3,4 bary na 29 je moc vela. Preto mas vytrasene ruky. Skus sfuknut a uvids ten rozdiel. Inak aj 3 je vela. 3 by som fukal na skaly a schody, aby som nechytil snakebite, inak staci 2.2 ci 2. Ja fukam 2 bary, cisto na asfalt fukam 2.2, niekedy o trochu viac na HTcku.
Natlakovanim odpruzenia nemenis zdvih. Ale tuhost chodu a sag. Pozri tabulku na Trekackej stranke a podla vahy (tvoja vaha aj s vybavou) nafukaj vidlu aj
tlmic a pripadne uprav podla potreby. Ak mas prilis natlakovanie odpruzenie, sag bude maly a chod tuhy, malo citlivy. Ak mas malo tlaku, bude sa zbytocne zanarat a hupat a pri velkych nerovnostiach mozes ist az na doraz. Sag by mal byt okolo 15-30%, zalezi od vyrobcu a ci to je tlmic alebo vidla. Ak je
bike novy, tak chvilu trva kym sadnu tesnenia, takze zo zaciatku moze byt pruzenie tuhe.
Co sa tyka rebound, je to odskok ako pise Ferisko. Zajac je rychly,
vidla sa po zanoreni bude rychlejsie vracat spat na plny zdvih. Je to dobre na traily a ked mas napriklad vela malych hrbolov za sebou (napriklad korene, schody). Korytnacka je pomaly odskok, vidla sa bude vracat pomaly. To je vhodne na na velke dropy ci skoky. Ak budes mat prilis rychly odskok, bike bude mat tendenicu vykopnut ta do vzduchu, ked bude prilis pomaly, bike ostane dlho zanoreny a po viacerych narazoch sa pruzenie moze zahtit a nebude sa stihat vratit na plny zdvih.
Co sa tyka toho pohupovania, nemylis si to? Alebo mas prehodene ovladanie? Skor by som povedal, ze bike bude hupat, ked je otvoreny tlmic. Zamknuty tlmic sa hybe len par mm (zalezi od vyrobcu) a tym padom ani bike nehupe. A ak slapes silovo, tak chvilu potrva kym si zvyknes na hupanie alebo sa naucis slapat kruhovo.