Hej, na webe si viem veci pozrieť preto sa pýtam niekohl, kto ten bike má. Ako som písala teoretické kukanie ma web je jedna wec a real druhá takže tak.
19.12.2020 - 18:10:58
00
Ber Mko určite :)
19.12.2020 - 19:17:33
00
Ak ste necitali, problemy ohladom velkosti modernych trail/enduro ramov som trocha rozviedol v tejto teme https://www.mtbiker.sk/forum/post1636055.html#p1636055 Nie je to uz tak celkom o velkosti cloveka skor o tom ako jazdi.
19.12.2020 - 23:08:01
01
majky7 Dakujem za info. Cakal som , ze to bude nejak tak. Ako sa chova to pruzenie ? To ma zaujima najviac. Jazdim bike v skoro zhodnej geo len mam zdvih 130mm a pride mi to skoro az vela obcas, chce to dost progresivne nastavenie. Tak tych 150mm mi pride, ze musus mat v klopkach pocit ze si zlomil vidlu a ides hodit tigra. Mozno sa to da vyrisit velkou progresivitou, ale potom zase aktivny chod bude tak 130 a tie posledne 2cm ta akurat prekvapia pri nejakom nepodarenom drope na rovinu. Neviem, zda sa mi to extrem na HT. Tiez ak mozes skus mi pozriet kolko mista je medzi prevodnikom a ramom, naozja tam nevlezie 32z ? Kolko to cele vazi, ak mas moznost zvazit. Dakujem
19.12.2020 - 23:19:29
00
Kenai Ako sa chova pruzenie ti este neviem povedat, nemal som moznost to vybehnut na nejaky trail zatial, len tak po ceste ale podla mojho skromneho nazoru to nebude problem, nastavil som sag na 20-25% tak uvidime. A co sa tyka zdvihu je to 140mm nie 150mm pri tom Suntoure, chod ma celkom pekny ale viem si predstavit ze RS ma chod este o nieco krajsi, casom dojde na vymenu. Medzi prevodnikom a ramom je tak 0,6 cm miesta co som meral na rychlo, cize ci sa tam vojde 32z neviem :) Navazit skusim zajtra, dojdu mi pedale tak tie docasne co tam mam budem davat dole.
20.12.2020 - 09:39:32
10
Sag na HT s agresívnejšou geometriou a vyšším zdvihom odporúčam nastaviť podľa tohoto típka, mne to funguje. Na videu si pridajte troch rýchlosť, rozpráva ako slimák.
20.12.2020 - 10:04:26
11
majky7 napísal:
Ber Mko určite :)

To neni pre mňa ale pre kamoša. Ja mám cca 175 až 177 výšku podľa toho ako sa hrbim a mám trail ht podobných rozmerov ako je toto M, preto mi je divné, že by mal on mať M keď je odo mňa citeľne vyšší. Naprd tieto dilemy na hranici keď to radis cudziemu. Lenže žiadny iný podobný bike za tú cenu sme nenašli.
20.12.2020 - 11:11:38
00
Ja osobne som tiež na hranici dvoch veľkostí, vždy som si nechal poradiť tu menšiu, že bude obratnesi...atď. No vždy som dospel k zaveru, že mal som predsa len zobrať tu väčšiu veľkosť. Tak som si vyskladal HT na ráme dartmoor Hornet Xl.Na kamaratovom mieste by som volil radšej to L-ko.
20.12.2020 - 11:25:02
02
Nechcel som to rozvijat v tejto teme, ale ked to stale riesite tu. Porovnajte si to napr s geo ON ONE Hello Dave https://www.planetx.co.uk/i/q/CBOOHDGX/on-one-hello-dave-sram-gx-mountain-bike#size-geometry a tiez s onieco konzervativnejsou ON ONE Scandal https://www.planetx.co.uk/i/q/CBOOSCGX/on-one-scandal-sram-gx-mountain-bike

V skratke pre toho isteho jazdca je v oboch pirpadoch odporuceny uplne iny reach. Stack povazujem za uplne nepodstatny u AM/EN biku. Cize co ti ostava ked stand over je v poriadku ? Dat na pocit a preferovanu techniku jazdy. Ak mas chut viac pracovat s taziskom si ochotny sa navalit na rajdy v zakrutach aby si zatazil predne koleso a nebudes krokom obchadzat kamene v rockgardenoch, (enduro styl jazdenia) ber vacsi ram, bude stabilnejsi a rychlejsi v zjazdoch. Ak ti ide o obratnost a skor XC/trail jazdenie tak ber mensi budes obratnejsi medzi prekazkami a mozes viac casu travit v sedle ( ak sa to na HT vobec da).

