Setkal jste se někdo na vidlicích (a tlumičích) FOX CTD (Evolution – O/C patrona) 2013 s otravnými klapavými zvuky? Už delší dobu mi cvaká vidlice a teď začal i tlumič. Vidlici jsem měl po pár stech kilometrech na výměně CTD patrony, výrobní vada, tlumič měněný nebyl a doufám, že i nebude.

Po výměně tlumení na vidlici vše fungovalo cca. 500 km jak má, teď, když mám vidlici v prostřední poloze – TRAIL – tak mi při každém propružení uvnitř ozve klapavý zvuk. Při přepnutí na sjezd – DESCEND – je vidlice krásně potichu. Stejně tak lock-out.
Vypozoroval jsem následující poznatky, ze kterých ale nedovedu vyvodit závěr:

1) když otočím kolo vzhůru nohama na pár minut a pak propružím, tak to zvuky nevydává.
2) při přepnutí z lock-outu na Trail se mi zdá, že jsou zvuky hlasitější, stejně tak když se jede třeba po silnici a pak vidlice začne
víc pružit, tak jsou zvuky hlasitější.
3) pokud vidlici pořádně několikrát propružím, tak se zvuky lehce ztiší
4)zdá se mi, že po delším sjezdu, kdy vidlice dost pracuje a následném přepnutí na Trail jsou zvuky taky o dost víc potichu
5) nevím, jestli to bylo už při převzetí vidlice z reklamace, ale mám teď na té CTD páčce jakoby vůli při přepnutí na Descend. Překliknu na Descend, ale stále jde ještě s páčkou pohnout kousek dál (viz video)

Nahrál jsem krátké video na Youtube s otravnými zvuky: http://youtu.be/2XZA_u3PbYM a podobný problém s tlumičem: http://youtu.be/cXeiVFo754E

Posledních pár set kilometrů mi začal podobný zvuky vydávat i tlumič. Opět pouze v režimu Trail. Jinak vidlice i tlumič fungují jak mají, jen ty zvuky…ty jsou vážně otravný…

Setkal jste se s tím už někdo? Je to na reklamaci nebo jen bude stačit vyměnit olej nebo vyčistit vidlici nebo tak něco?
03.12.2013 - 10:47:26
00
Moja to nerobi. Mam Float aj ked DRCV. Tu volu mam aj ja v tej packe, ale tebe chodi nejaku kratsiu trasu a nejak presnejsie ako vidim, moja ma descent priamo hore, trail kolmo v pravo a climb priamo dole. Tvoja ma nejaku kratsiu tu drahu. To klepanie sa mi nepaci, vsak uvidis co povedia ostatny.
03.12.2013 - 21:41:37
00
Čo sa týka tlmiča mám ten istý problém, tlmič Fox Float CTD Evolution. Začalo to robiť po cca 800 km a robí to v každej polohe, nielen v Trail. V Descent je ten zvuk tichší a v polohe Climb je to počuť najviac. Inak tlmič chodí normálne aj systém CTD funguje (len ten klepot :( ). Tu to tiež riešili, takže viac ľudí s tým má problém http://www.youtube.com/watch?v=ftWnXOD-i3g
Tiež zvažujem reklamáciu, len sa mi to moc nechce niekam posielať.
04.12.2013 - 21:27:48
00
Čo sa týka klepania v systéme CTD u Evolution vidlíc, tam žiaľ neviem veľa, ešte sa mi takáto vidlica nedostala do rúk (je to model 2013 takže tak o rok/dva ich bude plno).

