Moje poziadavky su LOD verzia s lockoutom z vidly (ked musi byt ten lockout tak nech taky, ja ho nechcem vobec ani), 120mm a s vylestenymi nohami...pockam kolko bude treba na ciernu...inu ako ciernu nechcem..uz som milanovi napisal mail tak uvidim.

diky moc za rady
29.08.2007 - 13:10:34
00
edit...bola to blbost obe boli cierne..


Naposledy upravil billes dňa 30.08.2007 - 15:55:37, celkovo upravené 2 krát.

29.08.2007 - 13:14:31
00
opravujem sa antracit vyzera inak ako som myslel :oops:
geologie.vsb.cz
29.08.2007 - 13:15:26
00
Ale klud roman, mas nejaky podiel na predaji epiconov? Preco by som si nemohol povedat svoj nazor:) Design rozhodne jazdi..nech si hovori kto chce co chce. K uzivatelskemu komforu mi patri aj to aby ta vidla resp. bike dobre vyzeral. Ako som uz povedal, uz len zmazavanie farby z noh by predomnou vidlicu disqualifikovalo, vypoveda to o kvalite navrhu. Inak aj marzocchi sa mi do r 2006 designovo pacili..suntour a rst je jednoducho sunt. To ze sa da ladit je druha vec. Ale vyladit sa da vsetko. Chcem kvalitu out of box.

Podiel na predaji nemam, aspoň o ňom neviem :cry:
Každý jazdíme niečo iné a dnes som sa dozvedel "" že rád jazdíš na hrane prípadne až za ňou, takže na takéto vyjašenie potrebuješ naozaj niečo z vyšších tried čo uplne akceptujem. Takže navrhujem prímerie až do dalšieho piva :lol:
29.08.2007 - 18:08:24
00
este k tomu epiconu, milan ti moze tie cierne nohy vylestit na strieborno... potom je to uplne v pohode... tu mas foto...

