Sálová cyklistika - slovenské krasojazdkyne získali bronzovú medailu na ME

Na majstrovstvách Európy, ktoré sa konali 1.-2. júna 2018 v nemeckom Wiesbadene, vybojovali slovenské krasojazdkyne v zložení Dora Szabó, Henriet Dominová, Ester Kulichová a Panna Mihalicsová bronzovú medailu v kategórii štvoríc.

Víťazstvo si na konto pripísali domáce Nemky, striebro putuje do Rakúska. Okrem štvorice sa darilo aj dvojici Ester Kulichová a Dora Rakoczová, ktoré finišovali na 5.mieste v kategórii ženských párov. Šieste miesto medzi mužmi získal Tomáš Rozboril.

Majstrovstvá elitných jazdcov sa v tomto odvetví konali po prvýkrát. Doteraz mali kontinentálny šampionát len juniorské kategórie, elitné bojovali iba o tituly majstrov sveta. Posledné roky boli naše dievčatá rovnako úspešné aj na svetovej úrovni, odkiaľ si takisto priniesli bronz. V tomto zložení však mala štvorica žien premiéru na ME, a tak výsledok milo prekvapil samotné dievčatá, aj ich trénerov.

„Vzhľadom na to, že vekový limit v kategórii elite je 15 rokov a jednej z našich členiek do tohto limitu ešte kúsok chýba, rada som dievčatám napriek mojej pracovnej zaneprázdnenosti pomohla. Pomáham aj pri tréningoch, poznám zostavu, a tak som prisľúbila trénerke pomoc. Som veľmi rada, že sa nám podarilo dotiahnuť to až na pódium,“ povedala po pretekoch Dóra Szabó, jedna z krasojazdkýň.

„O medailu sme bojovali s krasojazdeckými veľmocami, ktoré sa na ME pripravovali od decembra. Žiaľ, musím povedať, že nielen s nimi. Poviem to za všetkých. Pociťujeme na jednej strane trpkosť, že rozhodcovia spravili z hodnotenia jazdy dievčat trhací kalendár, na druhej strane je bronzová medaila zadosťučinením. Celkovo hodnotím šampionát ako úspešný, keďže okrem dievčat dosiahli veľmi dobré výsledky piatym miestom dvojica, šiestym elitný muž. Ďakujeme všetkým, ktorí nás podporovali a fandili nám,“ zhodnotil šampionát Július Szeder, vedúci výpravy.

„Dievčatá rýchlo napredujú a za všetkým je naozaj tvrdá práca. K historicky prvému šampionátu sme nasmerovali mnoho súťaží, tréningových táborov a hodín nácvikov zostavy. V reprezentačnom tíme však panuje dobrá klíma a pohoda, a tak je táto drina pre nás potešením. Sme radi, že medailou môžeme pridať ďalší kamienok k úspechom slovenskej cyklistiky. Bronzom z historicky prvého európskeho šampionátu chceme zároveň poďakovať Slovenskému zväzu cyklistiky za podporu sálovej cyklistiky,“ s nadšením priblížila pozadie úspechu svojich zvereniek Andrea Hajdú, trénerka dievčat a zároveň predsedkyňa komisie pre sálovú cyklistiku SZC.