uz dlhe roky sa alchymisti sveta pokusaju najs tu jednu bajnu vyhodu vzduchoveho odpruzenia a.... este staaaale hladaju:)

nie no seriozne. vidlica s takymto zdvihom musi mat nejaku progresivitu POCAS celeho chodu do zdvihu (nie posledne 2cm), takze polo zvykaj si, alebo popritahuj kompresie...
26.07.2010 - 22:29:02
00
progresivita na upravenom duroluxe nieje problem, na to je tam druhy ventil nad tlmiacou patronou, a co je pozitivne neovplyvnis tym citlivost na pociatku zdvihu, jedine co mi na tej vidlici chyba je nadstavitelna LS kompresia
27.07.2010 - 06:41:15
00
Preco chyba ? Pouzivas low speed kompresiu ? :o
27.07.2010 - 10:57:01
00
Mam doma Vana 36 R aj Lyrika Soloair po tuningu+vybary Floodgate a ked som chvilu jazdil Vana,chod bol vyborny,no nieco mi tam vadilo alebo chybala mi ta makkost vzduchoveho Lyrika alebo co.A po vybrati Floodgate som vcera pri testovani krochkal blahom z tej citlivosti :)
Takze podla mna aj vzduchova vidlica sa da urobit(ci dorobit?) na vyborny,citlivy chod podla gusta...
Inak Polo ten pocit zanorenia sa smerom vpred je zapricinenim nevyrovnanym zdvihom...
27.07.2010 - 11:00:10
00
Ak by nestacilo vybratie floodgate, da sa este dalej vytunit .. na FB to postol jeden chalan .. http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=541403 .. ponevaz ja teda aj po vybrati floodgate s chodom spokojny nie som .. ale musim to este preverit s Bomberou , aby som nezil v omyle :)

warzone: mozno to chcelo maksiu pruzinu :?:
27.07.2010 - 11:32:42
00
Pruzina bola ok a ten jeden chalan som bol ja ;)
27.07.2010 - 11:50:01
00
Hehe .. no u niektorych nemam tusenie aky nick a realne meno je :D :$
27.07.2010 - 12:14:25
00
Otázka je, do akej miery je rozumné odstaviť kompresiu. Nie vždy to musí byť prínos, resp. otázka je v čom to prínos bude a v čom to bude naopak zhoršenie.
28.07.2010 - 23:04:59
00
No .. tuto otazku si zacinam po vcerajsku klast aj ja :tmi: ... na Bomberach s tym nikda problem nebol a na Lyrikovi zrazu .. uuuuha :o .. ale stale zijem v presvedceni, ze vidla ma chodit bez kompresie .. a kompresiu zacnem pritahovat az vtedy, ked mam v plane divociny ako skakanie .. hmmmmmmmmm .. MZ system s koncovou progresivitou skrze vzduch/olej ma hodne do seba. Ale myslim si, ze strasne vela zavisi od toho ako kto jazdi a co .... ci trialovym sposobom, alebo skace, ci prejazd DH stylom v plnej rychlosti. Je zaujimave, ako zrazu clovek zistuje, ze ak presiel kamienok o velkosti 5cm, nie je uplne jedno, ci dalsi kamienok ma 1cm alebo 10cm :D .. no .. neberte ma vazne :lol: (nikdy som nejazdil DH, ani rychlo jazdit nebudem .. toz high speed kompresia mi nepomoze :lol: .. zial .. uz davno som zistil, ze su veci, ktore sa proste musia prejst bud velmi rychlo alebo nijak ... tj, tlacit .. inak to nejde .. ale co .. mam si kvli tomu kupovat full face a korytnacku ? :o ).
28.07.2010 - 23:43:07
00
Ono totiž také odstavenie low kompresie a zväčšenie prietoku týmto ventilom, odstaví aj funkciu high speed kompresie.
Takže správny prietok low speed kompresie umožňuje citlivosť na malých nerovnostiach ale neumožňuje prietok veľkého objemu oleja naraz, čo by znamenalo určitú nestabilitu a výraznejšie zanáranie sa vidlice. Pri väčšom prietoku tak olej preteká high speed ventilom, ktorý už vidlicu trochu aj krotí, neznižuje však citlivosť, pretože tam je stále dostatočný prietok cez low ventil.

Samozrejme, niekto potrebuje max, citlivosť priebežne celým zdvihom a niekto zas určitú progresivitu resp. uričté skrotenie rýchlych nárazov, aby vidlica nešla na doraz. Samozrejme, nie každá vidlica má H/L ventil kompresie, no u 160mm zdvihu by tam už mal byť.
29.07.2010 - 00:04:29
00
K tomu vybratiu floodgate-u. Dava sa to von kvoli zvyseniu citlivosti ale ked mam floodgate vypinatelny a zapinatelny + nastavenie ucinku tak pri vypnutom je citlivost ina ako pri vybratom uplne??
29.07.2010 - 00:34:30
00
Lapierre .. mam zato ale, ze floodgate nema nic s low/high speed ventilom .. napokon DH patrony do Lyrika maju tie ventily a floodgate tam nie je ... ci ? Ale tak .. ja mam prilis makku pruzinu , to zas je druha vec :P
29.07.2010 - 09:48:43
00
Ak sa nemýlim, vyhodenie floodgateu má za následok zväčšenie prietoku a tým aj zmenšenie low kompresie. No a to, že high speed sa nedá nastaviť ne korunke, neznamená, že tam nie je. Presnejšie by som sa však vedel vyjadriť, keby som to mal v rukách alebo to preštudoval niekde na fotkách. Je dosť možné, že samotný floodgate je niečo ako high kompresný ventil, keďže funguje ako ochrana proti prerazeniu locku a otvára sa pri zamknutje vidlici (uzavretý low speed ventil).

U Mission control, je všetko podobné ale v inom kabáte, nie je tam lock, netreba tam pružnú klietku a pod.

Tak pružina je dosť podstatná, ale aj kompresia dokáže svoje, uvediem príklad: jeden známy jazdil zelenú pružinu v 36 Vane s úplne otvorenými kompresiami, vcelku mu sedela, no občas dal dokonca aj doraz. Potom som mu high kompresiu utiahol, napokon prehodil modrú pružinu späť a ako to má, tak mu to vyhovuje. Takže u tvrdého jazdenia už nie je všetko len o čo najväčšej citlivosti a najväčšom prietoku oleja. Keby bola kompresia blbosť, nik by ju na vidlice/tlmiče nedával a nerozlišovala by sa low a high kompresia. Veď na čo, hlavne, že by to bolo citlivé.
Veď aj sám Milan, resp. Mlok na viacerých miestach spomínali, že rozumná hranica na takéto úpravy je 150mm a bike určený na nejaké AM možno ešte EN. Takže pozor na toto.

Sorry som už dosť OT, módi to môžu kľudne niekam presunúť. ;)
29.07.2010 - 21:27:33
00
Pockat, pockat .. ja na korunke nastavovanie high speed kompresie mam :!: .. aj low speed.
A offtopic imho nie si :)
29.07.2010 - 22:15:35
00
No ale potom tam floodgate nemáš a to je len Peťov prípad. To sú Lyriky s Motion controlom.

Ak v Tvojom prípade nepomôže ani utiahnutie HS kompresie, tak potom jedine výmena pružiny. Len som chcel poukázať, že nie vždy musí byť problém v pružine. No a aj na to, že tlmič (patrona) a kompresie v nej svoju úlohu majú. ;)
29.07.2010 - 22:49:34
00
keyboard_arrow_up