Julien Absalon náhle ukončil kariéru pretekára XCO

Ak ste niekoho mohli nazývať žijúcou, a pritom aktívne jazdiacou legendou, bol to zrejme tento francúzsky reprezentant. Po 15 rokoch si povedal, že už stačilo...

Pred 2 dňami, teda tesne pred pretekmi ďalšieho kola svetového pohára v nemeckom Albstadte, oznámil Julien Absalon ukončenie súťažnej kariéry v rámci XCO. Tým rozhodujúcim faktorom bola údajne stále sa zhoršujúca alergia na peľ, ktorou výrazne trpí už tretím rokom vždy na začiatku sezóny. Jeho momentálnou náplňou sa stane manažment tímu Absolute-Absalon, ktorý založil po svojom odchode z BMC a v ktorom mal aj aktívne jazdiť túto sezónu. Rovnako sa chce naplno venovať aj úlohe ambasádora v rámci svojich partnerstiev so sponzormi a značkami.

Kto ale sleduje MTB scénu, zrejme mi dá za pravdu, že peľ už bola posledná kvapka a predsa len výsledky z poslednej doby nezodpovedali jeho vysokým ambíciám. Veď na najvyššej úrovni pretekal v podstate 15 rokov a za ten čas sa vypracoval na status legendy. Dvakrát zvíťazil na olympijských hrách (Atény 2004 a Peking 2008) a dokopy 5-krát sa radoval z titulu majstra sveta a tiež majstra Európy.

Svoje prvé preteky v rámci Svetového pohára XCO vyhral už v roku 2003 a celkovo celý seriál ovládol 7-krát, naposledy v roku 2016. Práve jeho dlhovekosť bola skutočne obdivuhodná, pretože si neustále dokázal držať výkonnosť a postupne sa prispôsobiť meniacemu charakteru disciplíny.

Počas svojej kariéry vždy chvíľu trvalo, než sa rozhodol prispôsobiť novým trendom – možno si spomínate, ako pomerne dlho odolával väčším priemerom a jazdil na 26-palcových kolesách. Rovnako sa dlho „štítil“ celoodpruženého bicykla, ktorý sa stal vďaka čoraz náročnejším tratiam štandardom (najmä medzi mužmi). Definitívne presedlal až v roku 2014 a hneď to oslávil víťazstvom na Majstrovstvách sveta v nórskom Hafjelli. Celá sezóna 2014 bola ale jasným dôkazom, že rozhodne nepatrí do starého železa...

Čo si ale fanúšikovia budú pamätať najviac, sú jeho súboje s Ninom Schurterom, ktorými nás dlhé roky bavil. Dalo by sa povedať, že bez neho by to bola poriadna nuda, pretože mená víťazov sa takmer vždy zúžili na trojicu - Schurter, Absalon, Kulhavý. Medzi ním a Ninom bol vždy veľký rešpekt a vzájomne sa dokázali vybičovať k parádnym výkonom.

V roku 2017 s ním bolo natočené pekné video v rámci série „Rob Meets“, kde môžete trochu nahliadnuť do jeho súkromia, tréningu a pod.

Julien Absalon síce aktívnu kariéru v rámci XCO ukončil, ale z horskej cyklistiky rozhodne neodchádza. Myslím, že čoskoro si nájde ďalšie výzvy v iných disciplínach a možno ho uvidíme na maratónoch, či nebodaj v endure, ktoré jazdí aj jeho brat Rémy Absalon. Nechajme sa prekvapiť...