250w neda dlhodobo drviva vacsina rekreacnych cyklistov, takze na ebike to musi veselo stacit, jediny problem moze byt ze ak ma ten motor pri nizkych otackach problem, ale na to tam sedi aj cyklista aby do pedalov sliapol aj on :)

v nedelu v cz som videl jednu tetusku ako si to fici hore 10% kopcom hadam 20tkou :) na dakom ebiku a za nou fucal daky nabuchany borec a nestihal jej :D. kto chce si moze odskusat, v cyklopredajniach aj poziciavaju ebiky a vybehnite si dakam bars na kamzik abo braunsberg a myslim ze vybehnut to cez 20kmh nebude problem :)
17.09.2013 - 08:59:16
00
Ak idú cyklisti (tým myslím pretekárov) v balíku, podávajú výkon 220 - 270 Wattov, tí na špici niečo cez 300. Wiggins na minuloročnej Tour v kopcoch dokázal ísť 30 minút s výkonom 450-480 Wattov. Takže hrdo písať na cyklistickom serveri o tom, že 250 W motorček je málo, je naozaj dríst.

A jazdiť k kilowattovým motorom má tak ďaleko k cyklistike asi ako má hruška visiaca na strome ďaleko k slivovici vo fľaške...

Hmm, asi si mal na mysli hruškovicu, či? :D
26.09.2013 - 11:35:16
00
To by bolo moc blizko. :-)
26.09.2013 - 12:05:31
01
04peter Ja som sa nebal. Minuly rok som mal moznost otestovat 1,7 kw el. motor na biku kona operator. S mojou vahou sa tahal k 70km/h.

Edit 1,2kw.. Som sa sekol o par wattov. :$
26.09.2013 - 23:38:05
00
Nemáš nejakú fotku toho, jak je to konštrukčne vyriešené ?
26.09.2013 - 23:50:48
00
Myslím, že v domacom PC sa niečo najde. Večer sa v ňom pohrabkám. :)
27.09.2013 - 08:06:02
00
Ahojte. Mal som moznost testovat niekolko dni e-bike e-totem Adrenalin (250W) aj ako doprovod na normalnom bicykli.
Moje postrehy:
-Stredovy motor na volnobeh nekladie ziadny odpor na rozdiel od priamych motorov ci uz vpredu, alebo vzadu.
-Hmotnost biku je celkom dobre rozlozena a na oboch kolesach su rychloupinaky a nevedu k nim ziadne kable, co je vyhoda pri oprave defektu.
-Riadiaca jednotka ma 5 stupnov asistencie,pricom v "tajnom" menu je mozne zvysit si tych 25 kmh aj na 99...
-Pri zdvihnutom kolese (naprazdno) a najtazsom prevode ukazuje tachometer 52kmh pri plne nabitej baterii.
-Max. otacky stredoveho motoru su vraj 90ot/min, takze kto da tuto kadenciu na najtazsom prevode, pojde 52!
-Ma to 9 rychlosti (Shimano Deore), retaz sa trochu krizi, ale necitit to, iba vidiet.
-Motor ma 5 stupnov asistencie a asi 5 rychlosti, ktorymi vie pomahat, pocut to podla zvuku
-Baterka Samsung je vraj vyrazne kvalitnejsia ako lacnejsie nahrady, ktore vyzeraju rovnako, len maju iny konektor
-Vydrz do 100km podla stylu jazdy skor menej, uvidime...
-Tichy chod, ziadne kvilenie ako z planetovych prevodoviek
-Na rovine nie je problem ist bez vacsej namahy 40kmh.

