ivan napísal:

A vieš si ty predstavit na jednom bicykli pravý pedál Favero a ľavý s Average výpočtom s výstupnými nameranými a vypočítanými hodnotami 312 a 298 W pri rovnakom tlačení do oboch pedálov ? Zjavne nie :D Na to sa zrejme spoliehal výrobca a predajca Favero v tvojom prípade. Že budes chcet merac a vypocitavav výkonu ktorý vypluje vačšie hodnoty pri rovnakom tlačení do pedálov. :D duri blackseal stax. Dúfam, že už aj ty máš lepšiu výkonnost kúpou Real angular velocity vypočítavača :D .

Ivan, skus sa pozorne pozriet na ten obrazok, kde su cisla 312 a 298 W. A pozri sa aj na nasledujuci obrazok. Stale nic?
07.01.2020 - 21:20:57
00
Skús sa pozorne pozriet na tie obrázky. Stále nič ?

https://www.strava.com/athletes/20576473

07.01.2020 - 21:31:22
00
blackseal napísal:
Ok, dik. Takze len upresnenie, nie je iny sposob merania vykonu, princip ostava.


Vobec tomu nerozumieš. Aký iný spôsob merania výkonu ? Aký princíp ? Favero má len iný výpočet výkonu. Toť vsjo. Co tu trepeš nezmysly o princípe, spôsobe merania výkonu.

https://www.strava.com/athletes/20576473

07.01.2020 - 21:39:51
00
Aky iny vypocet ? Ved je tam uvedene, ze pouzivaju integrovany gyroskop, teda iny hw. Anglicky vies, ci nevies ?

Children are afraid of the dark and adults are afraid of the light.

07.01.2020 - 21:42:02
00
Iný - ,,Real,, výpočet namiesto u iných používaný Average výpočet.

,,Many power meters calculate power using the average angular velocity (AVG) per rotation instead of the instantaneous angular velocity (REAL) value: this may introduce an additional error, up to 4.5%,,

https://www.strava.com/athletes/20576473

07.01.2020 - 21:44:35
00
No dobre, tych 312 wattov resp 298 je pri konkretnej (zobrazenej) polohe pedalu. Pri inej polohe to moze byt naopak, takze vykon vypocitany podla priemernej uhlovej rychlosti bude mensi ako podla "okamzitej". Na druhom obrazku vidiet, aky je priebeh vykonu v zavislosti od polohy pedala (chap to tak, ze je to hypoteticky priklad). Ak by si vysrafoval plochu pod modrou krivkou, pod cervenou a spocital ich obsah (numericke integrovanie), dostanes "vykon na jednu otacku". Ak by som cisto opticky mal posudit, tak pod modrou je vacsia plocha, takze by vykon vypocitany s priemernou uhlovou rychlostou mal byt vacsi. Kedze nie som mechom udrety, viem ze to je ukazka a nebudem robit ziadne uzavery. Dufam, ze som ti trochu pomohol.
07.01.2020 - 21:51:26
00
ivan napísal:
Iný - ,,Real,, výpočet namiesto u iných používaný Average výpočet.

,,Many power meters calculate power using the average angular velocity (AVG) per rotation instead of the instantaneous angular velocity (REAL) value: this may introduce an additional error, up to 4.5%,,


A dalej pisu, ze na meranie "instantaneous" pouzivaju zabudovany gyroskop. Menej pis a viac citaj ;)

Children are afraid of the dark and adults are afraid of the light.

07.01.2020 - 21:54:13
00
A ty rozlišuj pri čítaní čo je podstatné - to o čom sa bavíme. Ved si tvrdil, že nepoužívajú iný výpočet, pričom používajú a teraz tu miešaš giroskop. Ved giroskop len slúži na ten iný výpočet.

https://www.strava.com/athletes/20576473

07.01.2020 - 22:03:57
00
blackseal napísal:
No dobre, tych 312 wattov resp 298 je pri konkretnej (zobrazenej) polohe pedalu. Pri inej polohe to moze byt naopak, takze vykon vypocitany podla priemernej uhlovej rychlosti bude mensi ako podla "okamzitej". Na druhom obrazku vidiet, aky je priebeh vykonu v zavislosti od polohy pedala (chap to tak, ze je to hypoteticky priklad). Ak by si vysrafoval plochu pod modrou krivkou, pod cervenou a spocital ich obsah (numericke integrovanie), dostanes "vykon na jednu otacku". Ak by som cisto opticky mal posudit, tak pod modrou je vacsia plocha, takze by vykon vypocitany s priemernou uhlovou rychlostou mal byt vacsi. Kedze nie som mechom udrety, viem ze to je ukazka a nebudem robit ziadne uzavery. Dufam, ze som ti trochu pomohol.


