Proti poskakovaniu treba fulla
.. mokry asfalt je mokry asfalt, proste naprsi a je mokry, nic extra v tom nehladaj. Ide to lahsie, auto menej zerie benzin, skor vyletis zo zakruty
Jednoznacne tazko nieco povedat, tych faktorov je vela, ostatne aj ten test, co typci robili nie je uplne presny, aby sa z toho dali robit brutalne zavery. A tiez
plast je dolezity, mam jeden taky priklad, kedysi som vozil Fast Freda. Ten sa musel fukat na 60-70psi .. islo to ako gula na lade, v MK BA terene.
Co sa tyka odskakovania napr. na korenoch, ani tam to nie je jednoznacne, pretoze najrychlejsie korene prejdes tak, ze ich preletis /ako to robi Polc
/. A je to rychlejsie ako na fulle. Kazda deformacia, kazde zhupnutie tlmica ubera energiu, ktora prispieva k pohybu vpred. Ale niekedy je lepsie obetovat trosku energie
Inak valivy odpor ... napr.
http://cs.autolexicon.net/articles/odpor-valivy/ .. teda presnejsie je to deformacia pneumatiky a deformacia vozovky. Tam kde nedochadza k deformacii vozovky (asfalt,beton,tvrda cesta) je valivy odpor len deformacia a vacsi tlak ho znizuje, kde dochadza k deformacii aj vozovky , uz zalezi na situacii. Tam kde pneumatika odskakuje (a nejde o fulla, ktory to vyzehli), mozme obetovat deformaciu pneumatiky k ziskaniu prejazdnosti. Z mojho pohladu je lepsie jasne a presne vymedzit pojmy, da sa potom lepsie analyzovat a skumat
Co sa tyka makkeho poddajneho terenu, podhustene
plaste su nutne, lenze ten valivy odpor narasta tak, ze niekedy nema zmysel slapat. A niekedy sa stane, ze /vysoky sneh urcitej konzistencie/, ze je vyhodnejsie prerezavat sneh tenkymi nabombovanymi gumami, ako tlacit proti snehu podhustenymi 2.5". Su to vsetko extremy .. najlepsie je proste priamo na mieste si sam vyskusat. Ale asi je lepsie jazdit
Z mojho pohladu som si vyjasnil, ze valivy odpor je definovany ako deformacia pneumatiky a deformacia vozovky, zjavne som tie pojmy uz zabudol
. Debata bola prinosna
za cenu unudenia ludi, co to ciaju