koho je ten bike na obrazku ?
29.08.2007 - 19:38:06
00
nejakeho borca z cz... tusim si na ceskom fore zaregistrovany, tak si to tam pohladaj medzi bajkami...
29.08.2007 - 20:19:54
00
Musím říct, že mi tady vadí jeden přístup, který tady komusi čouhá jako sláma z bot.
Je to takový stále opakovaný fenomén, kdy do diskuze o levných vidlicích vtrhne se svým nadřazeným názorem majitele High endu.
Tady se projevuje zrovna jeden takový "odborník", co se prý vyzná ve věcech vkusu a má názor na všechno levné, tak si ho po přečtení zkuste zařadit a úpoložte mu nějaké otázky, kterými vám doloží on své znalosti.
Vadí mi hlavně, že informace takového člověka vedou ke shození všeho levného pro vyvýšení jeho drahého image.Kromě tohoto shození ale z něho nikdo nikdy nic kloudného nedostane, schválně si to zkuste.
Pro vysvětlování zkusím používat termíny z jiného oboru, třeba elektroniky, to aby nepopouzely ve výkladech značky.
Začneme tedy tímto srovnáním. Vezměme třeba mobilní telefony a srovnejme funkce v rozpětí nějakého času. Zatímco v počátku byl hlavní problém velikost a výdrž bateií, tak dnes již i levné mobily dosály v tomto směru parametrů, které by mohl závidět o high end starý jenom několik málo let.
Ve vidlicích můžeme říct, že máme dnes situaci velmi podobnou. To, co je zde probírané je zčásti i velký boj o to aby high end byl stále tím nedostižným a oslavovaným, ke kterému budou ostatní jenom vzhlížet. tenhle boj je mnohdy ale bojován bez znalostí skutečného stavu věcí. Tak třeba, položíme si otázku dokáže všechny současné vymoženosti vlastně opravdu každý využít? Tohle je otázka směrovaná právě a výhradně k high endu.
Dnešní high end vidlic se začíná odlišovat hlavně cestou větší pevnosti a případně nižší váhy, tohle ocení každý ale funkce? Ví o nich opravdu majitelé vše potřebné? Funkce, které se rozeznají běžnou jízdou jsou totiž dnes k mání již za velmi zajímavé peníze.
Jak je to tedy s těmi složitějšími a drahými systémy? Je samozřejmě pravdou, že některé funkce zvláště tlumičů u dlouhozdvihových vidlic jsou využívány výhradně u vidlic nejvyšší kategorie a celkem správně je zde zmíněna právě funkce Mision control. To je vlastně nastavitelná High speed a low speed komprese. Tímhle opravdu levné vidlice nedisponují . I když málo znalým faktem je to, že Lock out je vlastně totéž ale dělí ho od špičkových systémů hlavně hranice a rozsah funkce ( lock pouze hruběji zavírá) a zvláště přesnější nastavitelnost. Takovými parametry prostě zatím tyhle levnější vidlice nedisponují a nutno říct, že ani nemusí.
U těch drahých a jedině dlouhozdvihových to smysl má ale zase ovšem narazíme na jiný zásadní problém. Kdo si pořídí takovouto špičku, měl by o ní také něco vědět a projev člověka, který má ponětí o tom, k čemu to všechno je bývá zcela jiný, než je vidět zde u zdejšího "odborníka".
Tyto špičkové systémy totiž nejsou určeny k nějakému vrtění a ověřování, že to něco dělá. Ono se o tom něčem musí také dost vědět aby to mělo smysl a dalo se to účelně využít. V podstatě se jedná o systémy, pocházející ze závodního sjezdového použití, které slouží k preciznímu nastavení a doslova doladění vidlice na konkrétní trať. Kdo použije takovéto nastavení a vyladí ho na základě svého testování pro konkrétní trať, má nespornou výhodu v závodě. A je třeba říct, že nastavení na trať jednu znamená, že vyhoví vše i na trati druhé, svým typem odlišné.
Kdo si myslí, že prostě jakýmsi vrtěním knoflíků dosáhne kýženého úspěchu a že má technický náskok proti konkurenci, tak se může velmi mýlit. Dá se to přirovnat opět k takovémo špičkovému telefonu, na kterém majitel náhodným stiskem kláves vyvolá určitou funkci. Tou funkcí ohromí jistě neznalého ale na smysluplné využívání složitých systémů se musí dotyčný také něco naučit a to mnohdy nebývá pravda.
Takže nenchte se ohromovat a ubíjet "znalostmi" majitelů high endu ale zkuste vždy prověřit, co oni vlastně znají. To by mohlo být třeba tématem specializovaného threadu, kde by mohl někdo kdo se cítí znalý pohovořit o svém využití.
Ono obdivované ovládání kompresí totiž má svůj význam jedině při správně naladěné pružině, to je základ. Bez tohoto je mnohdy jakákoliv snaha o ladění tlumiče zbytečná. Pokud tedy majitel špičkových systémů třeba nechápe, co značí graf charakteristiky pružiny, je téměř jisté, že mu chybí základní znalosti v oboru.
Dále je třeba říct, že ono ovládání kompresí Vám vždy pokazí počáteční citlivost a výhody vhodného nastavení se mohou projevit jedině ve vyšších rychlostech ve sjezdu a zase hlavně u výrazně vyšších zdvihů. Třeba takový přínos uvedených technologií pro zdvihy okolo 100 mm by byl téměř nulový. V případě této funkce jako prvku pro potlačení pohupování potom vždy počítejte s úbytkem komfortu. Potom by se z proklamované a složité funkce stal zase prostě jenom známý Lock out. Tohle je takové zajímavé uzavření cesty a návrat k těm levným provedením.
Určitě si vážím každého, kdo chce mít na kole to nejlepší a k tomu se bude snažit zapracovat i na své znalosti techniky a jejím využití ale snob, který si koupí podle něho to nejlepší aby se vyvyšoval nad ostatní můj obdiv nezíská, ba právě naopak a když se nakonec ukáže, že jeho znalosti nedovolují využít všechny systémy, tak je to nakonec i zábavné.
Nenechte se proto shazovat od někoho, kdo má podle Vás přemíru zkušeností se špičkovým materiále, zkoušejte a ověřujte si sami a co potřebujete a rozeznáte, to je právě hranice, kterou by si každý měl určit sám a nespoléhat se na hodnocení jakéhosi doměle zkušenějšího.
Rozhodně si určujte si a upřesňujte své hodnocení v diskuzích. Taky by jednou za čas nebyl špatný takový slepý test vidlic. Takový test udělal bike magazín s rámy, zabalil je k nepoznání a jezdci měli provést své hodnocení bez znalosti značky i materiálu rámu. U vidlic to je těžko proveditelné ale jako takový sen a výsledky hodnocení by tohle mohlo být zajímavé. Účast od zkušených po začátečníky vítána. Tohle je moje představa o srovnávání a internetových diskuzích, ovšem, jak jsem psal, pouze jako sen.
30.08.2007 - 14:33:12
00
tuning-test: veľmi pekne si to napísal, klobuk dole :!:
30.08.2007 - 14:41:42
00
Moja predstava pre mna idealnej funkcnej vidlice:
-Takmer linearna charakteristyka pruziny s miernou progresivitou ku koncu.
-Minimalizovane odpory trenim.
-Siroky rozsah nastavenia expanzneho a kompresneho utlmu.

