Moj osobny nazor je, ze je to "len" nase hobby a teda to netreba tak spickovat. Da sa to, ak clovek nevie co s peniazmi, ale realny prinos takejto investicie hobby jazdec aj tak nevyuzije, kedze mu nejde o sekundy, ale o pohodu a radost z jazdy. Uz na tom Tvojom setupe to bude luxusne povozenicko. :)



Nie je to naopak, ze prave kupenim si draheho (a pre neho zbytocneho komponentu) sa mu len zlepsi pocit z jazdy (placebo efekt)? Ma z toho vacsiu radost, ze moze jazdit drahu vec a citi sa pri tom lepsie. To ako ked ja jazdi v lahkych karbonovych tretrach. V kopci v nich asi rychlejsi nie som, ale ten pocit akoby som nemal nic obute je uzasny :)
08.08.2014 - 11:56:23
00
A naviac v nich asi necitis tak tlak pedalov (najme u MTB) - to uz nie je placebo, to je realny rozdiel. Ak toto nerozpoznas (alebo mas dobre tretry s tuhou plastovou podrazkou), karbonova podrazka je Ti zbytocna :).

S tou drahou vecou to nie je take jednoduche a jednoznacne - uz som rozbil rafik na Mavicoch (vlastnou vinou) a stalo ma to 2xx EUR, takze potom clovek vnima aj nevyhody a dobry pocit z jazdy alebo placebo je tatam...
08.08.2014 - 12:20:10
00
S tou drahou vecou to nie je take jednoduche a jednoznacne - uz som rozbil rafik na Mavicoch (vlastnou vinou) a stalo ma to 2xx EUR, takze potom clovek vnima aj nevyhody a dobry pocit z jazdy alebo placebo je tatam...


preto treba kupit karbonove kolesa a oprava bude stat skoro 10x menej ;)
08.08.2014 - 12:53:37
00
Nie je to naopak, ze prave kupenim si draheho (a pre neho zbytocneho komponentu) sa mu len zlepsi pocit z jazdy (placebo efekt)? Ma z toho vacsiu radost, ze moze jazdit drahu vec a citi sa pri tom lepsie. To ako ked ja jazdi v lahkych karbonovych tretrach. V kopci v nich asi rychlejsi nie som, ale ten pocit akoby som nemal nic obute je uzasny :)

Ono tie karbonove tretry nei su len o tom ake su lahke, je to hlavne o tom aky pevnu mas podrazku, kolko sily pohlti tym, ze sa pri slapani ohyba. Tvrda podrazka ti proste usetri energiu, lebo prenesie ovela vacsie mnozstvo energie dalej na pedale. Mal som moznost teraz posledny mesiac oskusat 3 tretry a musim povedat, ze rozdiel citit riadny. Lacne spd tretry s gumenou podrazkou boli uplny pruser, pokial si tocil extra kadencne tak sa to dalo, ale akonahle bol stupak alebo nieco, kde trebalo pretlacat silu, tak clovek ma pocit ako keby mal nohy v blate. Specialized Comp maju podrazku s indexom tuhosti 6 maju uz fakt tvrdu plastovu podrazku, pri vacsine zatazi to uz postacuje a mal som z nich dobry pocit. A teraz jazdim Specialized sworks s indexom 13, rozdiel citit hlavne, ked slapem do kopcov po stojacky, takze sila v otacke smerom dole je velka, lebo tlaci aj moja vaha. Ale citit rozdiel aj pri silovejsom toceni v sedle.
Takze urcite by som nezavrhoval tieto drahsie produkty s pohladom, ze tam ide iba o vahu a o dobry pocit, ze som minul kopu prachov.
08.08.2014 - 13:08:59
00
Samozrejme, ze nejde. Ale aj ten pocit pre toho hobby jazdca, ktory ide do kopca pod 20 km/h, je len pre jeho radost. S karbonovou podrazkou som rychlejsi v kopci urcite nebol. Ak by sme sa hrali na watty, tak ktovie, mozno som jeden usetril. :D Ale s lacnejsimi tretrami idem rovnako, a teda jediny rozdiel medzi tretrami najnizsej (alebo strednej) a najvyssej triedy je len o dobrom pocite z jazdy.
08.08.2014 - 13:14:14
00
nesuhlasim, su to riadne rozdiely s tymi spd ckovymi som nemal absolutne sancu drzat tempo v kopcoch s chalanmi, ktorych bezne trham ja, takze to asi nebude len o pocite :)
08.08.2014 - 13:19:39
00
moj Pusiak

