no keďže vonka leje ako ďas, tak som sa trosku pohral s nastavením vidličky... asi tak pred týždňom mi jeden známi spomenul jednu vec na ktorú som si až teraz spomenul a to, že keď on natlakuje svoju skarebu na určitý tlak a následné odmontuje pumpu, tak ten tlak sa zmení, vtedy mi povedal aby som si viackrát po sebe napumpoval pozitívnu komoru a potom následne vypustil a následne nato zmeral aký naozaj tlak mam v komore...

tak som sa dnes na to pripravil a pomeral som čo sa dalo a toto z toho vyšlo:

najprv som testoval negatívnu (-) komoru:
prvé natlakovanie bolo na 100psi ale po následnom odpojení a napojení pumpičky bol tlak na 85psi
druhé natlakovanie bolo zase na 100psi a skutočné 85psi
tretie natlakovanie na 100psi a skutočné 85

s toho vyplýva že rozdiel je 15psi, tak keď chcem dosiahnuť skutočný tlak 100psi, tak musím negatívnu komoru natlakovat na 115psi

myslel som si, že keď začnem testovať pozitívnu komoru, tak rozdiel bude rovnaký, ale bol to omyl

testovanie pozitívnej (+):
prvé natlakovanie bolo na 100psi v skutočnosti 98psi
druhé natlakovanie bolo na 100psi v skutočnosti 97psi
tretie natlakovanie 100psi v skutočnosti 97psi

s toho vyplýva, že rozdiel je 3psi, tak keď chcem dosiahnuť skutočný tlak 100psi, tak musím pozitívnu komoru natlakovať na 103psi


práve teraz som natlakoval rebu na 100 (115) v pozitívnej a 110 (113) v negatívnej komore...

idem vyskúšať ešte mar_tinovu teóriu, že natlakujem obe komory rovnako...
01.09.2007 - 13:54:12
00
ak mas dobru pumpu, tak ten rozdiel tlakov je to, co ti pri merani unikne do hadicky pumpy. cize ak nafukas na 100 a odmontujes pumpu, tak v komore ostane 100. ked pumpu znovu nasrobujes, cast vzduchu unikne do hadicky a preto ti ukaze menej. v negativnej komore je rozdiel vacsi, pretoze ma mensi objem (komora). cize urcite to nefukaj na 115 resp 103, ale normalne na 100.
01.09.2007 - 14:21:21
00
nazdar ja mam tiez REBU SL a tiez by som mal zaujem o zvacsenie.nebude to mat niake neziaduce ucinku na chod vydli? a este jedna vec po kolkych hodinack alebo kilometroch by sa mala dat do servislu precistenie a tak??
01.09.2007 - 20:24:14
00
nazdar ja mam tiez REBU SL a tiez by som mal zaujem o zvacsenie.nebude to mat niake neziaduce ucinku na chod vydli? a este jedna vec po kolkych hodinack alebo kilometroch by sa mala dat do servislu precistenie a tak??


neviem ako SLka ale na RACE sa da zvacsit zdvih 85/100/115mm pomocou takych pvc kruzkov, ktore si dostal aj s vidlou, ale toto zvacsenie sa da urobit iba rozobratim vidly, ale sam to nerob, lebo stratis zaruku a mozno by si naspat ani neposkladal... ohladom tych kilometrov, tak to mas vsetko pekne napisane v manuale, niekde ho tu mam, ale neviem kde...
01.09.2007 - 20:37:21
00
ja nemam ziadny manual u nas to v obchode nedavaju ku komplet bikom ,iba zarucak a to je debilina ,a ja by som to ani nerozobral viem ze su tam tie 15 mm kruzky len ci sa nezmeni chod vidli som chcel vedet ale dik aj tak a kukni mi pls ako casto treba servisovat
01.09.2007 - 20:42:29
00
nazdar ja mam tiez REBU SL a tiez by som mal zaujem o zvacsenie.

hahaha... sorry, ale napisal si to ozaj vtipne... mozem ti forwardnut par mailov, kde ponukaju zvacsovanie :D

k veci: vplyv na chod to samozrejme mat bude. ked zvysis zdvih, vidla bude menej progresivna. otazka je, ci to nebude skor pozitivna zmena (osobne si myslim, ze bude)...
01.09.2007 - 20:46:51
00
heh to nevadi hlavne ze si pochopil co chcem
01.09.2007 - 20:49:51
00
ja nemam ziadny manual u nas to v obchode nedavaju ku komplet bikom ,iba zarucak a to je debilina ,a ja by som to ani nerozobral viem ze su tam tie 15 mm kruzky len ci sa nezmeni chod vidli som chcel vedet ale dik aj tak a kukni mi pls ako casto treba servisovat


- mazanie prachovky 10hod
- kontrola vrchných regulátorov a brzdových čapov 25hod
- odstranenie spodnej nohy, zkontrolovanie objimky a vymena olejovej lázne 50hod
- výmena oleja v motion control systeme 100hod
- čistenie a mazanie 50hod
- čistenie lanka poplocu a jeho puzdra 50hod


Naposledy upravil charlie dňa 01.09.2007 - 21:03:57, celkovo upravené 1 krát.

