Cube maju dobru cenu http://cubebikes.sk/2014/full-mtb/ams-100-super-hpc-race-29/ len by mi tu vadil 3prevodnik. Ja osobne by som bral urcite na srame, ked sa o to clovek stara tak je to vyborne, no treba sa o to aj starat. O shimano sa starat netreba. Hlavne ked mas aj nahradne diely tak to zober na shimane. Ale osobne by som bral HTcko. Je lahsie, a presne aj to co si pisal ze sa s fullom nevies tak lahko odlepit od zeme, a hlavne pri 29" fulla netreba. Jediny schopny tlmic maju specialized.Ale o tlmic sa vkuse treba starat, stale ti tam nieco bude suchat, hrkat. Je s tym vela prace.
17.07.2014 - 11:42:58
00
Tak oba nie sú na tom obratnosťou nejako extra, tiež ten rám bude ľahký ale tuhosť je nižšia...
Plus kratšia geometria, to sa mi nepáči.

V kategórii so 120mm zdvihom sa mi o dosť viac páči geometria napríklad týchto modelov
http://www.lapierre-bikes.co.uk/mtb-all-mountain-trail-zesty-tr/zesty-tr-429
http://www.lapierre-bikes.co.uk/mtb-all-mountain-trail-zesty-tr/zesty-tr-329 (tento by sa dokonca dostal aj pod 2000€, čiže by tam bol nejaký priestor na prispôsobenie, ale v základe je už rozumne osadený).

V kategórii so 140mm zdvihom by som do výberu hodil aj 27,5 kolesá, pokiaľ teda nejdeš vyslovene po XL-XXL veľkosti.

necital som ine prispevky tak neviem ci to bolo rozvedene viac, ale ten zesty je "tuhy" jak sracka. pri nakloneni biku sa prehne jak pelendrek az ta srdce zacne boliet. jednym z dovodov su aj daleko umiestnene capy na zadnej stavbe. je tam vacsia paka. cim blizsie klb k osi zadneho kolesa tym lepsie aj kvoli pedal kickbacku aj kvoli tuhosti.

toto je screen zadnej stavby 2015 jedneho slovenskeho vyrobcu ktory u jedneho modelu presiel na horstlink. vzdialenost klbu je min. o polovicu kratsia, cize mensia paka a podstatne vacsia tuhost spolu s pevnou osou samzorejme.

Prílohy:

tyke_2015_120mm_rear_triangle_scrshot2.jpg
tyke_2015_120mm_rear_triangle_scrshot2.jpg 105.44 KiB thumb_up0thumb_down

17.07.2014 - 14:11:40
00
Ktorý model si skúšal?
Je blbé že toto nikde nejako netestujú, jedine sa dá spoľahnúť na nejaké skúsenosti. No a toto je asi prvý prípad sťažnosti na tuhosť zadnej stavby na ktorý som narazil.
17.07.2014 - 14:49:46
00
vlsu: na Luxe 7.9 sa vozim uz pol roka, tak napisem kratku recenziu. Sramu by som sa vobec nebal. Radi jasne a razantne. Je tam ale grip shift. Nie je to lepsie ani horsie ako packy, jednoducho je to odlisne. Bud ti to sadne alebo pojde z domu. Ja som si na to celkom zvykol. Rozsah prevodov je individualna zalezitost to komentovat nebudem. Brzdy Elixir, co sa brzdneho ucinku, davkovatelnosti a tvaru packy tyka, tak som bol velmi milo prekvapeny. Mne ale nevyhovuje ze ma packa prilis dlhy chod.
Co sa odpruzenia tyka. V prudsich vyjazdoch sa zadna stavba vobec nehupe ani ked je odomknuta. V zjazdoch v ramci moznosti pekne pracuje, je to ale skor "športovejší" typ odpruženia. Jedno tlacidlo na riaditkach pre zamykanie tlmica aj vidlice je super. Hlavne na rýchlych asfaltovych rovinkach bike citelne "ztuhne". Na stlacenie tlacidla ale treba vynalozit trochu viac sily. Velmi spokojny som s kolesami DT swiss. Su uzasne tuhe. Som sice skoro o 20kg lahsi ako ty ale oproti inym rucnym zapletom co som mal moznost jazdit citim rozdiel. Bike je celkovo velmi tuhy.
Este jeden poznatok ktory som si vsimol. Ked vo velmi prudkom stupani idem zo sedla, teda potrebujem preniest tazisko dost dopredu, kolenom skrtnem o bowdeny, ktore vychadzaju z ramu v mieste spojenia hornej a dolnej ramovej trubky pomerne obkrocmo ramu. Este som sa tym nezaoberal ale par eska pasok by to malo spravit.
17.07.2014 - 17:03:32
00
Ktorý model si skúšal?
Je blbé že toto nikde nejako netestujú, jedine sa dá spoľahnúť na nejaké skúsenosti. No a toto je asi prvý prípad sťažnosti na tuhosť zadnej stavby na ktorý som narazil.

