Mlok suhlasim s atipickým tlmičom mám svoje skusenosti so Spejšlom Stumpjumperom z 1994 tam mali teiž atyp a ked sa posral bol problém a to im robil Fox.Len by ma velice zujímalo prečo všetci vždy hovoríte o upravovaní tlmiču?Nemislim teraz na to prečo ale prečo by to mal každý robiť lebo v poslednej dobe sa to všade hemží iba
vidla je to ok ale si ju uprav,tlmič je to ok ale si ho uprav ináč to je všetko na hovno.Tý výrobcovia sú naozaj tak tupý a blbý že dajú na drahý
bike nie funguhuce prislušenstvo.Nemyslím tým teraz na to že by sa to nedalo upravť všetko sa dá upraviť aby to bolo lepšie ako do výroby ale načo Naozaj neexistuje bike firma ktorá sa pri vývoji danho
biku týmto neazoberá?Ja si myslím,že každý seba lepší výrobca áno.
Sory, je ale vidět, že o těch tlumičích nic nevíš, jinak bys nikdy nepsal, co píšeš. Možná by si to nejdřív chtělo o tom aspoň něco zjistit, něco vyzkoušet.
A zkusím aspoň navést. U 07 modelů 95% výrobců používalo Fox tlumiče s nastavením compression tune na minimu a většina lidí byla s Fox tlumiči spokojeni. A žádné úpravy nebo jen přenastavení interního nastavení nebyly nutné. Pro 08 modely ale téměř všichni na totožných rámech přešli na nastavení compression tune na maximu. Proč netušim, možná byli i Foxem nuceni. Sice si možná každý výrobce biků může objednat jaké chce nastavení, ale třeba by na jiné než s compression tune na max. musel čekat déle nebo jsou jiné důvody. Do pozadí nevidím.
U 08 neznám nikoho, kde by byl spokojen s nastavením compression tune na maximu na které přešly téměř všichni a současně někdy vyzkoušel i to předchozí nastavení compression tune na minimu.
A kdybys něco o těch tlumičích věděl, tak bys věděl, co jsem psal v předcházejích příspěvcích. A je zajímavé, že Rkový tlumič by ti vadil a přitom, že to s RP23 může být horší tak to už ne.
A o tlumiči píšu z jednoduché důvodu. Protože jsem všechny tlumiče od Foxe jezdil (R, RP2 i RP23) a to všechny i v různých nastaveních compression tune. A to nejen krátké testy, ale hlavně mám dlouhodobé srovnání na stejeném rámu s různými nastaveními compression tune.
Ona hlavně nastavení compression tune není žádná úprava typu upravený Epicon. To je prostě standardní interní nastavení tlumiče, kde u Foxe vyrábí tři různá interní nastavení. A třeba právě Slovkolex to už také umí přenastavit (tohle je při zachování plné záruky na tlumič, protože jde o oficiální přenastavení a ne o úpravy alternativních firem).
A proč to je naprd jsem jasně vysvětlil s přirovnáním k chování Rkového tlumiče. Takže pokud se ti nelíbí Rkový tlumič, tak přesně z toho víš jak se bude chovat compression tune na maximu u RP23 při vypnutém propedalu.
Zkusím to ještě vysvětlit jinak:
RP23 s compression tune na minimu má mód vypnutého propedalu a tři polohy propedalu. Jenže vypnutý propedal není nikdy vypnutý, to z principu konstrukce tlumiče nejde. Je to jen ještě více omezený propedal, tedy chová se téměř jako vypnutý.
A tedy může se spíš říct, že má 4 polohy propedalu, které si označíme 1-4 dle toho, jak moc se propedal projeví (s tím že 1čka je open poloha, 2jka bude propedal zapnutý na minimu, 3jka na střed a 4ka na max)
Teď vezmeme RP23 s compression tune na maximu. To vnitřní přenastavení znamenou pouze to, že se zvýší komprese a to se projeví jak při vypnutém propedalu, tak při zapnutém.
A teď pojmenujme ty polohy u takhle nastaveného těmi čísly odpovídajícími tomu prvnímu nastavení.
A bude to cca takhle: poloha open bude cca odpovídat něco mezi 2-3, tedy tohle nastavení compression tune na max a poloha open je ještě o chlup méně aktivní než byl propedal zapnutý na minimu u compression tune min.
A takhle je to celé posunuté až maximální propedal je v tuhle chvíli už téměř lock.
A Rková verze do toho zapadá jednoduše, vždy cca odpovída RP23 se stejným nastavením compression tune a propedalu zaplém na nejnižší hodnotu.
A hlavně pokud mám tlumič s compression tune na minimu, tak mám možnost výběru. Vypnu propedal a tlumič je aktivní, nechci tak aktivní tak zapnu příslušnou hodnotu propedalu co mi sedí.
Pokud dostanu tlumič s compression tune na maximu, tak mám smůlu, už mám na výběr pouze omezený tlumič (v poloze open) nebo extrémně omezený až téměř lock se zapnutým propedalem.
Kdyby se zůstalo u compression tune na minimu, tak by nemusel nikdo řešit přenastavování nebo úpravy. I když i upravený tlumič v TF tuned je pořád ještě o něco lepší než originál s compression tune na minimu. Ale ten rozdíl není už velký a rozhodně tohle upravovat už není nutné.
Oproti tomu compression tune na maximu zadní stavbu zabije. Přesně jako to dělá ten Rkový tlumič, to je úplně totéž.