01.09.2007 - 20:56:52
00
oky diky moc zapamatam si heh
01.09.2007 - 20:59:56
00
2charlie: pozitívnu a negatívnu komoru nafúkaj na 100psi.
Daj na vnútornú nohu stahovaciu pásku a premeraj SAG dúfam že si si už zistil čo to je. Pohraj sa s tlakom, aby si mal SAG zhruba 20% zdvihu. Ked budeš mať nastavený SAG, tak tak zober váhu a odmeraj odtrh. Mierne treba prifuknuť negatívku a zmerať odtrh znovu. Ak potrebuješ mať čo najjemnejšie nastavenie, tak laboruj s tlakom negativky po 1psi. Na váhe sa ti prejaví ... hladaj najmenší odtrh (bude na hranici +-10psi vrchného)
Niečo pojazdi (normálny výjazd) a zisti kam až vidla chodí. Ak zostáva ešte dosť miesta k dorazu tak uprav SAG na 25-30% a celý postup opakuj.
Lepšie výsledky využiťia potencialu vidly dosiahneš jej zdvihnutím na 115mm.

2martin:ak mas dobru pumpu, tak ten rozdiel tlakov je to, co ti pri merani unikne do hadicky pumpy .... je taká, ktorej po nafúkaní odpojíš spojenie pumpy s komorou (páčka, skrutka ...) a neutečie ti ani 1psi tlaku.
01.09.2007 - 22:21:14
00
ako je na tom vytuneny Epicon v porovnani s Rebou ?
oplati sa dosetrit na Rebu (Dual Air) ?
Pozeral som aj grafy charakteristik. Reba sa da asi viac ponastavovat (tlak v pozitivnej a negativnej komore) ??
01.09.2007 - 22:43:08
00
Vyladený Epicon má negatívnu pružinu nastavenú presne na predpokladaný tlak resp. váhu jazdca ktorá spôsobí plynulý nábeh medzi neg. a poz. komorou.
Aj ked DualAir má velké možnosťi a potenciál, tak nedokáže konkurovať lineárnemu priebehu pružiny na počiatku zdvihu ... ale aj ten sa dá upraviť ....
01.09.2007 - 23:02:33
00
Zdravim, vyssie som cital pri nastavovani reby pojem "odtrh" nastavovany pomocou vahy. Moze mi to Roman trosku vysvetlit? Stale sa trapim s nastavovanim RS Revelation AirUturn. Hodnoty tlakov uvadzane v manuale a na vidle sa mi zdaju dost vysoke, odhliadnuc od toho, ze sa medzi sebou ani nezhoduju. Chcel by som maximalizovat citlivost na male nerovnosti.

Dakujem.
01.09.2007 - 23:21:03
00
jj.. pridávam sa k migovi.. s tým odtrhom som nepochopil a teraz som takmer hodinu hľadal niečo o odtrhu a nič.. akurát som sa dozvedel, že čím nižšia váha, tým asi lepšie, ale ako sa meria a aký je účel, nemám páru.. :D Za vysvetlenie alebo nahodenie konkrétneho linku vopred ďakujem.. ;)
02.09.2007 - 00:13:35
00
ten odtrh sa pomocou vahy len meria. je to hodnota, pri ktorej sa vidla pohne do zdvihu (povedzme 7 kg) idealne je, aby bol co majnizsi. ked je v negativke vyssi tlak ako v pozitivnej komora, bude na pohnutie vdlice potrebna mensia sila (samozrejme nesmie byt ten rozdiel tlakov velky, pretoze potom prides o cast zdvihu... tak ako pisal roman, staci par psi). jednoducho nizka hodnota odtrhu = citliva vidla... inak ten odtrh je okrem tlakov v komorach urceny aj a hlavne odpormi vo vidlici (puzdra, stieracie kruzky, pripadny vakel...).

roman: do hadicky ti pri merani vzdy unikne cast vzduchu. ked chces zmerat, aky tlak mas v nafukanej komore a nasrobujes pumpu, tak urcite odmerias menej, ako tam realne bolo... tomu ziadnou pumpou nezabranis (iba ak takou, co nema hadicku a manometer ma rovno na ventile)
02.09.2007 - 08:09:03
00
keyboard_arrow_up