A teraz k jazde v porovnani s normalnym bikom. Modelova situacia: Na elektrobiku zena 60 kg s priemernou kondickou (v stupaniach casto tlaciaca bike), na normalnom muz 75 kg s lepsou kondiciou, t.j. stupania na BK, 3 kamenne kopce a pod. neklesnem pod 10 kmh. Zene na udrzanie tempa s e-bikom staci v kopci stupen asistencie 1, max. 2! Pritom sa ani nezadycha a nikdy neslape postojacky. Ja slapem postojacky, fucim a pulz mam okolo 160! Odbery na Wattmetri (co ma na displeji) lietaju medzi 70-150W.
Na rovine uz musi zvysit asistenciu na 3-4, ale s vypatim sil s nou udrzim tempo aj na 5. Odbery su o nieco vyssie, medzi 100-200W.
Nieco k pohonu: Tych 5 stupnov je vlastne 5 rychlosti, pricom 1 je najnizsia a 5 najvyssia. Zaradeny stupen asistencie suvisi s rychlostou jazdy tak, ze napr. na 1-ke sa neda vytiahnut 40 kmh, lebo by bolo treba nohami krutit motor rychlejsie, ako su jeho nominalne otacky na tomto stupni. Netreba sa preto bat pouzivat vyssie stupne asistencie hlavne na rovine. Tiez sa mi zda, ze bike je na mna prilis sprevodovany a uvital by som na prevodniku viac zubov. Z kazety totiz vyuzivam iba spodnu polovicu.
Podrobnejsi test sa chystam spravit hned, ako nan nahodim snimac kadencie, aby som sem mohol hodit aj nejake grafy. Zatial tolko.


Vyborny clanok o starostlivosti o baterku som nasiel tu:
http://www.nakole.cz/blogy/e-totem/539-elektrokola-jak-na-baterie.html

Povodne sa mi velmi pacil Bion-X, ale preliecil som sa z neho, ked som si pokrutil naprazdno kolesom bez odberu elektriny. Je to permanentna brzda a po vybiti baterie si treba zavolat taxik na cestu domov.
09.10.2013 - 22:29:02
02
Takze posielam analyzu dnesneho vyletu.
Trasa: Cernysevskeho-Pekna Cesta-Spariska-Cerveny Kriz-Biely Kriz-Potocna-Raca-Alstrova-Vinarske zavody-Pekna cesta-Cernysevskeho
Vzdialenost: cca 15km
Cas: cca. 30min!
Stupen asistencie: 5-najvyssi
Podrobnosti vidiet na grafoch.

K bicyklu: Maximalna rychlost na rovine je definitivne okolo 40kmh. Viac sa na tom vytiahnut neda, lebo bez motora je to tazke a s motorom uz citit, ze sa mu nechce ist rychlejsie. Samozrejme na najtazsom prevode a kadencii takmer 80 rpm. V kopcoch je tiez idealne udrziavat kadenciu okolo 80 rpm, vtedy je krutiaci moment motora asi najvyssi. Co sa tyka stupani, tak tam, kde normalne chodim cca 10 kmh, s tymto idem 20 kmh. Dolu kopcom to ide ako gula, kedze to ma o 10 kg viac ako normalny bike. Baterku som vycerpal vraj na 25%, ale to sa podla indikatorov tazko zistuje. Kazdopadne jej nabitie trvalo cca 5 hodin. Co som si vsimol, ze vobec nepouzivam najlahsie prevody, cize by sa mi hodil vpredu prevodnik s viac zubami, ale mozno je to stavane do strmsich stupani, lebo na rovine sa tym padom tiez viac vytiahnut neda. Ak by som isiel s niekym s normalnym bikom, evidentne by som sa kvoli pomalemu tempu nudil, takze je to asi naozaj idealny stroj pre malo trenovanych.
Tiez som sa naucil konecne komfortne radit. Treba prestat slapat, motor sa asi do 1 sekundy vypne, preradim, zacnem slapat a retaz preskoci potichu este bez zaberu motora, ktory naskoci asi az po pol otacke kluk. Pri zjazdoch sa da pedalmi tocit dozadu bez odporu s tym, ze motor sa nezapne. Zamykanie vidly z riaditok ma tiez celkom nadchlo, kedze do kopca slapem casto postojacky. Nerovnosti to zvladalo tiez vyborne, vzduchovu vidlu som ale mierne podhustil na 80 bar. Celkom mila hracka:-)

