iba z vnútornej strany.
28.06.2013 - 13:48:43
00
je to postavene na halvu, konstrukter asi pil ked to vyrobil.
Inak je to dost nebezpecne, 3/4 loziska vyleti ja si nieco skocim, odlomi to tu malu cast puzdra v ktorej to este drzi a ja sa prizabijem.
28.06.2013 - 14:00:53
00
Odpoved z nemecka:
neeviduju ziadnu vyrobnu vadu na tomto biku.Na Hanzzoch jazdili jazdci Cube Action Teamu a tento problem sa nevyskytol.
09.07.2013 - 14:53:43
00
keyboard_arrow_up