U RP23 tlmičov (robili sa do 2012) klepanie spôsobovala ihla propedalu. Pružinka nepritláča túto ihlu dostatočne a tak pri spätnom prúdení oleja tlak túto ihlu vytiahne na miesto kde má byť. Tým vzniká spätné ťuknutie a v polohe najsilnejšieho propedalu je cítiť najviac. Riešiť sa to dá miernym roztiahnutím pružinky, no k tomu je nutný kompletný servis. Takže najideálnejšie bude asi riešiť reklamáciu.
CTD Evolution tlmiče sú len obdoba RP23 bez BV.
06.12.2013 - 19:28:20
00
Lapierre: Wow wow wow, konečně nějaká rozumná odpověď! Snažil jsem se hledat na internetu hodiny a dosud jsem nenašel žádnou kloudnou odpověď čím by to mohlo být. Nemáš nějaké foto nebo návod toho jak tlumič rozdělat, jak funguje? Našel jsem na netu návod jak vyměnit těsnění v tlumiči, ale nikde zmínka o jehle, takže nevím, jestli se musí více rozdělat abych se dostal k té pružině. Já bohužel nežiji v ČR, resp. v Evropě a tam, kde žiji mám velmi špatné zkušenosti s dovozcem Foxů. Je to banda amatérů, která tak akorát umí vidlici namazat a vyměnit celé vnitřnosti, ale problémy řešit neumí. Proto bych se na to klidně vrhnul i sám, ale na webu Foxu v service sekci mají jen návody na servisování vidlic...jakákoliv pomoc by byla super.
Jinak myslíš, že to stejné klepání může dělat i vidlice? Mohou ty vnitřnosti být podobné? Díky moc za pomoc!
06.12.2013 - 19:52:57
00
No základný problém je u tlmičov ten, že celá olejová časť tlmenia je natlakovaná dusíkom a dá sa tlakovať len špeciálnou ihlou. Dostať sa tak k informáciam z tejto časti je určite problém, len málo ľudí vie toto v domácich podmienkach zoservisovať. Navyše proces plnenia musí byť dokonalý a do oleja sa nesmie dostať žiaden vzduch a to chce aj patričné skúsenosti. ;)

Dole nižšie je fotka, je to síce DRCV RP23 tlmič ale princíp je podobný aj u Evolution CTD tlmičov. V červenej elipse je zakrúžkovaná ihla s pružinkou a vymedzovacími podložkami a tá (keď je všetko zložené) dosadá do tej matice ku ktorej ide špíka. Fotka je ešte z doby keď som IFP komoru (tá kde je od výroby natlakovaný dusík) plnil cez ventil vzduchom. Momentálne ju plním už ihlou (do budúcna možno aj dusíkom).

U vidlíc je systém úplne odlišný. Nepoznám však presné detaily a ešte som to neriešil ale možno o rok/dva sa vyskytne veľa prípadov a potom bude múdrejší. Určite to tam však nefunguje tak ako u tlmiča. U Evolution vidlíc je len voľne naliaty olej do patróny a gravitáciou sa dostáva na spodok patróny, tak aby všetko fungovalo ako má. Nejaký tip síce mám ale nechcem šíriť hlúposti, lebo to vôbec nemusí byť pravda.

Ja mám Factory verziu CTDčky, tam zatiaľ bez problémov, rovnako aj u tlmiča.

Príloha:
2.jpg
2.jpg 155.48 KiB thumb_up0thumb_down

06.12.2013 - 20:06:46
00
ako sa prejavuje, ked namiesto dusika davas vzduch?
06.12.2013 - 20:17:40
00
1. Vzduch má o niečo horšiu stlačiteľnosť a tým pádom sa môže tlmič viac hriať. Priepastný rozdiel to nie je (vzduch má 78% N2).
2. Dusík ako pyn v podstate s ničím nereaguje, čo sa o kyslíku vo vzduchu povedať nedá.

Zistiť však rozdiely v 1. bode, to je asi skôr na laboratórium alebo na extrémne záťaže. Podľa mňa sa to v sedle dá zistiť len ťažkoo. No a 2.bod, telo tlmiča je anodizované, takže nevidím priestor na nejakú oxidáciu.
Niekto tvrdil, (nie som si istý či nie aj z SKX) že keď tam je namiesto dusíku vzduch, tak sa tlmič môže zavzdušniť. To je síce pravda ale keď tam je dusík, tak sa tlmič môže "zadusíčiť" a tým pádom je jedno aký plyn je spenený v oleji. No a okolo tesnenia piestu môže rovnako ako okolo IFP piestu vnikať do oleja vzduch, tento krát z hlavnej "pružiacej" komory.