Prílohy:

BK0.jpg
BK0.jpg 257.37 KiB thumb_up1thumb_down

BK1.jpg
BK1.jpg 485.66 KiB thumb_up1thumb_down

Kadencia.jpg
Kadencia.jpg 148.73 KiB thumb_up0thumb_down

Pulz.jpg
Pulz.jpg 108.78 KiB thumb_up0thumb_down

Rychlost.jpg
Rychlost.jpg 126.13 KiB thumb_up0thumb_down

Sklon.jpg
Sklon.jpg 99.11 KiB thumb_up0thumb_down

15.10.2013 - 20:16:55
00
Zopar fotiek biku z Auto Kelly

Prílohy:

IMAG0072.jpg
IMAG0072.jpg 194.96 KiB thumb_up0thumb_down

IMAG0076.jpg
IMAG0076.jpg 196.43 KiB thumb_up0thumb_down

19.10.2013 - 20:45:32
00
Pokracovanie

Prílohy:

IMAG0077.jpg
IMAG0077.jpg 191.36 KiB thumb_up0thumb_down

IMAG0078.jpg
IMAG0078.jpg 182.11 KiB thumb_up0thumb_down

IMAG0080.jpg
IMAG0080.jpg 1.42 MiB thumb_up0thumb_down

IMAG0081.jpg
IMAG0081.jpg 1.77 MiB thumb_up0thumb_down

IMAG0082.jpg
IMAG0082.jpg 202.22 KiB thumb_up0thumb_down

IMAG0084.jpg
IMAG0084.jpg 130.09 KiB thumb_up0thumb_down

IMAG0087.jpg
IMAG0087.jpg 220.18 KiB thumb_up0thumb_down

IMAG0088.jpg
IMAG0088.jpg 232.31 KiB thumb_up0thumb_down

19.10.2013 - 20:47:40
00
Na rozdiel od vlákna e-bike, kde sa mi už cez to nekonečné hejtovanie už ani nechce hľadať informácie, tu som sa konečne dozvedel, čo som chcel vedieť.
21.07.2015 - 09:01:29
03
Nuz, slowatch, co ti poviem. Tam si zopar chlapciv dali do hlavy, ze ebajks su zle (pritom na tom ani nesedeli) a proste si tam hejtovanim nieco chcu kompenzovat asi. A o chvilu ich bude obiehat stale viac a viac bab na ebajku, som zvedaf, co budu robit potom. ;)))
21.07.2015 - 10:27:08
00
Ja sám o jazdení na e-bajku neuvažujem, ale riešim zladenie s polovičkou, s ktorou je ten rozdiel vo výkonnosti predsa len priveľký. Vyše 30 rokov sa venujeme spoločným aktivitám, ale v prípade jazdenia po horách to jednoducho nevychádza a v tomto prípade mi e-bike pripadá ako rozumný kompromis. To je ako v golfe, tam jej tiež musím odpočítať nejakých 30 úderov a potom musím hrať na hranici možností. Potom je tá spoločná runda úplne o inom. Čo už človek nespraví pre svoju vysnívanú ženskú?
21.07.2015 - 11:57:23
06
nezdielam tvoj nazor jezus, treba proti tomu robit nieco skor, ako budeme mat lesy plne ebajkov. A ja som nehovoril nic o tom ze to nie je cesta, ale o tom, ze to nie je JEDINA cesta, to si zrejme zamerne vypustil. Lebo dadove zbozne prianie je, ze jedneho dna budeme vsetci jazdit na ebajku, co je uplne chora predstava.
a ked uz nam mazes komenty, tak aspon ich radsej presun vzdy do Pieskoviska.
21.07.2015 - 15:38:12
02
Nebudem odpad bez kontextu presuvat do Pieskoviska, nikto by sa v tom neorientoval. Budem dalej mazat.
21.07.2015 - 15:39:48
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Komponenty / Sady / Príslušenstvo k elektronickým sadám)
keyboard_arrow_up