Dodo-Carlos mam continental x-king 2,2 racesport
07.04.2015 - 12:32:18
01
Akurat ked UST plast chyti defekt tak ho nema co zalepit.

Zaplata. :)
07.04.2015 - 12:41:21
00
UST drží tlak aj bez tmelu. Rovnako ako galuska. Čo sa týka defektov, UST znesú viac ako TLR. Pre prípadný defekt nie je problém preventívne naliať tmel aj do UST. Pre hrubšiu vrstvu pneumatiky rýchlejšie dieru tmel zacelí ako na TLR, ktoré sú často tenké ako papier. Momentálne sú uprednostňované TLR preto, že spolu s tmelom sú váhove zhruba rovnaké ako UST bez tmelu.
Mnohí pretekári to riešia tak, že UST, príp. galusku majú bez tmelu. Pre prípad defektu vozia sebou tmel v spreji. (15-20 gramov kompet nádobka). V prípade defektu sa sprejom nafúka pneumatika a dostane sa do nej aj tmel. Výhoda je v tom, že netreba náhradnú dušu ani pumpu. Teda celkove je to váhove ešte niečo málo v pluse. Nafúkanie je bleskové. Oproti tomu nafúkanie malou pumpou trvá mnoho krát nekonečne dlho. Nahadzovanie duše do TLR plášťa v teréne je dosť problematické. Všetko je zapatlané od tmelu. Raz som takto potreboval nahodiť dušu a skončil som pri bezdušovom ventilku. Nemohol som ho vykrútiť z ráfiku. Až keď prišiel "zberač mŕtvol" - štvorkolkár v závere pretekárov, ten mi pomohol. Potreboval som k tomu kombinačky z jednej strany a z druhej ventil fixovať krížovým šrobovákom. Od tejto skúsenosti už jazdím pretek jedine so sprejom. Samozrejme na celodenné výjazdy do terénu bez duše, pumpy a iných potrebných vecí nejdem.
Odpoveď pre: fofo050
Pri váhe jazdca 72-75 kg hustím TLR na 1,7-1,8 predné a zadné 1,9-2,0. ( a niekedy aj podľa povahy terénu viac alebo menej)
07.04.2015 - 13:22:29
02
GaliPe54 a neuvazujes o prechod na UST plaste? Ja tiez jazdim TLR plaste ale uvazujem, ze by som presiel na UST a podla toho co aj ty pises by to bolo lepsie riesenie ako terajsie TLR. Aj ked som s terajsim riesenim spokojny, vyskytli sa situacie, ked TLR plast bol dost poskodeny a tmel to uz nestihal zacelit. Navyse taky plast je nepouzitelny(iba ak s dusou). Pri UST plastoch by taka situacia mozno ani nenastala a ako pises tmel by to docasne vyriesil a navyse sa UST da nasledne opravit. Z toho mi vychadza ze okrem ceny a malicko vahy je UST riesenie vyhodnejsie.
07.04.2015 - 14:08:35
00
Odpoveď pre: fofo050
Pri váhe jazdca 72-75 kg hustím TLR na 1,7-1,8 predné a zadné 1,9-2,0. ( a niekedy aj podľa povahy terénu viac alebo menej)

Čiže pri tej vahe / 96 /čo som písal mam tlaky /2,2 -2,4 / dobré ?
Je na to nejaká tabulka.? V terene by som si vedel aj mekšie predstaviť okolo 2atm.
Alebo je to o skúšaní?
07.04.2015 - 14:14:14
00
Johny2 - Správna otázka. Hlavne pre toho, ktorý potrebuje častejšie prezúvať. (podľa podmienok v teréne)
Ja to zatiaľ neriešim, mám dva páry kolies s nahodenými gumami do rôznych podmienok. Treba ich dodrať + tie, ktoré mám nové na klinci v garáži zavesené.
foto050 - neviem posúdiť. Každý to má rád ináč! Veď vyskúšaj aj 2,0.
Napr. momentálne ešte dosť jazdím asfalt a nabomboval som ich riadne.
07.04.2015 - 14:22:57
00
Ahojte, poprečítaval som tu kadečo, takže mám z toho ešte väčší guláš ako som mal :D
Mám tieto kolesá:
http://www.dtswiss.com/Wheels/MTB-Wheels/X-1700-Spline-TWO-29
Plášte:
Continental Mountain King a X - King, obe vo verzii ProTection a Black Chill
Aj ráfiky aj plášte by mali byť TLR ak sa nemýlim. Ventilky mi dodali priamo pri predaji bicykla (Canyon Spectral AL 29) Znamená to, že potrebujem iba pásku, tmel/mlieko a chuť do roboty?
Ďakujem za vecné rady....
a niesu tie kolesa uz od vyroby podlepene paskou tak ako maju na stranke?
07.04.2015 - 15:25:08
00
Samalama Buď som niečo prehliadol alebo nepochopil....nikde o tom nič nepíšu...podľa obrázka neviem posúdiť.
07.04.2015 - 15:40:58
00
v tom linku co si sem dal je vidno ako su kolesa uz olepene od vyroby,tie napisy dt swiss v rafe,to by mala byt paska

