akoze smerom k zajacovi viac klikov - rebound

ked to dam na menej ako 3, tak to bude porno na asfalte nie?

ozaj este co sa tyka tych statistik, aka je narocnost ta pezinska napr s inovcom, marhatom, bezovcom a tymito vecami okolo piestan, aby som mal nejaku predstavu.
04.07.2015 - 21:30:43
00
bežne sa jazdia na mtb 2 bary aj menej, 3 si ani neviem predstaviť, veď to ti musí v teréne riadne skákať a prichádzaš tak o grip a všetky dobré vlastnosti plášťa
05.07.2015 - 19:12:28
00
no ok, praveze sa mi na nich jazdilo ok, kym som nedostal defekt na prednom na asfalte v zjazde, to je ale iny pribeh :D vyskusam to teda hodit na 2.5 (na plasti je 2.1-3.4)

takto vyzerali tlmice nastavene na full zajaca po tomto vyjazde, je to ok? preco mi ta predna nechce viac zrat?

btw ten srob na fotke cislo 2 mi vypadol dnes rano ked som ho mal polozeny nalezato. WTF? a to som ho predtym dotahoval na 10nM tak ako ostatne v okoli tlmica...

Prílohy:

DSC_0333.JPG
DSC_0333.JPG 196.3 KiB thumb_up0thumb_down

DSC_0334.JPG
DSC_0334.JPG 182.38 KiB thumb_up0thumb_down

Untitled2.jpg
Untitled2.jpg 213.98 KiB thumb_up0thumb_down

05.07.2015 - 20:10:02
00
Bicykel ktorý máš, nie je ale primárne určený na asfalt :)
05.07.2015 - 20:51:23
00
jo ale nejako sa na tu zeleznu dostat musim :D

na asfalt je tento : )

Prílohy:

11334037_10205452370086421_1139754226654979708_o.jpg
11334037_10205452370086421_1139754226654979708_o.jpg 469.1 KiB thumb_up0thumb_down

05.07.2015 - 21:11:39
00
Trek ma zvlastne oznacovanie velkosti ramov.Skutocna dlzka sedlovej trubky je o palec kratsia ako oznacenie velkosti biku,a potom to dohanaju dlzkou sedlovky asi.
06.07.2015 - 20:57:58
00
pisali tam, ze virtual 21.5 a normal 20.5 na nalepke

len neviem k comu bol tento poznatok, ci len tak? Akoze mne sedi podla mna perfektne. len ta trubka je vytiahnuta jak hovado :D
07.07.2015 - 11:29:45
00
WTF virtual vs normal, zrejme dosledok toho, ze sedlova trubka pri 29" nekonci priamo v strede a geometria roznych vyrobcov sa v podstate len podla papierov neda porovnat, lebo jej offset voci stredu moze byt rozny.

A v reale to ma kolko cm od stredu stredu po koniec sedlovej trubky?
S tvojou vyskou by sa uzivila aj 23".
07.07.2015 - 11:49:12
00
no ok, praveze sa mi na nich jazdilo ok, kym som nedostal defekt na prednom na asfalte v zjazde, to je ale iny pribeh :D vyskusam to teda hodit na 2.5 (na plasti je 2.1-3.4)

takto vyzerali tlmice nastavene na full zajaca po tomto vyjazde, je to ok? preco mi ta predna nechce viac zrat?

btw ten srob na fotke cislo 2 mi vypadol dnes rano ked som ho mal polozeny nalezato. WTF? a to som ho predtym dotahoval na 10nM tak ako ostatne v okoli tlmica...


