Prve meranie - zistovanie problemu

Pre tych ktory sa tymto threadom prekusali az sem sa pokusim objasnit "prakticke stranky" tohto merania.

Ako aktivny jazdec a prilezitostny pretekar sledujem vsetko co sa na biku deje. Preto som aj experimentoval s tlakom a nastavenim vidlice.

Od urciteho momentu som mal neustaly problem sa naladenim. Pri rozumnom tlaku bola vidlica necitliva zo zaciatku kroku a potom sa prepadala takmer na doraz, a pri vyssom tlaku bola nepohodlna na zaciatku kroku a potom sa aj tak prepadala.

Najviac mi vadil ale prave ten zaciatok kroku, lebo pri vyjazdoch kde dochadza k odlahceniu vidlice, tato odskakovala od terenu, vobec neviedla stopu a z vyjazdov robila akrobaticke cvicenie.

Rozhodol som sa prist veci na koren, a po studiu veci co boli napisane n bike fore, a po studiu Milanovej stranky http://www.tuning-test.cz/ som si urobil niekolko grafov vidlice - pri roznych tlakoch.

Na tomto grafe sa ukazuju dve veci: za prve je to strmy narast grafu do 400 N a za druhe je to nevyrovnany - zubaty priebeh grafu co ukazuje na problem s mazanim.

Zaciatok kroku sa mi zdal velmi nevhodny, a preto som zacal zhanat informacie kde zozeniem maksiu pozitivnu pruzinu (ta je zodpovedna za uvod chodu - asi prve 3cm). Zistil som ze sa da kupit vo forme ride kitov, a tak som rozobral vidlicu aby som zistil aku tam vlastne mam pruzinu, aby som urobil meranie s namazanou vidlicou bez drhnutia.

Mojim cielom bol menej strmy zaciatok chodu, tak aby sa vysledok co najviac blizil priamke, bez vyraznych prepadov.



Pri rozobrani vidlice sa ukazalo ze problem bude inde nez v pozitivnej ocelovej pruzine - ta bola v poriadku a odpovedajúca mojej vahe. Ukazalo ze praskla negativna ocelova pruzinka, ktora je pod vzduchovym piestom, a je tam upevnena a tak o nej malokto vie. No ked mi vypadla polovica pruziny, tak som usudil ze nie vsetko je uplne OK.


Nakoniec som zohnal novu negativnu ocelovu pruzinku, nainstaloval, vidlicu kvalitne premazal ( dik za ten tip na red rum a pridal trocha oleja nad vzduchovy piest s cielom znizit objem vzduchovej komory (vzduchova komora je dalsia pozitivna pruzina) tak aby som vyrovnal prechody pruziny ocel/vzduch.

Vysledok je v grafe 2

Citlivejsi zaciatok chodu (praca funkcnej negatvnej pruzinky), bez zubov (mazanie) a progresivna krivka, ku koncu vidlica pekne prituhuje (mensia komora)

A v jazde?

Koleso drzi na zemi ako prilepene, ci v jazde, zjazde alebo vyjazde, vidlica ide ochotne do zdvihu a pohlcuje prekazky s lahkostou a bez uderov do ruk. Pri brzdeni sa ponara, ale ovela menej divoko ako predtym, a udrziava si vcelku slusnu schopnost spracovat podnety od terenu aj v poslednych cm zdvihu.


Takze aj na prvy pohlad abstraktna vec ako je aka si krivka nanesena v grafe vam vie povedat velmi vela. Vypoveda o mazani, a o naladeni vidlice ovela viac ako naznaci stlacanie na mieste alebo kratke pojazdenie po parkovisku.

V co sa tyka drobnych prekazok ... jednoducho parada, do takych 2 - 3 cm prekazky o nej clovek jednoducho nevie.

comment Komentáre ku fotografii

Momentálne sa tu nenachádzajú žiadne komentáre

Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Ďalšie fotky od autora

Zobraziť všetky

Ďalšie fotky z tejto témy

Zobraziť všetky
keyboard_arrow_up