No obavam sa ze zaciatok som prepalil trosku.toto bol moj prvy test.trochu este pojazdim a skusim znova.tento rok som bol len trikrat na bicykli a myslim ze to viem dat aj lepsie
11.03.2017 - 17:00:35
00
Dnes som si prešiel jedno mierne stúpanie prvý krát tohto roku. Pre porovnanie moje časy na segmente dĺžka 8,4 km; prevýšenie 181 m:
10.04.2015 ... 00:37:10
30.03.2016 ... 00:33:28
28:06:2016 ... 00:22:49 ... osobný rekord
11.03.2017 ... 00:24:41 ... prvý krát som cez zimu nesedel, ale jazdil na trenažéri ... asi to pomohlo
aj pocitovo sa na sezónu cítim celkom dobre
11.03.2017 - 17:43:04
03
SlavoSL velmi slusne v marci byt blizko PR

ivan ja som si vcera oholil nohy vdaka comu som pripraveny na tu tazsiu cast zimno-jarnej pripravy. sice o den neskor ako minuly rok ale hadam som tym neznicil celu sezonu ;)
11.03.2017 - 17:52:10
03
maros15 napísal:
Dnes urcenie ftp :210w/83kg tj cca 2,5w/kg-slabe..vysledok 20min jazdy.10min po vetre a 10proti.ciel je zatial 3w/kg a potom uvidime


Nemusis si okamzite merat FTP - je to dost narocny proces. Radsej pojazdi 2-3 tyzdne s powermetrom a podla grafov zistis pri akom vykone mas ake pulzy a az potom si urob test. Navyse Strava ma na grafe Power Curve aj ficuru "Estimated FTP" (pouzi to, az ked tam budes mat niekolko jazd s powermetrom) co moze byt dobry odrazovy mostik pre odhadnutie sil v teste.

Inak odporucam ti knihu Training and Racing with a Power Meter https://www.bookdepository.com/Training-and-Racing-with-a-Power-Meter/9781934030554
11.03.2017 - 18:04:38
00
Ja som to skusil len tak,aby som mal pribliznu predstavu.zatial to neni pre mna smerodatna hodnota.teraz mam na plane zakl vytrvalost a potom skusim znova.
11.03.2017 - 18:15:08
00
maros15 napísal:
No obavam sa ze zaciatok som prepalil trosku.toto bol moj prvy test.trochu este pojazdim a skusim znova.tento rok som bol len trikrat na bicykli a myslim ze to viem dat aj lepsie

pokiaľ si bol tento rok iba 3x na bicykli tak by som moc neodporúčala jazdil takto nadoraz. Osobne by som radila trochu sa "rozjazdiť" nech si telo aj nôžky zvyknú. Začala by som sa testovať tak po pravidelnom najazdení 800 - 1000km.
11.03.2017 - 19:10:25
01
ivan napísal:
Treťou kategóriou tvoria príspevky s ešte menšou výpovednou hodnotou a to príspevky tipu ,,ja som v tomto roku znížil objem a zvýšil intenzitu...
...Ak som sa týmto príspevkom prezentoval nejak nedôstojne alebo ak som omylom uviedol nejaké kkt..y vopred sa ospravedlňujem.

Pokiaľ hodnotíš informáciu o zvýšení intenzity tréningu na úkor objemu ako "málo výpovednú hodnotu" tak sa tréningovému procesu naozaj moc nerozumieš :)
11.03.2017 - 19:23:01
00
Kristina,jasne rozjazdim sa.len som skusil.to vies nova hracka :-)
11.03.2017 - 21:13:47
00
Hej, aj na to testovanie si treba zvyknúť. Ja som testoval na trenažéri. Moja váha je 81 momentálne
11.03.2017 - 21:33:53
00
maros15 napísal:
Kristina,jasne rozjazdim sa.len som skusil.to vies nova hracka :-)

Celkom dobré video. Myslím, že je hodne pravdivé pre bežného hobíka. Priznajme si to všetci čo sme skúšali jazdiť maximum 20 minút. Fakt veríme, že náš výkon bude iba o 5% nižší keď budeme v takomto tempe jazdiť celú hodinu? :)
https://youtu.be/A4Gik9lxCek
12.03.2017 - 10:15:22
00
Plus vysvetlenie, aký výkon je slušný :)
https://youtu.be/xp8b4NVmlgc
Na foto je sú údaje Garmina Jardy Kulhavého keď vyhral majstrák Európy v maratóne 2015. Priemerný výkon 364W na celý pretek (3:22h)!!! Veľmi zaujímavým údajom je aj priemerná kadencia 90pt/min na MTB!

Prílohy:

kulhavy_ME_MX_2015_garmin.jpg
kulhavy_ME_MX_2015_garmin.jpg 122.45 KiB thumb_up0thumb_down

12.03.2017 - 10:34:22
00
Rozoberalo sa to myslím aj v podcaste TrainerRoad. To, že z 20 min testu vylezie nejaký odhad FTP ešte neznamená, že je človek tie watty schopný reálne udržať. Dosť záleží na mentálnej stránke. Fyzicky by toho človek bol schopný, ale psychicky nie je zvyknutý zniesť taký diskomfort (bolesť) a teda točiť tak vysoké waty. Otázka ale je, či je potom efektívne zostavovať intervaly a trénovať podľa takto zníženého FTP. Napríklad over - under workout na TR, kde sú intervaly to 5% nad FTP a 5% pod FTP by asi nefungoval ak by som použil nižšie watty. Ešte existuje alternatívny FTP test, Steptest: https://www.youtube.com/watch?v=ZtKTdf9yhZE&t=1s . Webináre od Training Peaks (hlavne odporúčam Building Fatigue Resistance Strategy Into Training): https://www.youtube.com/user/TrainingPeaks/videos. Podcasty TraineRoad: https://soundcloud.com/trainerroad
12.03.2017 - 11:22:56
00
Aj keby si na to mal mentálne, tak v tom videu hovoria, že pokiaľ si tieto testy na max nerobíš pravidelne tak sa únava dostaví rýchlejšie a viac ovplyvní tvoj výsledok. Preto hovoria, že tých 5% sa týka hlavne profíkov a top bajkerov, ktorí sa testujú často alebo pravidelne pretekajú.
12.03.2017 - 12:01:02
00
Skôr je problematický koncept FTP a jeho reálne používanie. Väčšina ľudí asi úspešne používa 20 min test a od toho sa odvíjajúcu tréningovú metodiku. Možno by bolo potom praktickejšie nenazývať FTP ako hodinový výkon, ale 95% 20 min výkonu a nebol by problém.
12.03.2017 - 13:05:38
00
Pod tým videom čo som dala je diskusia a tam sa práve hovorí, že FTP nemusí byť hodinový výkon. Vraj je to tiež iba zaužívaný termín pre zjednodušenie metodiky.
12.03.2017 - 18:38:31
00
keyboard_arrow_up