Ahojte. Mal som moznost testovat niekolko dni
e-bike e-totem Adrenalin (250W) aj ako doprovod na normalnom bicykli.
Moje postrehy:
-Stredovy motor na volnobeh nekladie ziadny odpor na rozdiel od priamych motorov ci uz vpredu, alebo vzadu.
-Hmotnost
biku je celkom dobre rozlozena a na oboch kolesach su rychloupinaky a nevedu k nim ziadne kable, co je vyhoda pri oprave defektu.
-Riadiaca jednotka ma 5 stupnov asistencie,pricom v "tajnom" menu je mozne zvysit si tych 25 kmh aj na 99...
-Pri zdvihnutom kolese (naprazdno) a najtazsom prevode ukazuje tachometer 52kmh pri plne nabitej baterii.
-Max. otacky stredoveho motoru su vraj 90ot/min, takze kto da tuto kadenciu na najtazsom prevode, pojde 52!
-Ma to 9 rychlosti (Shimano Deore), retaz sa trochu krizi, ale necitit to, iba vidiet.
-Motor ma 5 stupnov asistencie a asi 5 rychlosti, ktorymi vie pomahat, pocut to podla zvuku
-Baterka Samsung je vraj vyrazne kvalitnejsia ako lacnejsie nahrady, ktore vyzeraju rovnako, len maju iny konektor
-Vydrz do 100km podla stylu jazdy skor menej, uvidime...
-Tichy chod, ziadne kvilenie ako z planetovych prevodoviek
-Na rovine nie je problem ist bez vacsej namahy 40kmh.
A teraz k jazde v porovnani s normalnym bikom. Modelova situacia: Na elektrobiku zena 60 kg s priemernou kondickou (v stupaniach casto tlaciaca bike), na normalnom muz 75 kg s lepsou kondiciou, t.j. stupania na BK, 3 kamenne kopce a pod. neklesnem pod 10 kmh. Zene na udrzanie tempa s e-bikom staci v kopci stupen asistencie 1, max. 2! Pritom sa ani nezadycha a nikdy neslape postojacky. Ja slapem postojacky, fucim a pulz mam okolo 160! Odbery na Wattmetri (co ma na displeji) lietaju medzi 70-150W.
Na rovine uz musi zvysit asistenciu na 3-4, ale s vypatim sil s nou udrzim tempo aj na 5. Odbery su o nieco vyssie, medzi 100-200W.
Nieco k pohonu: Tych 5 stupnov je vlastne 5 rychlosti, pricom 1 je najnizsia a 5 najvyssia. Zaradeny stupen asistencie suvisi s rychlostou jazdy tak, ze napr. na 1-ke sa neda vytiahnut 40 kmh, lebo by bolo treba nohami krutit motor rychlejsie, ako su jeho nominalne otacky na tomto stupni. Netreba sa preto bat pouzivat vyssie stupne asistencie hlavne na rovine. Tiez sa mi zda, ze
bike je na mna prilis sprevodovany a uvital by som na prevodniku viac zubov. Z
kazety totiz vyuzivam iba spodnu polovicu.
Podrobnejsi test sa chystam spravit hned, ako nan nahodim snimac kadencie, aby som sem mohol hodit aj nejake grafy. Zatial tolko.
Vyborny clanok o starostlivosti o baterku som nasiel tu:
http://www.nakole.cz/blogy/e-totem/539-elektrokola-jak-na-baterie.htmlPovodne sa mi velmi pacil Bion-X, ale preliecil som sa z neho, ked som si pokrutil naprazdno kolesom bez odberu elektriny. Je to permanentna brzda a po vybiti baterie si treba zavolat taxik na cestu domov.