Tieto vlastnosti, okrem nastavenia kompresneho utlmu, naladeny Epicon ma. Subjektivny pocit z jazdy je vyborny.
Skusme takto diskutovat a porovnavat rozne triedy vidlic.
30.08.2007 - 15:23:54
00
tuning-test fakt klobuk dole nad Tvojimi znalostami a suhlasim z nazorom ze niekto si kupi "high-end" pre machrovinu(lebo ma prachy a pod.)a nevyuzije to,nezaujma sa o to ake to ma funkcie,co sa z tym da robit a pod.No napr.ja po vymene vidly citim,ze ma to posuva kdesi dalej a to jednak z jazdymi vlastnostami biku(co urcite citim) ale jednak so znalostami o odpruzeni(ktore su musim priznat este v plienkach) ale proste ked viem,ze tam mam tie gombiky,tak ma zaujma na co su,ako ich nastavit a popri tom sledujem rozdiel v chovani vidlice,citam,vyhladavam na nete...To je podla mna normalne.
Na druhej strane musim suhlasit s tym,ze image predava a urcite by som si nekupil vidlu,ktora sa mi maximalne nepaci-je to vec individualna,no funkcnost by mala byt bez debaty na prvom mieste kriterii.
Kazdopadne vitam kazdy poznatok od Teba,Romana a vsetkych co sa vyznaju,myslim,ze by sa tomu mohlo venovat viac,no tiez prihliadat na to,ze nie kazdy ma taky rozhlad a vedomosti.Lebo napisat prispevok v duchu,je mi z vas vsetkych nasmiech,ved vy nic neviete...nikomu neprida ani na vedomostiach ani na motivacii sa do toho pustit.
30.08.2007 - 15:23:58
00
Těší mě zájem všech Vás, pro které vlastně píšu.
Mým cílem nejsou namyšlení snobíci ale každý, kdo má zájem se sám někam posunout a poznat opravdo o co jde a nečekat až mu to někdo pohaní, či vyzdvihne a to mnohdy jenom podle znalosti ceny a nebo prospektových informací.
Informace ode mne jsou a budou vždy hlavně postrčením pro vlastní poznávání a to jsou i všechny mé testy.
Funkční upřesnění u mě můžou hledat vždy ti pokročilejší a jak jsem psal, takového hodně pokročilého tady máte Romana.
30.08.2007 - 15:37:19
00
Ještě abych nezapoměl, pokročilých, kteří jsou se mno v kontaktu je tady víc a samozřejmě dostatečně znalých, ale u Romana mám ověřeny i jeho praktické dovednosti a hlavně snahu dopracovat se k vlastním výsledkům, a tohle jsem si u ostatních nemohl ověřit, proto jsem uvedl hlavně Romana.
30.08.2007 - 15:41:17
00
Musím říct, že mi tady vadí jeden přístup, který tady komusi čouhá jako sláma z bot.
Je to takový stále opakovaný fenomén, kdy do diskuze o levných vidlicích vtrhne se svým nadřazeným názorem majitele High endu.
Tady se projevuje zrovna jeden takový "odborník", co se prý vyzná ve věcech vkusu a má názor na všechno levné, tak si ho po přečtení zkuste zařadit a úpoložte mu nějaké otázky, kterými vám doloží on své znalosti.
Vadí mi hlavně, že informace takového člověka vedou ke shození všeho levného pro vyvýšení jeho drahého image.Kromě tohoto shození ale z něho nikdo nikdy nic kloudného nedostane, schválně si to zkuste.
Pro vysvětlování zkusím používat termíny z jiného oboru, třeba elektroniky, to aby nepopouzely ve výkladech značky.
Začneme tedy tímto srovnáním. Vezměme třeba mobilní telefony a srovnejme funkce v rozpětí nějakého času. Zatímco v počátku byl hlavní problém velikost a výdrž bateií, tak dnes již i levné mobily dosály v tomto směru parametrů, které by mohl závidět o high end starý jenom několik málo let.
Ve vidlicích můžeme říct, že máme dnes situaci velmi podobnou. To, co je zde probírané je zčásti i velký boj o to aby high end byl stále tím nedostižným a oslavovaným, ke kterému budou ostatní jenom vzhlížet. tenhle boj je mnohdy ale bojován bez znalostí skutečného stavu věcí. Tak třeba, položíme si otázku dokáže všechny současné vymoženosti vlastně opravdu každý využít? Tohle je otázka směrovaná právě a výhradně k high endu.
Dnešní high end vidlic se začíná odlišovat hlavně cestou větší pevnosti a případně nižší váhy, tohle ocení každý ale funkce? Ví o nich opravdu majitelé vše potřebné? Funkce, které se rozeznají běžnou jízdou jsou totiž dnes k mání již za velmi zajímavé peníze.