Ty potrebuješ pomoc. Máš v tom guláš, nevieš čo je podstané, aký je rozdiel medzi Favero a ostatnými wattmetrami používajúcimi Average výpočet výkonu.
Deklarujú pri tomto inom - Real výpočte až 4,5 % rozdielny výkon oproti Average výpočtu. 312 je podľa nich reálny výkon. Pri Average výpočte je výsledný výkon len 298 W. To je až o 4,5 % menej ako ich ,,reálny,, výkon. Tažké pochopit ?

https://www.strava.com/athletes/20576473

07.01.2020 - 22:06:43
00
Vidiet, ze si fanda grandtour, ale radsej pis gyroskop. Gyroskop by mal priemernu rychlost rozdrobit na viacero okamzitych. Ale vypocet je stale ten isty.
07.01.2020 - 22:08:31
00
Ten istý výpočet s rozdielnymi výstupnými hodnotami :D Pri rovnakom tlačení do pedálu Favero a iného pedálu s iným - Average výpočtom :D

https://www.strava.com/athletes/20576473


Naposledy upravil ivan dňa 07.01.2020 - 22:12:57, celkovo upravené 1 krát.

07.01.2020 - 22:10:12
00
Ja som po 2 rokoch vybalil tiež trenažer. haha. povedal som si, že sa budem riadit teoriou "keep it simple" (takže bez pekných grafov ako u LACA 1993), takže dám v prac. týždni 2x1h a vrámci 6*2min Vo2max intervaly a o víkendu idem von aj keby bolo -15 a padal sneh, efektivita neefektivita. Obecne som presvedčený, že efektivita treningu na trenazeru sa dost precenuje, ale tak we will see. Po prvom týzdni zatial v pohode, ale je to aj tak otrava neskutočná.
07.01.2020 - 22:12:41
01
ivan napísal:
Ten istý výpočet s rozdielnymi výstupnými hodnotami :D Pri rovnakom tlačení do pedálu Favero a iného pedálu s iným - Average výpočtom :D

Ivan, v idealnom svete mas k dispozicii okamzitu uhlovu rychlost a tangencialnu zlozku sily (a dlzku ramena ergo kluky). Sucinom sily, dlzky ramena, okamzitej uhlovej rychlosti dostanes okamzity vykon. Ale kedze je pre bezne wattmetre zrejme problem vypocitavat okamzitu uhlovu rychlost, nahradzaju je priemernou, takze ide o aproximaciu, ale stale musia pouzit ten isty vzorec P = F. r. ω
A este raz, z tych obrazkov nijako nevyplyva, zeby IAV ukazovalo vacsi vykon ako priemerny wattmeter.
07.01.2020 - 22:37:17
00
Akoze nevyplýva ? Ved uvádzajú rozdiel až 4,5 percenta. Napr. 312 W Real výpočet oproti 298 W Average výpočtu.

https://www.strava.com/athletes/20576473

07.01.2020 - 22:43:20
00
Nie rozdiel, ale chyba. Bezne watmetre maju podla nich chybu az 4.5 %, ich by mal mat chybu 1%. Ten rozdiel 312 vs 298 je sice cca 4.5 %, ale rovnako to moze byt nahoda. To je len ukazka, pre konkretnu polohu. Vychadzaj skor z toho dalsieho obrazku. Mas tam priebeh vykonu v zavislosti od polohy pedalu, kde je vykon vypocitany raz z priemernej (modra krivka) a raz z okamzitej (co tiez nie je uplne pravda, ale povedzme, ze to je rozbite na 20 okamzitych rychlosti a to medzi je interpolovane, neviem, toto som presne necital) to je ta cervena krivka. A vidis predsa, ze pre niektore polohy je modra nad cervenou (t. j. bezny wattmeter ukazuje vyssiu hodnotu, nez IAV), pre ine polohy to je opacne. Mimochodom, podla mna tu favero trochu nadsadzuje, chyba zohladnenim priemernej vs okamzita vynikne hlavne pri silovej jazde zo sedla, naviac gyroskop je dalsie *****, otazkou zostava presnost po dlhsom pouzivani atd.
07.01.2020 - 23:22:40
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Výživa a kozmetika)
keyboard_arrow_up