Tento Zesty by som určite nebral.
Dôvody: Mavic Crossride a trojprevodník v základe, tiež pruženie by som ani zďaleka nenazval efektívnym (ale ak sa rád hráš s tlmičom aby ti to nepríjemne nepohupovalo na rovinke tak pokojne ho nechaj vo výbere). Starý Zesty - fajn, to bol podarený bicykel, len tomu chýbala tapered hlavovka a pevná os vzadu. Zesty 2013 - sklamanie. Zesty 2014 - opäť je nádej že z toho bude podarený
bicykel a ako bonus je už aj výbava lepšie vyvážená (dvojprevodník, mavic
ráfiky s 32 špicovým klasickým výpletom), kolesá sú väčšie a lepšie preletia cez prekážky plus prinesú lepší grip, zadok dostal 150mm "oficiálneho" zdvihu (hej, aj tento zesty 2013 má vzadu 150mm reálne, nie 140)... Jednoducho na 2013 ročník treba zabudnúť, ale na toto by som sa isto zameral
http://www.lapierre-bike.cz/lapierre-zesty-am-327-2014 . Do 2100€ sa zmestí, je to dobrá ponuka aj po "menšej" zľave v porovnaní s dopredajovými bicyklami (alebo jazdenými). Je pekný a geometria je tiež fajn
http://www.lapierrebicycles.com/bikes-mountain-all-mountain-zesty-am-327 (dlhšia a nižšia)
Napíš mi na mail, pošlem ti ešte lepší test toho staršieho
Paťo dlhšie som nepísal reakcie na Tvoje hanenie Zcestyho, ale teraz mi nedalo...
Čo sa týka ohádzania komponentami, tie hodnotiť nebudem, lebo to je subjektívna vec čo kto preferuje a aj tak po čase pomení. No osobne by som tiež kolesá Mavic nechcel ani zadarmo.
Subjektívne porovnám modely 09 a 13, keďže som oba jazdil/jazdím:
2009
Výhodou tohto modelu bol možno použitý
tlmič Fox Float R, t.j. nebolo sa potrebné hrajkať s propedalom za jazdy. Nevýhodou však bola slabá progresivita tlmiča (sem - tam doraz pri 33% SAGu), čo ale vyriešila úprava od Lapierra s prirobením ventilu k negatívnej (dusíkovej) komore, kt. odporúčil fúkať na 100 až 200 psi, ja som dal 150 psi. Odvtedy som doraz dal iba raz, aj to kvôli nezasunutej sedlovke v zjazde. Celkovo mi na tom
biku vadilo, že po nasadnutí ma hodilo dozadu akoby som sadol do kresla. Ďalej mi vadil press fit stred, čo je bohužiaľ aj na 2013. V praktickej časti SOČ-ky sú popísané ďalšie veci ohľadom tohto modelu (viď príloha).
2013
Zo začiatku som bol tiež skeptický k CTD tlmiču, t. j. neustále hranie sa s páčkou za jazdy. Je to však veľmi dobrá vec. Osobne používam nastavenie medium a zjazd, pri ktorom som sa zo začiatku musel pozerať dozadu, či nemám defekt, tak pekne to žehlilo. Ďalej odkedy mám tento bike, nemal som problém s dorazom pri väčšom SAGu ani bez Lapierrovej úpravy. Pokrok vidím aj v geometrii, t.j. konečne nemám pocit sadnutia do gauču. Ďalej plus sú spomínané pevné osky, tapered
hlavko a celkovo mám z toho lepší pocit ako z predošlého modelu, kt. som jazdil. Čo ma však dosť zarazilo, sú drôtené plášte, ktoré by som na biku za MOC 2,8k fakt nečakal.
Každopádne je to určite lepšie ako nejaký Gaybike a to z jedného jediného dôvodu. Ten by som si určite nikdy nekúpil, lebo ho nechcem ani zadarmo. Tak ako ty Papjér, čo si budeme hovoriť