Dalsia vec je ze na dlhsom biku sa lahsie jazdia stupania. U toho Stoic-u to tiez ovplyvnuje distribuciu hmotnosti, lebo zadna stavba ostava rovnako dlha, co je tiez aspoekt na zvzenie. Podla mna je to zjendodusenie si vyroby na ukor jazdnych vlastnosti,
20.12.2020 - 13:35:41
01
majky7 Aha to je zaujimavy postreh o tm RS vs SR. Totiz RS ma nisziu korunku cize 150mm RS ma rovnaku celkovu dlzku ako 140mm SR. Ale stale mam pocit ze 150 v pripade RS bude super moc.

Kolko vazis ? Daj potom vediet ako sa ti podarilo nastavit SAG hlavne. Kamaratka pre ktoru to vyberam ma tak 60kg v plnej zbroji tak mam strach ze bude problem nastavit optimalne SAG tak aby si nestratil chod. Urcite bude treba inu negativnu strunu, tu som menil aj ja a to mam 75kg.


Naposledy upravil Kenai dňa 20.12.2020 - 15:19:57, celkovo upravené 1 krát.

20.12.2020 - 13:58:09
00
Kibib napísal:
Sag na HT s agresívnejšou geometriou a vyšším zdvihom odporúčam nastaviť podľa tohoto típka, mne to funguje. Na videu si pridajte troch rýchlosť, rozpráva ako slimák.


Vela zaujimavych postrehov, skoda ze sa nedotkol aj progresivity. Potom by to dalo uceleny pohlad. Totiz compression damping (CD) a zvysenie progresivity sposobi oboje vo finale ze nepojdes tolko do zdvihu,. Ale pocit z toho a jazdne vlastnosti budu uplne ine. Cize aj tieto dve veci treba vybalansovat. Ja nastavujem progresivitu tak, ze necham uplne otvorene LS aj HS CD a snazim sa na asfalte celou silou zamacknut pri jazde vidlicu do zdvohu. Proste podobne, ako robi on len s nohami na pedalocha dinamicky ako ked chces pumpovat predkom na pumptracku. Ceilom je sa dostat tak 1-1.5cm od dorazu. Zvysok uz potom doladim pomocou CD.

Skusal som nastavenie SAG tou jeho metodou a je to veru presne na takejto geo. Klasicka metoda u mna 25% jeho metoda 35% cize presne sedi a ovela rychlejsia a menaj pracna. :y:


Naposledy upravil Kenai dňa 20.12.2020 - 15:09:56, celkovo upravené 1 krát.

20.12.2020 - 14:29:05
01
kibib

Presne môj prípad, mám 181 cca, tabuľkovo som skoro v každej značke na hranici, a pokiaľ to bolo možné, vždy som vyskúšal M aj L, a zatiaľ som vždy zobral L. A neľutujem.
20.12.2020 - 15:09:29
01
Lenže tento Stoic má v L reach 480, čo je napríklad na Meta HT až XL.
20.12.2020 - 15:37:01
00
Môj Hornet má tiež 480 v xl-ku, meriame 189 rozkrok 90 zato si myslím, že by mu bolo vhodnejšie to L-ko. Ja by som kľudne zniesol aj xl toho stoica. Ešte doplnim Kenaimá v tomto pravdu každý nech si určí na čo bude bike primárne používaný.
20.12.2020 - 15:41:11
01
fixska ako pise kenai, pri modernych geometriach sa nevybera podla pismen ale podla toho ako to cloveku sadne. Geosky sa z roku na rok menia a to co bolo pred dvoma rokmi extremne je dnes priemer. Kazda znacka to ma inak, niektora ide na update geometrie striednejsie, niektore agresivnejsie a preto nema zmysel vyberat a porovnavat podla pismen. To co ma jedna znacka ako Medium pre agresivneho jazdca ma druha ako Large pre striedmejsieho jazdca - zavisi od toho ako tu geometriu beru, ci je pre nich extremna alebo taka priemerna. Niektore znacky uz zmenili i znacenie velkosti, niekto ma namiesto M, L, .. skor "long", "longer", alebo S2, S3, S4.... Niektore znacky maju pri velkostnych tabulkach odporucane ine velkosti ramov podla poziadaviek na jazdu.

Napriklad ta meta je geoskou zastarany kratky ram, stoic zase moderny dlhy. Nepozeram tie presne cisla geosky ale z toho co pises je mozne ze podobna velkost a pocit z bajku bude v L-ku u canyonu a v XL-ku u commencalu. Nie znacenie velkosti ale geometria (skutocna velkost) je dolezita.
20.12.2020 - 16:38:09
04
keyboard_arrow_up