neviem presne co to bol za model ale bol z tej sarze co mal problem so sirokou chainstay na zadnej stavbe pretoze sa o nu stale zapieralo patou. je teda mozne predpokladat ze ten ram prebehol potom este rychlou konstrukcnou upravou ale tam asi riesili iba ten jeden nedostatok.
17.07.2014 - 19:48:08
00
toto je screen zadnej stavby 2015 jedneho slovenskeho vyrobcu ktory u jedneho modelu presiel na horstlink

To su mi teda novinky, Kellys sa po ?2? rocnej prestavke vrati na horstlink. Mam rad ked vyrobca ma jasny koncept, ktory sa snazi rozvijat :) Nemas zakulisne info, preco tento rok nemali horst link?
Btw. este stale davaju na zdvih 110mm len 165mm tlmice?

cim blizsie klb k osi zadneho kolesa tym lepsie aj kvoli pedal kickbacku aj kvoli tuhosti.

Nebral by som to ako dogmu. Vela vyrobcov dava horstlink dalej od zadnej osky a nestretol som sa s tym, ze by taketo riesenie bolo vo vseobecnosti kritizovane/zle.
U Cubu AMS 29" horstlink vyzera az nebezpecne poddimenzovany, problem s tuhostou ani kickback nevnimam. Tuhosti pomoze aj vacsie alebo zdvojene (napr. Cube , Specialized) lozisko.
17.07.2014 - 21:16:22
00
Veru, neda sa to takto zovseobecnit. Poloha kazdeho jedneho pivotu ma rozne efekty na chrakteristiku zadnej stavby. Inak odporucam http://linkagedesign.blogspot.sk/ (sice po spanielsky ale google prekladac to preklada celkom dobre do anglictiny). Tam sa toho o zadnych stavbach clovek dozvie.
18.07.2014 - 12:09:13
00
Nebral by som to ako dogmu. Vela vyrobcov dava horstlink dalej od zadnej osky a nestretol som sa s tym, ze by taketo riesenie bolo vo vseobecnosti kritizovane/zle.
U Cubu AMS 29" horstlink vyzera az nebezpecne poddimenzovany, problem s tuhostou ani kickback nevnimam. Tuhosti pomoze aj vacsie alebo zdvojene (napr. Cube , Specialized) lozisko.

Mal by tam byt 184mm tlmic. Cize dlhsi ako po ine roky. Zdvih by mal byt udavany papierovo 120mm, ale efektivne vraj az 124mm. Bike je pojaty kocnepcne niekde medzi XC-Trail.
Praveze sa to celkom vseobecne povedat da ohladom toho horstlinku. Sice mozes mat pevnejsie spraveny cely cap, vacsi priemer lozisik atp, ale ak mas velku paku tak to ma tendeciu sa "lamat" kvoli bocnym silam. Mozes to ovplyvnit samotnym navrhom capu, ale to je len hasenie poziaru. Najvacsiu zmenu spravis koncepcnou upravou ktora je v linii s konstrukcnym sedliackym rozumom. Aj FSR sa casom priblizuje viac k osi zadneho kolesa. Rovnako virtualy skracuju to vahadlo na co najkratsiu moznu uroven prave kvoli kickbacku. Ak mas raz hlavny cap inde ako stred BB, tak tam ten kickback vzdy je. Cim viac je to mimo tym vacsi rozdiel krivky zadnej osi voci krivke aku by opisovala kazeta ak by sa otacala okolo BB.
19.07.2014 - 00:49:08
00
Super, najdebilnejsi rozmer tlmica aky je, 184x44 ... okrem RS tlmice v tomto rozmere nikto vo volnom predaji neponuka a aj tie od RS je problem u nas zohnat :D Pripadny upgrade alebo vymena tlmica: mission impossible.
19.07.2014 - 11:33:09
00
keyboard_arrow_up