Cube Stereo – krátky testík

Možno si niektorí z vás na tohtoročnom Súľovskom maratóne všimli krikľavo zeleno – bielo – zlatý full s nálepkou Cube. Išlo o nový, 2007 all-mountain model Stereo, ktorý som dostal na maratónsky krst v Súľove. Pokúsim sa o krátku recenziu tohto biku...

Technika
Cube Stereo (http://www.slovkolex.sk/index.php?modul=tovar&id=1291&) je celoodpružený bike s krátkou geometriou. Jeho „určenie“ je all-mountain, čo môže znamenať všeličo, ale v tomto prípade to znamená, že bike je na pol ceste medzi maratónskym fullom a freeridovým bikom. Rám je Alu 7005 Ultralite Dual Trail Control s 3D ActiveLink 4-kĺbovou zadnou stavbou v prekrásnom farebnom prevedení „Milky green“. Vpredu obvykle nájdete Manitou Minute, na tomto biku bola nahodená nová FOX Talas RLC (http://www.slovkolex.sk/index.php?modul=tovar&id=1274&) s nastaviteľným zdvihom 100-140 mm a lockoutom. Vzadu úradoval FOX Float RP23 (http://www.slovkolex.sk/index.php?modul=tovar&id=1283&), vzduchový tlmič s nastavením pro-pedalu (eliminovanie prehupovania), reguláciou odskoku a tvrdosti. Na biku boli komponenty Syncros a Syntace, o radenie sa starala SRAM X9 rada, o brzdenie Formula K24 s 180mm kotúčmi, plášte boli Schwalbe Fat Albert, kľuky od FSA a štýlové Fizik Aliante sedlo. Nemal som moc času hrať sa s nastavením vidlice a tlmiča, takže som sa učil nové funkcie vidlice za jazdy (v zásade v prvom výšľape v Súľove).

Jazda
Kedže veľa skúseností s fullami nemám, opíšem jazdu z pohľadu zarytého hardtailistu... Prvý nečakaný pohyb nastane, keď biker nasadne na bike. Totižto celý bike sa mierne ponorí. Hoci ide o pár centimetrov, je to úplne iný pocit ako na pevnom ráme. Aj keď sa vymysleli množstvá systémov, ktoré zabraňujú prehupovaniu pri šliapaní po rovnom povrchu a zadný FOX tlmič mal lockout, neustále prehupovanie zadnej stavby minimálne robí dojem neefektívneho prenosu energie. Dosť pravdepodobne to cieľovej skupine nevadí, totižto tento bike je určený na niečo iné. Človek to zistí okamžite, ako sa dostane do náročnejšieho lesného terénu. Tam, kde by ste na hardtaili prehrabávali zadným kolesom či tam, kde by vás hardtail zdvíhal na zadné, tam sa Stereo derie krásne dopredu. Troška viac sily je treba na prekonanie gravitácie, je to predsalen full, ktorý ma 12.5 kg, svoj podiel majú aj plášte, ale geometria rámu je na to uspôsobená. Zadná stavba krásne tlmí nerovnosti a drží zadok na zemi a predok drží pri zemi krátka stavba. Samozrejme na ostré výšľapy som dával 100 mm zdvih, so 140 by to asi také jednoduché nebolo. Kto sa dostane na kopec, môže rátať s tým, že jazda dole kopcom bude oveľa zábavnejšia. Po odomknutí tlmiča, nastavení zdvihu prednej vidlice na 140 mm a pár zašliapnutiam do pedálov si človek užíva zjazdy ľubovoľnej obtiažnosti. Kedže bike pekne „papká“ nerovnosti, nie je nutné vyhľadávať a držať sa ideálnej stopy a kŕčovito sledovať povrch, po ktorom sa hrnie dole kopcom. Bike toleruje aj menšie jazdecké chyby a človek si rýchlo zvykne na to, že skôr ako rana príde do jeho nôh a rúk, spracuje ju bike a jazdec má len pocit kolísania sa. Samozrejme to nie je absulútne, ale kto prešiel priamo z tvrdého hardtailu, bude mať podobný pocit. S krátkou geometriou, vyšším predkom, špičkovými brzdami je naozaj možné zjazdy pustiť „koľko svedomie dovolí“ a stále mať bike pod kontrolou.

Záverom
Pravdepodobne sa tí, ktorí fully jazdia, nad týmto článkom pousmejú. Nebudem sa diviť, nemal som možnosť porovnať tento bike s bikami v rovnakej kategórii, preto to skôr treba brať ako pocity po prvej jazde na fulle. Z biku som bol nadšený, som viacmenej rozhodnutý, že môj ďalší rám bude odpružený. Hoci, asi zvolím niečo menej enduroidné, napr. niečo na spôsob CUBE STING (http://www.slovkolex.sk/index.php?modul=tovar&id=1288&).

Fotogaléria
report_problem Našiel si v texte chybu?
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Momentálne sa tu nenachádzajú žiadne komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Skúsenosti po viac ako roku jazdenia na fulle - Na čo by som sa pozeral, keby som kupoval ďalší

Skúsenosti po viac ako roku jazdenia na fulle - Na čo by som sa pozeral, keby som kupoval ďalší

Nie je to tak dávno, čo som sa pohrával s myšlienkou „kúpiť si lepší bajk“. Najviac som sa pohrával s tým, že úplne zmením štýl a úroveň jazdenia. Práve prechod z HT na full-a mi to umožnil a spôsobil to, že z nadšeného polocyklistu s obyčajným bicyklom som sa zmenil na úplného bike závisláka, ktorý chodí domov pravidelne zadrístaný blatom od hlavy až po päty.
Slovkolex 2014 obrazom

Slovkolex 2014 obrazom

Fotogaléria z prezentácie pripravovaných noviniek na sezónu 2014. Slovkolex s.r.o je exkluzívny distribútor značky CUBE pre Slovenskú republiku. Už od roku 2006 vám prináša tieto designové skvosty na náš trh a len niekoľko dní po nemeckom Eurobiku sme mali možnosť bližšie preskúmať modely na nasledujúcu sezónu.
Cestné modely Cube 2013 PR článok

Cestné modely Cube 2013

V predchádzajúcom článku sme sa pozreli na históriu značky a niekoľko MTB modelov - dnes sa bližšie pozrieme na niekoľko cesťákov od tohto nemeckého výrobcu.
keyboard_arrow_up