Po prehľadaní fóra som našiel len zo dve zmienky o skúsenostiach s reklamáciami u Canyonu vo vláknach, ktoré mali základnú tému inú. Keďže som sa teraz sám dostal do situácie, že som reklamáciu potreboval, rozhodol som sa založiť toto "dedicated" vlákno. Jednak tu opíšem svoj problém, aby si aj iní majitelia mohli skontrolovať, či ho tiež náhodou nemajú, jednak opíšem priebeh reklamačného konania. A do budúcnosti by sa tu mohli zhromažďovať ďalšie prípady (bodaj by nebolo treba, žeáno ...)

Problém. Pred pár dňami som náhodou objavil bočný vakel v zadnej stavbe, netuším, či tam bol od začiatku, alebo vznikol časom. Ide o Nerve AL 7 2014, kúpený 3/2014, do 11/2014 odjazdených cca 1800 km.
Problémové miesto je spojenie vahadla s horným ramenom zadnej stavby, viď výkres: http://goo.gl/v5h0Cu
Ukázalo sa, že išlo o nedostatočné zalisovanie/uvoľnenie ložiska v telese vahadla. Ložisko samotné je v poriadku. Problém je rovnaký na oboch stranách. Prejavuje sa to takto: http://goo.gl/DPjgyL. Skrutky boli samozrejme zatiahnuté na správny moment.
Takto opísaný problém aj s videom som poslal na adresu slovakia@canyon.com
Odpoveď bola, že bicykel musia vidieť, tak som ho dnes 18/11/2014 poslal. Kuriéra vybavujú a platia oni. Na otázku, či poputuje do Nemecka, bola odpoveď, že len do ČR.
To je zatiaľ všetko, budem aktualizovať. Ešte dodám, že komunikácia bola zatiaľ promptná, bezproblémová.

Aktualizácia 25/11/2014: poslal som mail, že ako je s tým ďaleko a odpovedal, že včera to videl a súhlasil s mojou diagnózou a tým, že to vahadlo treba vymeniť a objednal ho z Nemecka. Kladiem si otázku, ako by to bolo prebiehalo, keby som to bol skomunikoval priamo s Nemcami, možno by to uznali a poslali a ušetril by som čas. Ale to sa už nedozviem. Predpokladám, že ani nikto z tohto fóra to neskúšal napriamo, alebo?

Aktualizácia 4/12/2014: dostal som mail, že vahadlo dnes dorazilo a je už aj nahodené, zajtra vyráža bicykel na cestu späť.

Aktualizácia 9/12/2014: bajk je doma, vahadlo vyzerá v poriadku (btw. zdá sa mi, že má trošku inú povrchovú úpravu, asi je to z 2015 modelu, ale to je nepodstatné).

Takže celkový čas vybavenia 3 týždne, komunikácia bezproblémová.


Naposledy upravil Duroslav dňa 13.12.2014 - 16:31:17, celkovo upravené 3 krát.

