Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Jazdím si na nie velmi technicky vyspelom Cube Aim V-brake v hodnote cca 500Eur. Ročný nájazd mám niečo viac ako 2000km , cesty/terén približne 60:40 . Kedže som nevedel,či ma bajkovanie bude skutočne baviť,siahol som pred troma rokmi práve po takomto relatívne lacnom stroji. Bajkovanie ma baví:) Pozerám sa po niečom lepšom,mám však isté nejastnosti . Ide hlavne o to,aké výhody dostanem pri bajku v hodnote 1000,1500,2000,2500 E ?

Isto,je rozdiel jazdiť na bajku ktorý má 10kg a nie 14kg. Beriem... Isto aj kvalitné kotúčovky a vidla spraví svoje. Ale čo viac?

Ďalšia vec. Ako je to so životnosťou a nákladmi na servis pri drahších bajkoch? Asi by som nešiel do celoodpruženého bicykla,práve z obavy na životnosť /a dalej i skrz vyššiu váhu oproti pevnému MTB.

Celkovo vzaté, ten môj bajk za 500Eur mi dal za málo peňazí obrovskú porciu radosti a zábavy.
Až mám obavu, že nový pevný MTB v hodnote povedzme 1500E zdaleka neprinesie ten parádny pomer cena : zábava.

Alebo sa mýlim?
Zobraziť komentár 11.06.2013 - 14:38:23
00
Mýliš sa! Tesco Olpran má ešte lepší pomer cena/zábava.
Zobraziť komentár 11.06.2013 - 14:46:36
00
Takto: čo ti na tvojom momentálnom biku vadí? Prečo ho chceš teraz meniť?
Môj názor:
Okrem vidlice(lepšia tuhosť, lepší chod, lepšia váha, lepšia odolnosť, lepšia nastavitelnosť etc...) dostaneš pri drahšom biku kvalitnejšie brzdy(budú sa menej zahrievať, lepšie brzdiť, nebudú tak hlučné, nebudú také problematické etc...), lepšie radenie (menšia váha, príjemnejší chod páčky, presnejšie radenie, možno aj väčšia výdrž - tým som si ale nie príliš istý a etc...), kvalitnejšie kolesá(nižšia váha, väčšia odolnosť, tubeless, menej problémov etc...), teleskopickú sedlovku(vec pre fajnšmekerov - môžeš meniť výšku sedla za jazdy), kvalitnejší rám(nižšia váha, väčšia odolnosť).

Všetko je to ale relatívne. Nie vždy sa drahšie = vo všetkých smeroch lepšie.
Zobraziť komentár 11.06.2013 - 14:49:06
00
Vsetko zavisi od toho kde jazdis, kolko chces investovat a tiez co povazujes za zabavu :)
Olpran je vynikajuci pomer cena zabava. Hlavne ten adrenalin ked letis dole kopcom a odtrhne sa ti predstavec. No proste na nezaplatenie :D
Zobraziť komentár 11.06.2013 - 14:49:21
00
ak mas peniaze a ide ti o faktor zabavy.. urcite sa neboj nejakych zvacsenych nakladoch na servis celoodpruzeneho. aj keby mam kazdy rok menit loziska (70eur??, zatial som za tri sezony menil len dve+vlozka do tlmica) tak to za to stoji. tlmic das servisovat spolu s vidlou raz rocne, to az taky pridavok nebude. odmena bude zabava:) ak chces dupat roviny a skor tu cestu tak to bude asi zbytocne.
Zobraziť komentár 11.06.2013 - 14:52:08
00
Otazka je skor ake vlastnosti bajku vies vyuzit. Ak raz nevyuzijes nejaku vlastnost, za ktoru si priplatis 500E, tak je jasne, ze nebudes spokojny s tym co si kupil za tie peniaze. Pri vacsej investicii si treba podla mna dobre zvazit co kupujes, neexistuje univerzalna rada. Neznamena ani, ze vidla za 300E splni tvoje ocakavania... napriklad ti moze byt jedno, ze vidla je jedna z najlahsich najpevnejsich a najkvalitnejsich, ked ti raz nevyhovuje napriklad jej progresivita a priebeh chodu, ci uz vzhladom na tvoju jazdu, vahu alebo osobny pocit, nebudes mozno spokojny ani s drahym bajkom.

