nechcem zacat novu temu len sa chcem opytat preco sa mi piesty na prasati nevracaju od kotuca a lavy piest sa moc abi nehybe...
14.05.2014 - 12:05:15
00
je to avid, nato by som si radšej zvykol alebo presedlal na SHIMANO :D
ale asi to bude tesnením pod válečkom na strmeni, ja som toto mal na Elixir 1-kách od nova :)
14.05.2014 - 19:21:49
00
Treba to skúsiť rozhýbať aby sa tesnenie premazalo DOTkou. Ale je celkom bežné že sa piesty zasekávajú. S DOT sa to stáva síce častejšie ale videl som zaseknuté aj s olejom. Inak do avidov kľudne stačí kúpiť DOT 4, lebo 5.1 je podľa mňa už zbytočný luxus. V reále je to nepostrehnuteľné, dostať brzdovku pri bežnom jazdení do bodu varu je umenie. Navyše cena určite poteší :)
15.05.2014 - 00:04:11
00
takze by nemala byt nikde inde asi chyba a asi to bude aj zodratymi platnickami ze?
15.05.2014 - 07:05:19
00
zodratymi platnickami nie. skor mas vela spiny okolo piestov. treba trochu ocistit. len pozor aby ti nevypadli piesty
15.05.2014 - 07:41:43
00
Tu je o tom cely clanok:
http://www.pinkbike.com/news/tech-spotlight-brake-caliper-piston-service-assessment-2014.html

Ak mas ale piestik naozaj zaseknuty, tak asi jedine komplet rozobrat a zoservisovat.
15.05.2014 - 11:41:44
01
Potrebujem poradiť, keď chcem doplniť trocha kvapaliny do systému (bez odvzdušňovania), ako mám postupovať ?
Za odpovede vopred ďakujem.
08.06.2014 - 11:40:35
00
ahoj. vcera som chcel vymenit oblozenie na zadnej brzde (elixir3) ale bez uspechu. nemyslim, ze by som nepochopil princip vymeny ale jednoducho nedokazem zatlacit valce/piesty uplne dovnutra. milimeter z nich trci. potom nasledne po zalozeni platniciek je medzi týmito volne miesto asi 1mm a nevopcham tam koleso resp. kotuc.
je mozne, ze ked som bol na servisnej kontrole po kupe kola asi po 700km tak mi servisak odvzdusnoval brzdu a dolial tam viac kvapaliny preto lebo boli uz oblozenia znacne opotrebovane ? a toto je teraz ten "chýbajuci" jeden milimeter ?
13.06.2014 - 09:06:03
00
Vypustiť nejakú tú kvapku zo systému. Čiže na páčke vyšróbovať šróbik, trochu roztiahnuť piestiky, kvapalina vytečie, utrieť, zašróbovať. Keď sú založené nové platničky, kľudne ich roztiahnuť na maximum, koľko dá.
13.06.2014 - 09:14:35
01
Niekedy sa piesty úplne roztláčajú ťažšie. Skús mať trpezlivosť a tlačiť na piesty tak aby sa ti "neskrížili" a skúšaj ich ešte roztiahnuť tak aby nevytrčali z tela prasaťa. Najlepšie je roztláčať ich cez staré platničky. Ak sa ti to predsa len nepodarí tak uvolni odvzdušňovaciu skrutku na páke a trošku vypusti kvapaliny a roztláčaj až sa ti piesty podarí zasunúť.
13.06.2014 - 09:15:42
01
vdaka, no uvažoval som tymto smerom aj ja len ci je to ta spravna pricina. mozem sa len domnievat. ale odvzdusnovane boli, lebo predtym brzda zaberala az ked bola packa takmer na gripe a sam servisak mi vravel , ze to odvzdusnoval.
ano platnicky su nove.

PS: nie ze mi zase napises ze sa medzi nami rysuje nejaky vztah ! cipana
13.06.2014 - 09:21:31
00
Turbi ja som to nerobil este nikdy, iba som videl instruktazne video na U2be. aj som to roztlacal najskor cez stare platnicky , potom aj bez nich. skrutkovacom potom aj posuvnym meradlom - tam tou castou na meranie hlbky ale nijak nam to neslo - mal som pri tom kamosa, co so mnou jazdi na kole a on to uz 2x robil.
13.06.2014 - 09:25:54
00
Dagger napísal:
...
PS: nie ze mi zase napises ze sa medzi nami rysuje nejaky vztah ! cipana


To nebolo medzi nami. :D

Prílohy:

Výstřižek.JPG
Výstřižek.JPG 33.48 KiB thumb_up0thumb_down

13.06.2014 - 09:38:13
00
Šublerou to určite neroztiahneš. Na Avid potrebuješ vyvinúť väčšiu silu ako len šaškovať so šubkerou.
13.06.2014 - 10:12:53
00
Turbi ja som to skusal so skrutkovačom najskor a myslim, že som páčil poriadne
13.06.2014 - 10:28:45
00
keyboard_arrow_up