Vsak ale rebound je len tlmenie odskoku. Tym len regulujes ako rychlo sa vidlica vracia po stlaceni. Nafukaj si spravne tlak vo vidlici a tlmici podla svojej vahy (nafukaj tak aby si mal cca 20 - 25% sag - staticke zanorenie).
07.07.2015 - 11:57:47
00
84cm od stredu stredoveho zlozenia po vrch sedla a 32cm od zaciatku sedlovky po vrch sedla.
myslim, ze 23" uz by bol overkill + nemali ho 2014stku

btw hrozne ma hupe na rovine so zamknutym tlmicom, ked ho otvorim, tak ma to hupe x krat menej. s tym zamknutym je to v podstate neprezitelne. je to bezne?
07.07.2015 - 20:00:19
00
Po zlozitom matematickom vypocte mi vyslo, ze udaj na ktory som sa pytal je 52cm, co je presne 20,5"
08.07.2015 - 15:09:15
00
No plus minus moze byt a teda to sedi na udaj na nalepke.

Viac ma trapi to hupanie
08.07.2015 - 17:46:25
00
3,4 bary na 29 je moc vela. Preto mas vytrasene ruky. Skus sfuknut a uvids ten rozdiel. Inak aj 3 je vela. 3 by som fukal na skaly a schody, aby som nechytil snakebite, inak staci 2.2 ci 2. Ja fukam 2 bary, cisto na asfalt fukam 2.2, niekedy o trochu viac na HTcku.
Natlakovanim odpruzenia nemenis zdvih. Ale tuhost chodu a sag. Pozri tabulku na Trekackej stranke a podla vahy (tvoja vaha aj s vybavou) nafukaj vidlu aj tlmic a pripadne uprav podla potreby. Ak mas prilis natlakovanie odpruzenie, sag bude maly a chod tuhy, malo citlivy. Ak mas malo tlaku, bude sa zbytocne zanarat a hupat a pri velkych nerovnostiach mozes ist az na doraz. Sag by mal byt okolo 15-30%, zalezi od vyrobcu a ci to je tlmic alebo vidla. Ak je bike novy, tak chvilu trva kym sadnu tesnenia, takze zo zaciatku moze byt pruzenie tuhe.
Co sa tyka rebound, je to odskok ako pise Ferisko. Zajac je rychly, vidla sa po zanoreni bude rychlejsie vracat spat na plny zdvih. Je to dobre na traily a ked mas napriklad vela malych hrbolov za sebou (napriklad korene, schody). Korytnacka je pomaly odskok, vidla sa bude vracat pomaly. To je vhodne na na velke dropy ci skoky. Ak budes mat prilis rychly odskok, bike bude mat tendenicu vykopnut ta do vzduchu, ked bude prilis pomaly, bike ostane dlho zanoreny a po viacerych narazoch sa pruzenie moze zahtit a nebude sa stihat vratit na plny zdvih.
Co sa tyka toho pohupovania, nemylis si to? Alebo mas prehodene ovladanie? Skor by som povedal, ze bike bude hupat, ked je otvoreny tlmic. Zamknuty tlmic sa hybe len par mm (zalezi od vyrobcu) a tym padom ani bike nehupe. A ak slapes silovo, tak chvilu potrva kym si zvyknes na hupanie alebo sa naucis slapat kruhovo.
08.07.2015 - 23:09:51
00
Filip a mas duse ci bez duse, ked mas nafukane take nizke tlaky , ako sa ti slape do kopca ?
08.07.2015 - 23:19:55
00
Mam duse. Na fulle som obcas mal aj pod 2 bary a v terene sa mi to pacilo. Ale za 10 dni som chytil 3 snakebity, tak fulla uz fukam na cca 2,2 baru a skaly idem opatrne. No nesedi mi to, celkom ma vytrasie a mam pocit, ze plaste drzia trochu horsie a viac idu do smyku. Takze planujem vybrat duse ked bude cas a znova fukat 2 bary.
HT fukam tak na 2 az 2.2 baru. 2.2 je take univerzalne do terenu aj na asfalt, kde je bike celkom rychly. Ale ked viem ze pojdem len asfalt, prifuknem na 2.3 az 2.5 a to mi uz pride ako riadne bomby. Vtedy plaste idu hladko, ale menej tlmia, maju mensi grip a viacej skacu. Co mi na ceste nevadi az tak ako v terene.
Do kopca sa mi slape dobre, asi som si zvykol. :-)
08.07.2015 - 23:49:23
00
keyboard_arrow_up