Pri inych komponentoch je rovnica lahka vaha+vydrz= vysledna spokojnost
Zobraziť komentár 11.06.2013 - 14:56:32
00
Pri vacsej investicii si treba podla mna dobre zvazit co kupujes, neexistuje univerzalna rada.


jj,presne o toto mi ide. Zjednodušene povedané, ide o dve veci. O rýchlosť presunu a o pohodlie pri jazde. Hlavne tá druhá veličina sa ťažko vyjadrí číslami,najlepšie by bolo na konkrétny bajk sadnuť a vyskúšať,žial,nemá mi dať kto povoziť :D

Ak teda budem kupovať,chcel by som niečo do 10,5 kg, čo mi vychádza niekde okolo 2000E + .
Zobraziť komentár 11.06.2013 - 15:08:01
00
Pohodlim si si to namieril vyhradne na full, vahou na velmi drahy full :D Teraz je otazka z coho si ochotny ubrat? Z vahy ktoru lahko vykompenzujes kondickou alebo z pohodlia?
Zobraziť komentár 11.06.2013 - 15:12:29
00
asi by som šiel do pevného MTB, neplánujem jazdiť naozaj ťažké terény. V prospech pevného hovorí aj cena,váha a /zrejme / životnosť.
Vďaka Scream a ostatní, vidím to tak, že pred kúpou si aspom predbežne bajk vyskúšať .
Zobraziť komentár 11.06.2013 - 15:20:07
00
http://www.radon-bikes.de/xist4c/web/Skeen-8-0_id_22689_.htm Tuto si neni uz tak daleko od 10,5 kila. :)
Zobraziť komentár 11.06.2013 - 15:25:36
00
s tou hmotnostou to vidim na pevnaka ohadzaneho XT sadou..s nejaku foxou alebo sidou.. ale v cene 2000e bud v carbone
alebo v hline
https://www.canyon.com/_sk/mountainbikes/bike.html?b=3011#tab-reiter2
https://www.canyon.com/_sk/mountainbikes/bike.html?b=3017
napriklad
http://www.merida.sk/prodej/O-NINE-PRO-1200-D-matny-UD-karb-n-team-zeleny-
Zobraziť komentár 11.06.2013 - 15:26:47
00
:y:
Vsetko zavisi od toho kde jazdis, kolko chces investovat a tiez co povazujes za zabavu :)
Olpran je vynikajuci pomer cena zabava. Hlavne ten adrenalin ked letis dole kopcom a odtrhne sa ti predstavec. No proste na nezaplatenie :D
Zobraziť komentár 11.06.2013 - 15:33:17
00
nechapem preco chces silou mocou atakovat hranicu 11kg ked ti ide o pohodlnost, ale ja toho nechapem vela:) keby mas sutazne ambicie nepoviem ani slovo .. ale do lahkeho terenu a na cestu by som radsej ozelel 1-3kg a mal vacsiu pohodlnost, pevnost.... ale kazdy sme iny, preto je v ponuke tolko bikov:)
pozri sa po speclackom braine, co som ho chvilu (fakt chvilu, a to bol top karbonovy model, ale snad sa vsetky brainy spravaju rovnako?) jazdil tak (sice to pre mna bolo tvrde ako svina) sa to spravalo zaujimavo, na rovine a pri slapani tuhe ako fras, pri prekazkach sa system otvaral a zacinal pracovat.
Zobraziť komentár 11.06.2013 - 15:52:52
00
Možno mám naozaj prehnané požiadavky na váhu. K tej pevnosti rámu. Čo si mám pod tým predstavovať? Resp. na mojom terajšom bajku som nezaznamenal,že by môj rám eventuálne pevný nebol:) Njn,je veľa vecí čo neviem,uznávam.
Zobraziť komentár 11.06.2013 - 15:58:00
00
hlavne lacne fully maju problem s pevnostou zadnej stavby.. kruti sa ked tuhsie slapes alebo brzdis na nerovnostiach (kellys a podobne, ciastocne zachrani pevna os) a pri vidliciach plati to iste.. lenze tam niekedy nejde tak ani o cenu ako o vahu. cim lahsie tym subtilnejsie (kruti sa priecne na nerovnostiach, pri brzdeni a podobne), nie je to vsak pravidlo.


Naposledy upravil mnavak dňa 11.06.2013 - 16:35:57, celkovo upravené 2 krát.

Zobraziť komentár 11.06.2013 - 16:05:34
00
keyboard_arrow_up