Tlakované vzduchom sú aj tlmiče s expanzkou a konštrukcia je rovnaká. Je pravda, že tam je viac priestoru ale týmto odpadá 2. bod a aj teória "zavzdušnenia".
Zrejme to však v laboratóriach nejaký rozdiel bude, keďže nové tlmiče od Foxu (Float X a potom RAD - prototypy DHX Air a DHX pružinové) už nemajú ventil na tlakovanie expanzky.
No zas môžeme polemizovať či im ide o autorizovaný servis za ťažké peniaze.

Toľko môj pohľad na celý tento problém vzduch/dusík. :)
06.12.2013 - 20:29:26
00
dik. dusik je asi posledny bod, co zabranil mojej polovicke servisovaniu tlmica fox brain doma , a tak putovali do autorizovaneho servisu :cash:
06.12.2013 - 20:35:49
00
S Brainom je to veľká sranda. Robil som zatiaľ asi 3 a nie je to prechádzka ružovou záhradou. Je pravda, že jeden bol starší so Epicu kde bol ešte tlmič na zadnej vzpere a expanzka bola na ňom priamo naskrutkovaná, čo robilo problém pri plnení olejom. Novšie brainy majú ešte výhodu, že sa dá otvoriť iný okruh ktorý v podstate obchádza Brain závažie.

Hlavne preliať olej LsC okruom je občas umenie, keďže ten je zavretý závažím na pružinke. No nie je to nemožné. Každopádne ak sa do toho raz pustí tak mu držím prsty. ;)
06.12.2013 - 20:42:41
00
Lapierre, dekuji za fotku a upresneni. Dival jsem se jeste na prurez tlumicem, co jsem nasel nekde na netu a i s pomoci tve fotky mi neni uplne jasne jestli je treba ten tlumic cely rozdelat a znovu natlakovat pri te uprave predpeti pruziny, nebo jestli bude stacit jej vice rozebrat, ale odvzdusneni a natlakovani nebude znovu treba. Jak uz jsem psal, mistni dovozce a jediny servis na Fox je skupinka lidi, kteri tomu poradne nerozumi, tak nez za nimi pojedu, rad bych o tom vedel vice a take co to bude obnaset, az budu "smlouvat o cenu". Kolo a tudiz tlumic je uz starsi jak 1 rok a neni v zaruce :-/

Jinak jak jsi zminil, ze mas nejakou teorii ke klapani ivnitr vidlice, ale nechces sirit bludy, nenapsal bys mi ten napad prosim do Soukrome zpravy?

Diky
06.12.2013 - 21:06:42
00
Žiaľ bude treba rozobrať aj časť ktorá je natlakovaná.

Ani u toho tlmiča nie je 100% isté že je to práve ono, no z mojej skúsenosti je problém v tomto.
Napíšem PM. ;)
06.12.2013 - 21:24:07
00
Mám úplne rovnaký problém s vidlou, neviem ťi ju teda jazdiť a kašlať na to... pretože ked bike dám dole hlavou a potom naspať tak to chvílu je ticho, čiže to bude problém niekde s olejom?Pri najmenšom vydržím do zimy lebo bike len teraz prišiel a zas posielať niekam vidlu ma nepoteší...
01.10.2014 - 17:20:33
00
Lapierre, chcem dať servisovať môj TRANCE X1 kde sú vidla a tlmič CTD Evolution - zatiaľ fungujú okay, ale po 2-och sezónach si to zaslúžia. Pls kde robíš servis (obec/mesto)?

Díky
12.02.2016 - 19:58:16
00
Ja mam problem n 32 float CTD 2013 keď ta patrona strašne píska.. Akokeby olej pretekal ale stráášne to píska.. už som to rozobral,prečistil,odmastil a znovu poskladal.. Neviem si rady poradte.. Dakujem
13.02.2016 - 10:36:37
00
keyboard_arrow_up