Test: Schwalbe Pro One Evo TL – ľahké bezdušové plášte na cestu

Minimalizovať rotujúcu hmotu, znížiť riziko defektu preseknutím duše a možnosť jazdiť aj na nižších tlakoch je presne to, kvôli čomu sa na bezdušáky oplatí prejsť.

V dnešnom teste sa pozrieme na poslednú verziu bezdušového plášťa Pro One Evo TL od Schwalbe v šírke 25 mm.


Zopár čísiel na úvod

Na prvý dojem ide o veľmi ľahké plášte s hmotnosťou cca 255 g na kus (25 mm). Stredná časť dezénu je v podstate úplne hladká a len po stranách vidno miernu šípovitú perforáciu v pravidelných rozstupoch pre lepší grip v zákrutách. Ak niekoho zaujímajú čísla, tak na základe testov priamo od Schwalbe, treba pri šliapaní na valcoch pod 50 kg záťažou a pri rýchlosti 30 km/h vyvinúť výkon na úrovni len 17 W. Pre porovnanie, pri rovnakých podmienkach a na dušových plášťoch Schwalbe One je to 22 W a pri verzii One Tubeless 19 W.


Jednoduchá montáž

Pred tým, ako som ich mohol jazdiť ako bezdušové, som potreboval pomocou na to určenej pásky prerobiť kolesá pre použitie tohto typu plášťov. Aby sa mi ľahšie nazúvali a aby sa zabezpečilo poriadne dosadnutie pätky na ráfik, samotnú pätku som natrel prípravkom Schwalbe Easy Fit. Plášte potom idú až podozrivo ľahko nahodiť na ráfik, dokonca aj bez montpáky. Cez ventil som do kolies pridal do každého 30 ml tmelu Schwalbe Doc Blue a nafúkal. Oba prípravky, Easy Fit a Doc Blue sú súčasťou balenia, čo určite poteší.



Pri fúkaní predného kolesa mi stačila dielenská veľká pumpa, no pri zadnom som musel použiť kompresor. Aj napriek použitiu tmelu, som po dvoch dňoch pozoroval pokles tlaku zo 7 bar na cca 4 bar. No nemyslím si, že to bude chyba plášťov alebo tmelu, ale skôr v mojej, možno nie dokonalej prerábke kolies na bezdušové, keďže predné koleso si drží tlak pomerne dobre a nie je nutné ho tak často dohusťovať.


Otestované pretekmi

Plášte som celkom dobre preveril aj počas tohtoročného ŠKODA Autoprofit SEREĎMARATÓNU, ktorý mal už tradičnú dĺžku 116 km. Kto tieto preteky alebo aspoň po jeho trase niekedy išiel, tak vie, že nie všade je dokonalý a čistý povrch. O kritické brzdenie, kedy doslova brzdíte aj očami, pri jazde v nervóznom balíku nebola núdza a presne takéto situácie si vyžadujú pneumatiky s poriadnym gripom.


O nejakom valivom odpore nemôže byť ani reč, a to nielen vďaka bezdušovému prevedeniu, kedy duša neprichádza do kontaktu s plášťom. Samotný dezén nielen, že pôsobí rýchlym dojmom, ale taký aj skutočne je. Aj keď pri cestných plášťoch v tejto cenovej kategórii nie je ľahké pri bežnej jazde hodnotiť valivý odpor, tak počas jazdy od povrchu s vozovkou takmer nič nepočujete, až mi to občas prišlo divné . Žiadne hučanie alebo nejaké hlučné odvaľovanie. Len ticho letíte dopredu a kilometre na tachometri naskakujú jedna radosť. Aj v stúpaniach si človek vďaka nízkej hmotnosti rotujúcej hmoty príde na svoje.


Na trase pretekov nebola núdza o úseky s horším povrchom, prípadne s jemným štrkom. Ja som počas pretekov a celkovo počas testu nezaznamenal jediné zaváhanie či už pri brzdení alebo vyberaní zákrut v zjazdoch. Testovaná šírka 25 mm v kombinácii s tlakom 6,5-7 bar poskytovala pomerne dosť komfortu. Ten som ocenil hlavne pri prejazde dláždeným 900 m úsekom v Hlohovci.


Ak prišlo počas stúpania k prudšej akcelerácii, napríklad pri nástupoch, tak plášte preukázali aj tu veľmi dobrý grip. Nestalo sa, že by prekĺzol alebo nedržal stopu. Odolnosť voči defektom musím zatiaľ pochváliť, nakoľko som žiaden po prejdení cca 300 km v rámci testu nedostal. Buď som mal len šťastie, alebo odolnosť voči defektom vďaka konštrukcii MicroSkin naozaj funguje.


Plusy:

  • nízka hmotnosť
  • dobrý grip
  • dajú sa nahodiť aj bez montpáky
  • v balení nájdete Easy Fit a Doc Blue prípravky

Mínus:

  • pre nafúknutie možno budete potrebovať kompresor alebo pumpu na bezdušové plášte


Pre koho budú vhodnou voľbou?

Plášte Pro One Evo Tubeless je samozrejme možné použiť aj s dušou, no ich kvality a prednosti oceníte hlavne pri bezdušovom použití. Ak sa nechcete zaoberať lepením galusiek pred pretekmi, alebo sa chcete vyhnúť preseknutým dušiam v dôsledku nízkych tlakov, siahnite po týchto bezdušákoch. Tmel v plášti funguje aj v prípade defektu a v momente zalepí plášť. Ak aj z nejakého dôvodu zlyhá, stále je tu možnosť použiť dušu a dôjsť tak domov alebo dokončiť preteky.

Cena plášťov je v rozmedzí 49-54 € (v závislosti od šírky) a viac sa o nich dozviete na tomto odkaze.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
kimlo 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: TUFO GRAVEL SWAMPERO HD - jedny plášte na všetko

Test: TUFO GRAVEL SWAMPERO HD - jedny plášte na všetko

Našiel som gravel plášte pre tých, ktorí nemajú chuť v priebehu roka prezúvať svoj bike a riešiť rôzne povrchy a ročné obdobia?
Video: Akú dieru znesie cestný bezdušový plášť?

Video: Akú dieru znesie cestný bezdušový plášť?

Ako zistiť, aký veľký defekt zvládne zalepiť cestný bezdušový plášť s tmelom? Oproti MTB treba počítať s vyšším tlakom, takže sme veľké oči nemali.
Test: Castelli Fly – vesta, ktorá sa hneď zaradila k mojim naj

Test: Castelli Fly – vesta, ktorá sa hneď zaradila k mojim naj

Máte radi ľahké a spratné veci? Vyrážate na švih skoro ráno, prípadne podvečer alebo zdolávate veľké prevýšenie v kopcoch? Tak zbystrite pozornosť...
keyboard_arrow_up