Pozvánka: Bike Prague 2018 s nútenými úpravami trasy

V poradí už 7. ročník pretekov Bike Prague štartuje v sobotu 19. mája od Galérie Butovice. Na štart by sa malo opäť postaviť takmer 2 000 bikerov všetkých výkonnostných úrovní, vrátane detských pretekárov.

Preteky sú súčasťou prestížnej medzinárodnej série Intersport - Marathon Series, kam okrem iného patrí aj legendárny rakúsky Salzkammergut Trophy. Na pretekárov čakajú dve dĺžky trasy – 35 km55 km. Tí menej rozhodní budú mať možnosť výberu ešte aj v deň konania pretekov.

Organizátorom tento rok narušila plány rekonštrukcia železničného prejazdu v Črenošiciach a s tým súvisiaca obchádzka po ceste II/101. Trasy tak tento rok nepovedú až na Cukrák, ale zamerajú sa na severnú časť CHKO Český kras. Minulý rok novo zaradené singletracky u Chýnice budú zachované, dokonca ich pretekári absolvujú dvakrát. Nebudú chýbať ani prejazdy brodov, lesné úseky či prejazd Prokopským údolím.

Kratšia trať s dĺžkou 35 km bude prakticky kopírovať minuloročnú s tým, že z nej ubudne technický úsek u Chýnice. Dlhá trať bude merať cca 55 km, úsek medzi Chotčí, Chýnicami, Třebotovom a Kosoří sa na nej pôjde dvakrát. Z tohto dôvodu budú oddelené štarty. Preteky odštartuje dlhá trať klasicky na pravé poludnie. Krátka vyrazí o 15.00 hod., keď už bude väčšina bikerov z dlhej trasy mimo zmienený okruh. Dôvodom je v prvom rade bezpečnosť pretekárov.

„Nechceli sme do tratí pretekov kvôli rekonštrukcii prejazdu v Črenošiciach až toľko zasahovať, ale nemali sme na výber. Po dohode s odborom dopravy Praha Západ nebolo ani možné využiť obchádzkové trasy alebo zvoliť trasu s krížením premávky,“ vysvetľuje riaditeľ pretekov Lubor Tesař, kedysi špičkový český cyklista. Organizátori dostali definitívne zamietnutie v druhej polovici apríla a od tej doby sa snažili nájsť najlepšie možné riešenie.

„Riešili sme aj možnosť vybudovania nadchodov cez cesty slúžiace ako obchádzkové komunikácie. Kvôli minuloročnej víchrici počas jesene, nie je možné vojsť na väčšinu lesných ciest na juh od Třebostova, kde sú ešte stále stromy, ktorým hrozí vyvrátenie a prebieha tam sanačná ťažba. Do štartu pretekov žiaľ nebudete ešte dokončená,“ dodáva Tesař.

Jedným z variantov bolo aj predĺženie trasy o nové úseky nad zmienenou obchádzkovou cestou, ale tu museli organizátori ustúpiť CHKO Český kras a rešpektovať zákaz vjazdu bicyklov do častí s vyšším stupňom ochrany. „Stále sa pohybujeme v chránenej oblasti, nechceme ju narušovať. Našou snahou je vychádzať v ústrety CHKO a za rok sa vrátiť na pôvodnú obľúbenú trasu Bike Prague,“ dopĺňa Tesař.

Propozície

6 hodín

Trasy:

55 km
Dlhá trasa je určená nielen ostrieľaným bikerom ale aj tým, ktorí majú radi výzvy. Tešiť sa môžete na technické zjazdy, prudké výjazdy, brod a ďalšie zaujímavé miesta. Trasa je dlhá 55 km a má prevýšenie 1 050 m. Mapu trasy nájdete na tomto odkaze.

35 km
Kratšia trasa poteší všetkých, ktorí radi jazdia na bicykli a majú chuť zažiť atmosféru pretekov. Vedie po širokých cestách bez technických lahôdok a dá sa prejsť aj na trekingovom bicykli. Trasa je dlhá 35 km s prevýšením 700 m. Mapu trasy nájdete na tomto odkaze.

Registrácia
Registrácia prebieha na bike-prague.cz do 13.5. (resp. do 16.5. pri platbe kartou) alebo do naplnenia účastníckeho limitu. V mieste pretekov sa je možné registrovať v piatok 18.5. od 12.00 do 20.00 hod. a priamo v deň konania pretekov 19.5. od 7.00 do 14.00 hod. (deti do 9.30 hod.). Registrácia a výdaj štartovných balíčkov na mieste bude prebiehať v predajni Intersport v Galérii Butovice.

Štartovné
Preteky na 55 a 35 km
do 16.5. 2018
600 Kč (cca 24 €) pre jednotlivca
500 Kč (cca 20 €) pre 2 a viac osôb v rámci jednej registrácie
Na mieste
700 Kč (cca 28 €) pre jednotlivca

Služby pre pretekárov
Pre každého účastníka pretekov bude k dispozícii občerstvenie na trati a po dojazde do cieľa, technický a umývací servis, fotografie z priebehu a malé darčeky od partnerov podujatia. Na záver sa uskutoční tombola, v ktorej bude možné vyhrať zaujímavé ceny. Počas celého dňa bude na mieste v pohotovosti záchranná služba. Pre pretekárov bude pred štartom a po dojazde do cieľa pripravené strážené depo bicyklov a úschovňa vecí.

INTERSPORT Detské preteky
Organizátori mysleli aj na tých najmenších a pre deti pripravili trasy od 350 m do 3 km podľa vekových kategórií. Mapy detských pretekov nájdete na tomto odkaze.

Štartovné
do 16.5. 2018
100 Kč (cca 4 €) pre jednotlivca
50 Kč (cca 2 €) pre 2 a viac osôb v rámci jednej registrácie
Na mieste
150 Kč (cca 6 €) pre jednotlivca

Podrobné informácie o pretekoch a jednotlivých súťažných kategóriách nájdete na stránke podujatia bike-prague.cz.

Bike Prague

calendar_today 19.05.2018
format_list_numbered 2. kolo - INTERSPORT MARATHON SERIE
place Praha (Česká republika)