18.11.2014 - 20:20:42
02
Pozri si tému canyon objednávky - tam to tuším riešili a sú tam aj skúsenosti. Keď nie tam,tak niekde inde, ale už som tu o tom čítal
18.11.2014 - 21:13:37
00
To vlákno poznám, je o objednávkach. Toto má byť špecificky o reklamáciách.
18.11.2014 - 21:38:14
00
Pridaná aktualizácia do OP.
25.11.2014 - 20:36:25
00
OP aktualizovaný
04.12.2014 - 18:16:21
01
Aktualizácia OP, snáď definitívne.
Ešte predsa niečo - pýtal som sa, či sa s podbným problémom už stretli, odpoveď bola, že vrámci SR a ČR nie.
13.12.2014 - 16:32:26
01
Ja som sa pred kupou Spectralu tiez pokusal viac krat komunikovat priamo s nemcami /v anlictine/,
ale oni to vsetko aj tak poslu cechom a ti to potom riesia.
Ked to posles naraz na dve adresy: slovakia@canyon.com /cesi/ a info@canyon.com /nemci/,
tak sa to z info@canyon.com vrati ako spam.
Aj tak si myslim, ze je to lepsie najprv poslat len nemcom info@canyon.com a oni to preposlu cechom,
pretoze zrejme od nich chcu aj spetnu odozvu ako sa to riesilo.
Nic teda proti bratom cechom, ale sicher is sicher.
14.12.2014 - 18:56:48
00
To som v OP nepísal, že on hneď konzultoval Nemcov, zrejme aj preposlal video, takže o kauze vedia.
15.12.2014 - 08:14:25
00
Predsa sa sem ešte musím vrátiť, aby som doplnil jednu informáciu. Ako som písal, reklamácia prebehla vcelku hladko a vymenené vahadlo vyzerá byť v poriadku, ale po krátkom čase sa začali objavovať podozrivé zvuky a zistil som, že skrutky na vahadle neboli dotiahnuté na predpísaný moment, po dotiahnutí zvuky zmizli. Ložiská zatiaľ držia ako majú. Maličkosť urobiť si takú vec sám, ale od oficiálneho servisu by človek čakal, že na také niečo dá pozor.
08.01.2015 - 10:11:20
00
Vlákno utešene zapadá, bodaj by to bolo kvôli tomu, že ľudia nepotrebovali reklamovať.
K predošlému postu sa však sám vrátim. Nakoniec sa ukázalo, že problém bol v niečom celkom inom. Už je to dávnejšie vyriešené a nebežal som hneď sem vypisovať o čo šlo, váhal som, predsa len sa necítim ako nejaký kverulant. Ale predsalen som sa rozhodol to zverejniť.
Takže nieže neboli dotiahnuté skrutky, to by bola prkotina. Ukázalo sa, že tam úplne zabudli dať podložky, následkom čoho teleso vahadla a sedlovej vzpery o seba treli a boli už celé poškriabané. Odfotil som to a poslal TG. Ten sa veľmi ospravedlňoval a že nevie ako sa to mohlo stať a hneď objednal z Nemecka aj nové vahadlo, aj vzperu aj podložky. Keďže som nechcel zase celý bicykel baliť a posielať a čakať týždne, kým to obehne, navrhol som, respektíve žiadal som, aby mi ich rovno preposlal a že si to sám zmontujem. Súhlasil a tak sa aj stalo. Teraz je s tým dúfam definitívne pokoj. Len som zvedavý, či sa po čase zase nebudú uvoľňovať tie ložiská. V tom prípade by som sa asi už Nerváka celkom zbavil.
13.02.2015 - 17:46:40
00
Takže prispejem aj ja so svojou skúsenosťou.
Canyon LUX CF 8.9 veľkosť L kúpený 03/2014, do 10/2014 najazdených cca 3000km, maratóny, XC a pod., žiadne skoky ani iný extrém, ktorý by takýto bike nemal zvládnuť. Ku koncu sezóny som urobil klasickú bikerskú chybu => dôkladné umytie a údržba, no a samozrejme, že sa to stalo  => prasklina na ráme (dokonca dve). Ale nie, teraz vážne. Začalo sa to prejavovať jemným „pukavým“ zvukom, najmä pri silovejšom šliapaní, alebo šliapaní v stoji. Najprv som objavil vlásočnicovú prasklinu na laku na sedlovej trubke tesne pod uchytením vahadla zadnej stavby (viď foto 1 a 2).
Príloha:
foto 1.jpg
foto 1.jpg 230.44 KiB thumb_up0thumb_down

Príloha:
foto 2.jpg
foto 2.jpg 237.95 KiB thumb_up0thumb_down

Bola to naozaj len vlásočnicová prasklina, ktorú bolo vidieť len pod určitým uhlom, ale bola citeľná ak som po tom mieste prešiel nechtom. Po dôkladnejšom preskúmaní som však našiel ďalší problém, ktorý už bol evidentný. Prasklina v mieste uchytenia spodného čapu zadnej stavby. (viď foto 3 až 6)
Príloha:
foto 3.jpg
foto 3.jpg 245.36 KiB thumb_up0thumb_down

