A používaš aj floodgate? lebo ak ju máš úplne na tvdro a dávaš tomu bomby tak sa nečuduj- je to iba do kopca.
26.01.2014 - 18:25:53
00
Floodgate mám nastavený na najvyššiu tvrdosť, no aj tak sa aj v zamknutej polohe zanára možno aj 1,5 cm.
V zjazdoch idem samozrejme na odomknutej, nie som blbý :-)
26.01.2014 - 18:32:28
00
Potom sa nedivím že ti odchádza keď jej dávaš zamknutej také záhuly v teréne. Ak rád dupeš so zamknutou tak si povol floodgate aby tolko netrpela. Ja by som ti toto napríklad nevyreklamoval lebo aj v návode sa píše že jazdenie na zamknutej vidlici spôsobuje jej poškodenie.
26.01.2014 - 19:38:07
00
Návod som k tej vidlici žiadny nedostal, ak ho máš, tak by som veľmi rád videl tú pasáž, nemohol by si mi prosímťa tú stranu odfotiť? Prípadne poslať celý ten návod, ak sa jedná o online dokument. Ja som totiž na stránkach SRAM nič také nenašiel.

Že by jazda s lock-outom spôsobovala poškodzovanie vidlice mi síce príde rovnaká kravina, ako keby jazda s tempomatom spôsobovala poškodzovanie auta, ale budiž...
26.01.2014 - 20:20:44
00
Ak to chceš porovnávať s autom tak je to ako jazdiť so zatiahnutou ručnou brzdou, alebo ju používať namiesto brzdového pedálu. Tiež sa má použivať len pri státí a rozbiehaní do kopca a nie stále.
26.01.2014 - 20:23:22
00
Ten návod by som rád videl, naozaj sa mi nechce veriť, že by tam písali niečo v štýle nejazdite na zamknutej vidlici. To porovnanie s ručnou brzdou je, nehnevaj sa na mňa, úplne mimo.

Keď vie Fox spraviť vidlicu, ktorá má lock-out úplne tuhý a jeho používanie "vidlici neškodí", tak potom musia soudruzi z RockShox niekde robiť chybu...
26.01.2014 - 20:32:44
00
Chybou je práve to, že pri náraze to kúsok prepruží. Chráni to vidlicu pred prerazením tlmenia. Ako iste vieš olej je kvapalina a nie je stlačiteľný, čiže silný náraz by pri úplne uzamknutej vidlici mohol spôsobiť vážne poškodenie. Lenže tento fakt logicky podporuje druhý fakt- prepúšťa to olej cez malý otvor, konštantné zaťaženie vysokorýchlostnými kopresiami spôsobuje značné zahrievanie. Takže to ako si to posral ti už asi nemusím vysvetlovať.
26.01.2014 - 20:44:49
00
Pokiaľ tomu správne rozumiem, tak ako ochrana proti prerazeniu tam slúži blow-off ventil, ktorý sa (dočasne) kompletne otvorí (dosiahne sa efekt, ako keby si lock-out manuálne zrušil), akonáhle dôjde k väčšiemu nárazu. Aký veľký ten náraz musí byť, to sa nastavuje pomocou floodgate. Ty vravíš, že to "poškodzovanie pri jazde s lock-outom" spôsobuje tých 1,5 cm zdvihu, čo ostane aktívnych aj v zamknutej polohe, lebo tam stále preteká olej nejakými malými otvormi?
26.01.2014 - 21:44:11
00
nerozumiem presne ako funguje ten kompresor, každopádne uvažuj logicky. Ak sa ti to už toľkokrát posralo nenapadlo ťa že ty robíš niekde chybu?
26.01.2014 - 21:56:00
00
Samozrejme že mi aj také napadlo, ale okrem intenzívnejšieho jazdenia tú vidlicu naozaj nepreťažujem.
Ťažký nie som, brutálne zjazdy nedrtím, akurát hodne jazdím v zamknutom režime. Len roviny a kopce v primeranom teréne samozrejme, nie som masochista. No poviem ti pravdu, ak by som tú teóriu dnes od teba nepočul, tak by mi teda ani vo sne nenapadlo, že samotná jazda v zamknutom móde tej vidlici nejakým spôsobom škodí.

Silve tiež x-krát praskol rovnaký rám len vďaka intenzívnejšiemu jazdeniu, resp. konštrukcii dimenzovanej na nižšie zaťaženie.
26.01.2014 - 22:27:48
00
dávaš zlé príklady. Tie rámy proste praskali každému kto jazdí. No vidlicu si si posral sám. Mohol si jazdiť viac s odomknutou a vyhol by si sa tomu. Silva sa prasknutiu vyhnúť nemohla, lebo to bola vlastnosť toho rámu, jedine že by na ňom vôbec nejazdila. Bežným jazdením sa tej side nestane nič, maximálne bežné opotrebenie tesnení. Lenže ty si rúbal les, takže lietali triesky... ;)
26.01.2014 - 22:38:08
00
Naozaj už nemám chuť sa tu s tebou naťahovať, ale nedá sa inak.

Vidlica bola používaná v súlade s tým, na čo je určená, teda jazdenie typu XC, aj to z drvivej väčšiny v nenáročnom teréne Malých Karpát. Teda žiadne extrémne divočiny. Ak by som mal 100 kg a dával si s ňou metrové dropy, nepoviem ani slovo.
Pri jazdení som samozrejme využíval aj integrovanú súčasť vidlice - systém lock-out. Takisto presne na ten účel, na ktorý tam je.

Nehnevaj sa na mňa, ale ten tvoj argument, že som mal viac jazdiť s odomknutou vidlicou je asi na takej úrovni, aj keď sa budem opakovať, ako keby si prišiel s autom, ktorému sa v rámci záruky pokazil tempomat do servisu a tam by ti povedali, že si za to môžeš sám, pretože si ho používal príliš často. Alebo iný príklad - neuznali by ti pokazený reproduktor na mobile s odôvodnením, že si ho mal pri telefonovaní príliš často zapnutý. Asi by si si tiež ťukal na čelo.
27.01.2014 - 13:17:22
00
Chlapci nehádajte sa, začnite používať FOX-y. :P
27.01.2014 - 16:17:51
00
Radsej SID s nefungujucim lockom ako Float s nevyuzitelnym zdvihom. :)
27.01.2014 - 16:25:16
01
neviem čo tu riešite, staci to rozobrať, pretesniť, zložiť, praca na 20 minut :)
27.01.2014 - 18:16:46
01
keyboard_arrow_up