Či tam bude písmenko L alebo XL to nie je podstatné, podstatné sú konkrétne údaje geometrie. Nejaký výrobca má L ako 19" bicykel, nejaký ako 21"...
Ten giant má geometriu tu:
http://www.giant-bicycles.com/en-us/bikes/model/xtc.29er.2/11513/55871/#geometry , v 20" je to L. XL sa mi zdá byť aj pri meride príliš dlhý, pri RB je XL zase dĺžkovo tak akurát a výškovo niečo medzi Meridou a Giantom...
Tá
vidlica je funkčnosťou fajn, ale nemá tapered hlavovku a pevnú os - čiže tak v roku 2010 by som nemal námietky, ale teraz je to naozaj mimo keď existujú výrazne lepšie možnosti. Tapered hlavovka a stĺpik
vidlice - to prinesie vyššiu predo-zadnú tuhosť a lepšiu kompatibilitu, ako už naznačil Ferisko. Pevná os prinesie tuhosť v krute a je to celkovo výrazne lepší systém ako klasický rýchloupinák.
Dobrý HT
rám má aspoň tú tapered hlavovku, dobrý bicykel ako celok má aj tapered stĺpik vidlice, ideálne aj pevnú os na vidlici. Niektoré HT rámy majú pevnú os aj vzadu, čo je tiež zlepšenie, ale netreba sa za tým nejako hnať v tomto prípade. A samozrejme ostatné komponenty by mali byť tiež vyvážené, nejakú 9 rýchlostnú shimano sadu už hádam v tejto cene žiadny výrobca neponúka...
Ono to je od meridy nízka trieda rámu, vyššia trieda má aj pevnú os vzadu a aj tapered hlavovku - keby dajú tieto veci na nižšie modely, pri vyšších by to nemohli uvádzať ako super upgrade za ktorý sa oplatí si priplatiť.
Kolesá vymeniť nie je problém, len by si do toho vrazil toľko peňazí že by si mohol rovno zobrať niečo lepšie. Bez výmeny vidlice by si vpredu mohol mať akurát 9mm pevnú os, vzadu 10mm (10mm dozadu by sa dalo dať aj na tom giante a na všekých čo majú klasický rýchloupinák vzadu).