Príloha:
foto 4.jpg
foto 4.jpg 240.66 KiB thumb_up0thumb_down

Príloha:
foto 5.jpg
foto 5.jpg 69.76 KiB thumb_up0thumb_down

Príloha:
foto 6.jpg
foto 6.jpg 72.46 KiB thumb_up0thumb_down

. Je to miesto na ktorom ani nie je veľmi reálne nejaké mechanické poškodenie, či už „odstrelený“ kameň alebo nejaké „udretie“, nakoľko to miesto je tam dostatočne „skryté“. Uťahovací moment bol správny a tak dodnes netuším, čo to spôsobilo. Každopádne spoločnosť Canyon sa k tomu postavila profesionálne a reklamácia bola bez problémov uznaná a vyriešená.
Priebeh reklamácie:
15.01.2015 e-mail s popisom a fotkami na adresu Slovakia@canyon.com; následne rýchla, vecná a korektná komunikácia s CZ zastúpením Canyonu.
19.01.2015 dohoda, že bike musí ísť fyzicky do Nemecka.
22.01.2015 e-mail od CZ zastúpenia o objednaní prepravy na vopred dohodnutý termín.
26.01.2015 kuriér preberá kompletný bike (zabalený v pôvodnej krabici), prepravu platí Canyon.
30.01.2015 e-mail z Canyon Nemecko (AJ), že bike dorazil, s popisom komponentov „naviac“ (držiak cyklopočítača, magnet cyklopočítača na kolese, košík na fľašu).
...zopár dní nervozity a strachu ako to dopadne  a sporadicky komunikácia s CZ zastúpením o priebehu reklamácie.
19.02.2015 e-mail z Canyon Nemecko (AJ), že reklamácia je vybavená a bike je zasielaný späť.
25.02.2015 bike doručený prepravnou spoločnosťou. Prepravu platí Canyon.
Vymenený rám za modelový rok 2015 (viď foto 7 a 8)
Príloha:
foto 7.jpg
foto 7.jpg 259.96 KiB thumb_up0thumb_down

Príloha:
foto 8.jpg
foto 8.jpg 247.49 KiB thumb_up0thumb_down

, teraz tam farebne neladí vidlica , ale to ma veľmi netrápi. Vymenené za nové aj hlavové zloženie a radiace lanká. Všetko zdarma.
Na nový rám, zabudli dať také gumové „záslepky“, ktoré sa dávajú zo spodnej strany hornej rámovej trubky (viď foto 9)
Príloha:
foto 9.jpg
foto 9.jpg 237.15 KiB thumb_up0thumb_down

. Po napísaní e-mailu na CZ zastúpenie a poslanie fotky mi chýbajúce záslepky následne zaslali poštou. Maximálna spokojnosť.
Netreba sa báť priamej kúpy od tohto predajcu cez internet. Z mojich skúseností je priebeh reklamácie korektnejší a hladší ako u množstva kamenných predajní.
29.03.2015 - 12:29:14
018
super tema, myslim ze po precitani by mal len malokto obavu z nakupu od nich
29.03.2015 - 13:27:46
01
Ja som po dvoch mesiacoch "lačného"jazdenia musel reklamovať vidlicu REBA,zatiaľ po dvoch týždňoch od prevzatia vidle kurierom do čiech,nič...žiadne info,až na môj podnet mi odpísali.Toto by bolo OK,prúser bol v tom že som mal dohodnutý termín na odoslanie vidlice a našťastie som tam asi deň predtým zavolal,pretože môj mail prehliadli,takže by kuriér neprišiel.Budem tu informovať o dalšom priebehu .
03.08.2015 - 22:00:43
01
Já som mal prasknutu krytku rychloupinaka, odfotil som to a už mi posielajú novu...minulý týden mi poslali zadarmo topeak kapsičku a multikluc... U mna zatial spokojnost
05.08.2015 - 08:55:45
00
Zdravím vás. Pred nedávnom som si kúpil Strive 6.0 Race a mám obavy zo zadného tlmiča. Mám po výjazde mastný piest a tiež sa mi na nom nepozdáva tlakovanie. Vážim 92 kg a aby som dosiahol sag 25% tak ho musím natlakovať aspoň na 250-260 PSI. Tlmič ma maximálku 275 tak sa bojím mu ešte pridať. Aj pri tak veľkom tlaku je tlmič hrozne mäkký a ide skoro až na doraz a to nedávam ani veľké skoky. Vie niekto poradiť čím to asi bude? Predtým som mal tiež RS so 120mm zdvihom a ten išiel v pohode, nepotreboval ani skoro maximálny tlak a tiež nešiel až na doraz. Skoky som s ním dával rovnaké. Na foto je vidieť aj mastný piest a aj hĺbku zanorenia piestu.

Prílohy:

P8090828.JPG
P8090828.JPG 745.48 KiB thumb_up0thumb_down

P8090831.JPG
P8090831.JPG 278.48 KiB thumb_up0thumb_down

P8090832.JPG
P8090832.JPG 598.37 KiB thumb_up0thumb_down

P8090833.JPG
P8090833.JPG 549.1 KiB thumb_up0thumb_down

09.08.2015 - 13:51:28
00
keyboard_arrow_up