Jak je to tedy s těmi složitějšími a drahými systémy? Je samozřejmě pravdou, že některé funkce zvláště tlumičů u dlouhozdvihových vidlic jsou využívány výhradně u vidlic nejvyšší kategorie a celkem správně je zde zmíněna právě funkce Mision control. To je vlastně nastavitelná High speed a low speed komprese. Tímhle opravdu levné vidlice nedisponují . I když málo znalým faktem je to, že Lock out je vlastně totéž ale dělí ho od špičkových systémů hlavně hranice a rozsah funkce ( lock pouze hruběji zavírá) a zvláště přesnější nastavitelnost. Takovými parametry prostě zatím tyhle levnější vidlice nedisponují a nutno říct, že ani nemusí.
U těch drahých a jedině dlouhozdvihových to smysl má ale zase ovšem narazíme na jiný zásadní problém. Kdo si pořídí takovouto špičku, měl by o ní také něco vědět a projev člověka, který má ponětí o tom, k čemu to všechno je bývá zcela jiný, než je vidět zde u zdejšího "odborníka".
Tyto špičkové systémy totiž nejsou určeny k nějakému vrtění a ověřování, že to něco dělá. Ono se o tom něčem musí také dost vědět aby to mělo smysl a dalo se to účelně využít. V podstatě se jedná o systémy, pocházející ze závodního sjezdového použití, které slouží k preciznímu nastavení a doslova doladění vidlice na konkrétní trať. Kdo použije takovéto nastavení a vyladí ho na základě svého testování pro konkrétní trať, má nespornou výhodu v závodě. A je třeba říct, že nastavení na trať jednu znamená, že vyhoví vše i na trati druhé, svým typem odlišné.
Kdo si myslí, že prostě jakýmsi vrtěním knoflíků dosáhne kýženého úspěchu a že má technický náskok proti konkurenci, tak se může velmi mýlit. Dá se to přirovnat opět k takovémo špičkovému telefonu, na kterém majitel náhodným stiskem kláves vyvolá určitou funkci. Tou funkcí ohromí jistě neznalého ale na smysluplné využívání složitých systémů se musí dotyčný také něco naučit a to mnohdy nebývá pravda.
Takže nenchte se ohromovat a ubíjet "znalostmi" majitelů high endu ale zkuste vždy prověřit, co oni vlastně znají. To by mohlo být třeba tématem specializovaného threadu, kde by mohl někdo kdo se cítí znalý pohovořit o svém využití.
Ono obdivované ovládání kompresí totiž má svůj význam jedině při správně naladěné pružině, to je základ. Bez tohoto je mnohdy jakákoliv snaha o ladění tlumiče zbytečná. Pokud tedy majitel špičkových systémů třeba nechápe, co značí graf charakteristiky pružiny, je téměř jisté, že mu chybí základní znalosti v oboru.
Dále je třeba říct, že ono ovládání kompresí Vám vždy pokazí počáteční citlivost a výhody vhodného nastavení se mohou projevit jedině ve vyšších rychlostech ve sjezdu a zase hlavně u výrazně vyšších zdvihů. Třeba takový přínos uvedených technologií pro zdvihy okolo 100 mm by byl téměř nulový. V případě této funkce jako prvku pro potlačení pohupování potom vždy počítejte s úbytkem komfortu. Potom by se z proklamované a složité funkce stal zase prostě jenom známý Lock out. Tohle je takové zajímavé uzavření cesty a návrat k těm levným provedením.
Určitě si vážím každého, kdo chce mít na kole to nejlepší a k tomu se bude snažit zapracovat i na své znalosti techniky a jejím využití ale snob, který si koupí podle něho to nejlepší aby se vyvyšoval nad ostatní můj obdiv nezíská, ba právě naopak a když se nakonec ukáže, že jeho znalosti nedovolují využít všechny systémy, tak je to nakonec i zábavné.
Nenechte se proto shazovat od někoho, kdo má podle Vás přemíru zkušeností se špičkovým materiále, zkoušejte a ověřujte si sami a co potřebujete a rozeznáte, to je právě hranice, kterou by si každý měl určit sám a nespoléhat se na hodnocení jakéhosi doměle zkušenějšího.
Rozhodně si určujte si a upřesňujte své hodnocení v diskuzích. Taky by jednou za čas nebyl špatný takový slepý test vidlic. Takový test udělal bike magazín s rámy, zabalil je k nepoznání a jezdci měli provést své hodnocení bez znalosti značky i materiálu rámu. U vidlic to je těžko proveditelné ale jako takový sen a výsledky hodnocení by tohle mohlo být zajímavé. Účast od zkušených po začátečníky vítána. Tohle je moje představa o srovnávání a internetových diskuzích, ovšem, jak jsem psal, pouze jako sen.


