110mat110 Na mtb su tie ultralahke prevody kvoli narocnemu technickemu terenu, na asfaltove cesty tak lahke prevody urcite netreba. Ked som zacinal s cestakom minuly rok, mal som tam najlahsi prevod 34/25 (1,36) bohuzial na jeden z najstrmsich kopcov v okoli som vtedy este nevysiel (Braunsberg, 8% priemer, najstrmsia cast cez 15%, dlzka hlavneho stupania asi 1,5 kilometra, na tej najstrmsej casti som musel zosadnut). Bolo to takto pred rokom,
cestak som mal len 3 mesiace a najazdenych som na nom nemal viac ako 600-700km, po najazdeni asi 1000km sa to zlomilo a uz som po tom kopci stupal jedna radost.
Tym chcem povedat, ze po chvilke jazdenia ti nohy zosilneju a netreba to hned riesit ultralahkymi prevodmi, ktore budes po case so sebou vozit uplne zbytocne a namiesto toho by si mohol mat radsej lepsie odstupnovanu kazetu s mensimi skokmi medzi prevodmi.
Co sa tyka brzd, tak dobre naladene dvojcapove cestacke
brzdy brzdia urcite lepsie (modulacia aj brzdna sila) ako V-brakes na starom MTB/Crosse.