Príloha:
DSC_0351-001.jpg
DSC_0351-001.jpg 394.76 KiB thumb_up0thumb_down

08.08.2014 - 13:59:36
04
peterg : kks uz som chcel napisat ze po dllllhom case pekny bike, a on na neho je*ne hentake pedale !!!! , ten predstavec by som este vedel odpustit , ale hento ..... za vahu mas palec hore :)

edit: a plesk dalsi fail - ta rychlospojka v inej farbe ??? ach ...
08.08.2014 - 14:20:52
00
isheep co je zle na SPDckovych A600 pedaloch? A rychlospojka? Ked je od SRAMU, tak farbu nevyberies, ked zavisi od sirky retaze.
08.08.2014 - 14:47:22
00
peterg: naozaj chces ist do necentrovatelnych kolies: takisto som rozmyslal o LWckach,nakoniec som zakotvil pri Zippoch radsej
08.08.2014 - 16:19:15
00
nesuhlasim, su to riadne rozdiely s tymi spd ckovymi som nemal absolutne sancu drzat tempo v kopcoch s chalanmi, ktorych bezne trham ja, takze to asi nebude len o pocite :)


to s tuhostou podrazky mozem potvrdit, mal som nejake lacne tretry minuly rok a citil som skoro az pedal ked som siel do kopca a prenos sily prabiedny. tento rok som kupil Specialized Expert, ktore maju karbon podrazku s tuhostou 8,5 a prenos sily je neporovnatelne efektivnejsi. obvzlast ked sa postavim a zaberiem, vtedy je moja cca 90kg ziva vaha vyhodou :D
08.08.2014 - 17:39:02
00
peterg : kks uz som chcel napisat ze po dllllhom case pekny bike, a on na neho je*ne hentake pedale !!!! , ten predstavec by som este vedel odpustit , ale hento ..... za vahu mas palec hore :)

edit: a plesk dalsi fail - ta rychlospojka v inej farbe ??? ach ...

Všetko na tom biku ma svoj dôvod ... aj pedále aj rýchlospojka.
SPD pedále som zvolil preto, lebo odmietam cestné tretry a chodenie ako kačka na ľade, keď je treba. A600 preto, lebo lebo z cestných SPD majú najväčšiu plochu (viď ďalej). Ďalšou výhodou je, že sa dá vymeniť oska za 3rd party titanovú (- 40g) a vyrobiť si fakticky Dura Ace úroveň, čo som samozrejme spravil ;) . Celkovo to nevyšlo ani veľmi draho. Zvažoval som ešte ľahkú alternatívu od Bebop (ušetril by som aj hmotnosť), ale kvôli rozmerom platformy som zvolil ťažšie A600. Stále však môžem prejsť na cestné tretry a zhodiť ďalšie gramy, ale k tejto potrebe musím dospieť.
Spojka je KMC, existuje aj strieborná, mohol som si vybrať. Zlatá je zvolená preto, aby sa ľahšie na reťazi hľadala ;) (možno je to len zvyk z MTB, kedy je treba reťaz rozpájať častejšie (aj v teréne), či už kvôli chain suck-u alebo čisteniu). Btw, máš super postreh. :y:
08.08.2014 - 18:56:29
00
peterg: naozaj chces ist do necentrovatelnych kolies: takisto som rozmyslal o LWckach,nakoniec som zakotvil pri Zippoch radsej

To sú len platonické úvahy. Čo si čítam o karbónových kolesách, tak samé problémy, hlavne s brzdením a prehrievaním ráfkov, ale aj s tuhosťou pri nízkych ráfkoch - mám 84kg, takže oba aspekty musím zvažovať. Ak už, tak sa mi páčia centrované Xentis, ktoré majú obrábanú brzdovú plochu a údajne zapletené aj alu vlákna v karbóne, takže brzdia rovnako dobre za sucha aj za mokra a nevyžadujú špeciálne doštičky. Rád sa však nechám poučiť (hoci aj v inom vlákne).
08.08.2014 - 19:04:34
00
Malý update: odstránené podložky pod predstavcom a nový predstavec SL-K :)

Prílohy:

fotka 2.JPG
fotka 2.JPG 246.67 KiB thumb_up0thumb_down

fotka 4.JPG
fotka 4.JPG 362.57 KiB thumb_up0thumb_down

fotka.JPG
fotka.JPG 374.53 KiB thumb_up0thumb_down

12.08.2014 - 19:36:40
019
chvaalim,predtym si ich tam mal hodne:)
12.08.2014 - 20:45:40
00
keyboard_arrow_up