daj dole dusu a uvidis ci su olepene

Prílohy:

enduro-mountainbike-magazin-dt-swiss-DT-Swiss-Spline-2-M1700-2015-9-780x520.jpg
enduro-mountainbike-magazin-dt-swiss-DT-Swiss-Spline-2-M1700-2015-9-780x520.jpg 128.5 KiB thumb_up0thumb_down

07.04.2015 - 16:00:07
00
Aha, to som si nevšimol teda, ja že to je dizajnový prvok :-) Tak sfúknem a uvidím :-)
07.04.2015 - 16:10:10
00
Nazdar. Chlapci poradte nejaký dobrý tmel s kt. máte najlepšie skúsenosti. Pokukujem po SLIME a Caffe Latex. Niečo ľahké, na XC preteky. Vopred diki. :)
07.04.2015 - 17:42:15
00
Davam to sem aj pre ďalšiu novú skusenosť pri prechode na bezdušaky.
1. Koleso _ rafik 19mm vnutro Buntrager Mustang elite TLR 29 ASYMETRIC - vnútro nalepená elektrikárska izolačna páska na zakrytie dier po niploch.
2 Nalepenie pásky Tubeless 25 mm pri silnejšom ťahaní sadlo do žlabu jak riť na šerbel a aj na petkách.
3. Nahodenie plášťa bontrager XR1 29x2,20 s drôtenou petkou.
4. Fukalo sa to na benzinovej pumpe ( zo skusenosti ) bez vnútra ventilu. / Ventil galuskový /
Sadlo na prvú šupu. Pri tlakovaní naskakovali petky plášťa na správne miesto. Opätovne vyfučanie. Naliate mlieka Tubeless cez ventíl 90ml. Nafukanie , pretrasenie a jazda. :) Plašte držia perfektné. :y: Ubehnuté cca za dva dni 88km.

Držím palce, aby si to pri defekte alebo prerezaní niekde nevyzul.
Mne to pri vyfučaní samo od seba zletelo z tej užšej strany. Nevzbudzovalo to vo mne dôveru, tak som šiel do origo bontrager TLR vložiek do ráfu.
Asymetrické mustangy sú zlo :headbang:
07.04.2015 - 18:27:27
00
Myslíš že tá originál vložka by ti to neurobila? Inač keď ho upozorním na všetky nebezpečenstvá čo dnes niektorý napísali tak ani nebude chcieť víjsť von na bike jazdiť. :)
07.04.2015 - 18:31:25
00
DukeScottEvo si sa pytal na tmel, ja tiez mam na vas vsetkych otazku co uz mate nahodene beszdusaky..teda aj Jezus ...dakujem za odpoved... aky teda tmel? lebo casto citam po nete ze sice kit od Rubeny je super ale ze tmel vraj stoji za prd a ze treba iny..teda ako je to s tym tmelom od Rubeny? je naozaj naprd? a ak tmel aky teda? No tubes ci dajme tomu caffelatex? nech uz si konecne nieco vyberiem a kupim lebo uz ma byt teplo :D
07.04.2015 - 18:41:13
01
fofo: Pravdou je, ze ani ja by som tomu asymetrickemu rafiku velmi neveril aj ked je oficialne TLR. A uz vobec by som mu neveril pri pouziti nie-TLR plastov s drotenou pätkou. Vzadu OK, o nic vlastne nejde ak sa nehroti, ale na prednom by som si to vozit netrufol. Ale tak sam vies najlepsie ako dobre tam ta pätka drzi, tak snad by si nevystavil zata ci koho zbytocnemu riziku. Teda ak sa ho nechces zbavit. :)

Dodo: Ja pouzivam len NoTubes a ine znacky som netestoval.
07.04.2015 - 18:44:09
01
keyboard_arrow_up