Trafena hus ide zagagat : )

Milan, milan, uznavam tvoje znalosti ohladne odpruzenia a kludne by som si tebou nechal vidlicu vyladit ak by som to povazoval za potrebne. Urcite by sa niektore z tych co som mal dostali na vyssi level, druha vec je, ze by zrejme stratili zaruku - ak by neboli kupovane od teba.

Nechce sa mi reagovat na cely tvoj traktat bod po bode, ale myslim, ze mam slusne skusenosti v oblasti vidlic, a epicona som nikdy nehanil pre nieco ine ako materialy a vyzor. Nepoznas ma a vyriekol si sud. Mam jednoducho rad pekne veci, to ze ti uz len toto moje konstatovanie kazi naladu je druha vec. Otazky vitam, kludne aj od teba lebo zjavne ty potrebujes dokaz o svojej neomylnej nadradenosti. Niesom ziaden odbornik, ale to ci pisem je vzdy podlozene skusenostou.

To ze si alergicky ked ti ktokolvek kritizuje suntour viem aj z ineho fora..chapem, mas na tom zalozenu zivnost, tak akakolvek kritika je zla. Suntour ma 3 schopne vidlice ktore aj bez vyladenia su vcelku prijatelne rux, axon a epicon. Pre mna ale suntour zatial nic nevyrobil, vidlica ktora ma pevnu os, aspon 35mm nohy a normalny design od suntouru neexistuje. To ze ostatne vidlice co vyrabaju su smiesne, ti nemusim pripominat. Je to low end na tescobiky. To je fakt. Ty sa snazis aj z tych vidlic spravit vidlice a o 2 triedy lepsie a funkcne sa ti velakrat dari. Za to ti patri vdaka od vsekych co si ich kupia. Kvalitativne, ci uz na poli designu alebo materialu a vydrze to bude vsak stale low end.

PS:vyladeny epicon je za tu cenu velmi dobra vidla na tour a xc. Neviem ako progresivne sa chova ked ide viac do zdvihu. Tam by mohol byt problem aspon u mna s dorazmi. Nemam rad totalnu linearnost, a ked uz, tak je dobre ak vidlica ma aj nastavenie vysokorychlostnej kompresie.


PS2: grafy citat viem..
30.08.2007 - 16:00:20
00
Kdepak Dijcku pleteš se, nejsem nažhavený, když se někdo otírá o Suntour, jsem nažhavený, když někdo posuzuje hlavně podle ceny.
Třeba design vidlic, které mě uráží se nachází zcela jinde a mohu směle tvrdit, že kdyby byl zaměněn design Tory a následně Reby a spol od RS, za Epicona a Axona, tak se budeš prohýbyt hnusem nad RS designem.
Na tvém přístupu mě vadí ghlavně to, že když se pustíme do diskuze, tak se projeví vše, co jsem napsal.
Nejsem zaměřen proti drahým a funkcemi nabitým high endem ale vím své o jeho opravdovém využití a přesně to jsem i napsal.
30.08.2007 - 16:06:40
00
Nie Milan, nebudem. Tvoje vestecke shopnosti su sice zname ale predsalen sa poznam lepsie ako ty mna.

Neviem ci vies ake to je ked vidlica funguje presne ako chces priamo z krabice. Bez ladenia. Asi to vies. A este ked k tomu aj vidlica dobre vyzera. Mam radost z kvalitnych komponentov a je logicke, ze tieto maju navrch vo vsetkom oproti tym menej kvalitnym. Vyjadrujem svoju radost nad tym ked nieco funguje tak ako je to deklarovane. Ked nieje nutna uprava aby nieco fungovalo tak ako ma.

PS: neprohybam se hnusem, mne len ten dseign nesedi, tebe sediet moze, je to subjektivne.

PS2: tora sa mi nepaci. A cena ide väcsinou ruka v ruke s kvalitou, skoro u vsetkeho, u vidlic to neplati?
30.08.2007 - 16:18:03
00
keyboard_arrow_up