Zdroj: Vuelta 2018

La Vuelta 2018 - na čo sa môžeme tešiť?

Tretie a zároveň posledné tohtoročné trojtýždňové etapové preteky sa nezadržateľne blížia. 25. augusta 2018 odštartuje Vuelta a Espaňa v Malage.

Úvodnou etapou bude individuálna časovka s dĺžkou 8 km, ktorá aspoň z časti napovie čo-to o pripravenosti jazdcov na celkové poradie. Celkovo deväťkrát sa počas Vuelty, povestnej najmä bolestivými stúpaniami, pretekári ocitnú zoči-voči cieľovému dojazdu na vrchole kopca. Prognóza je jasná, na celkové víťazstvo nemôže pomýšľať ten, kto má i tie najmenšie nedostatky pri zdolávaní stúpaní.

Jazdci a tímy


22 tímov a 176 jazdcov sú čísla informujúce nás o potencionálnych víťazoch, či už etáp, alebo celkovej klasifikácie. Okrem 18 tímov s licenciou UCI World Tour, teda najvyššej kategórie, pribudli na štartovnej listine aj 4 tímy s pro-kontinentálnou licenciou.

Nie je potrebné obávať sa nováčikov, keďže tieto tímy svojou históriou častokrát prekonávajú aj prvé spomínané. Medzi ne patrí COFIDIS Solutions Credits s 21-ročnou tradíciou, štartujúci 18-krát z posledných 19. ročníkov a 3 španielske zoskupenia: Caja Rural-Seguros RGA, BURGOS BH a Euskadi Basque Country-Murias.

Úplné štartové listiny ešte nie sú zverejnené. Isté miesto už majú niektorí jazdci celkovej klasifikácie - ako víťaz z roku 2010 a druhý z minulého roku, Nibali (Bahrain Merida), či víťaz z roku 2016, N. Quintana (Movistar), ale aj Uran (EF Education First-Drapac), Porte (BMC), Aru (UAE), ktorý dominoval v roku 2015, ako aj Pinot (FDJ) či Zakarin (KATUSHA ALPECIN).

Svoje šance potvrdiť skvelé výkony z tohtoročného Gira bude mať aj S. Yates (Mitchelton-SCOTT), ktorého bude sprevádzať jeho dvojča, brat Adam Yates (Mitchelton-SCOTT). I keď profilovo nie je Vuelta výslovne určená šprintérom, nebude chýbať príležitosť presadiť sa v dojazde etapy. V nich sa budeme tešiť na predstavenie Petra Sagana (BORA-hansgrohe) alebo Bouhanniho (COFIDIS Solutions Credits).



Etapy


21 etáp počas 23 dní, základ každých trojtýždňových pretekov. Na úvod nám organizátori pripravili 4 etapy v okolí Malagy, prímorského mesta na južnom okraji Španielska. Nebude to však prechádzka ružovým sadom. Pozrime sa na tie etapy, v ktorých budeme očakávať zmeny v celkovej klasifikácii.



1. etapa


Individuálna časovka hneď v úvode zaiste vyhovie najmä klasikárom alebo špecialistom na časovku. Ani jedno tiahle stúpanie s prevýšením 100 m nenaruší priebeh inak rovinatého profilu. Už v nej sa môžeme pripraviť na pestré rozloženie adeptov na celkové víťazstvo.



4. etapa


2 stúpania 1. kategórie. Posledné z nich bude aj cieľovým stúpaním, 12 km dlhým s priemerným sklonom okolo 6%, s maximom na 11%.



9. etapa


Koniec prvého bloku prinesie aj jeho vyvrcholenie. Úvodné stúpania nevzbudia až také obavy, keďže druhé z nich sa končí ešte 100 km pred koncom etapy. Jemne zvlnený profil privedie jazdcov pod stúpanie s označením HC, najvyššie hodnotenú kategóriu. 10 km dlhé, v priemere okolo 8%, ale v strednej časti s 12% maximami, bude miestom pre kritické nástupy.



14. etapa


Ako predpríprava na 20. etapu bude tá 14. viac než dostatočná. 5 stúpaní, síce dĺžkovo nerovnajúcich sa napr. Stelviu, zato však so sklonmi okolo 10 %, posledné z nich s novým povrchom a maximami udávanými niektorými zdrojmi blížiacimi sa k 27 %.



15. etapa


Opäť viacero stúpaní počas celej dĺžky etapy. Posledné však bude mať čo povedať k rozostupom pretekárov v klasifikácii. Aj keď 11 km nepôsobí desivo, 20 % maximum 2 kilometre pred koncom preverí schopnosti jazdcov.



16. etapa


Vzápätí po desivom stúpaní počas finišu predchádzajúceho dňa sa budú musieť pretekári pripraviť na 33 km dlhú individuálnu časovku. Rovnako ako tá úvodná, s rovinatým profilom, bude ako ušitá pre silových jazdcov.



19. etapa


Gradácia na záver pretekov bude patrná v etape s neustále stúpajúcim charakterom. V závere je pripravený kopec o dĺžke 17 km so strmším sklonom v prvej polovici, na úrovni 8 %, v druhej okolo 5 %.



20. etapa


Kráľovská etapa bezpochyby rozhodne o víťazovi. 6 stúpaní, posledné, síce „len“ 3,5 km dlhé, ale zato s priemerom 9 %. Po 20 dňoch v sedle bude táto finálna etapa určite dôstojným zakončením.



Pohľadom na tieto informácie je jasné, že sa dozaista máme na čo tešiť. Vďaka nabitej štartovnej listine, najmä kvalitnými jazdcami na celkové poradie, nebude núdza o boje o červený dres. Nechajme sa teda prekvapiť, čo nám Vuelta prinesie!

[Foto na úvode: Vuelta 2018]

report_problem Našiel si v texte chybu?
Páči sa ti tento článok? thumb_up4thumb_down comments 2 komentáre report_problem
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

comment Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Video: Finále Okolo Slovenska 2021 - Sagan, zákulisie a falošný Froome play_arrow

Video: Finále Okolo Slovenska 2021 - Sagan, zákulisie a falošný Froome

Veľkolepé finále najsilnejšieho ročníka Okolo Slovenska v histórii. Uži si zmätok a tlačenicu po dojazde, pohľad do tváre svetových hviezd a milý omyl s falošným Froomom.
Tip na výlet: Mesto Girona - španielsky raj pre cyklistov

Tip na výlet: Mesto Girona - španielsky raj pre cyklistov

Zaslúži si Girona toto pomenovanie? Ako dopadla moja prvá návšteva? V čom je toto miesto iné od najznámejších cyklodestinácií v Európe?
Patrí Sagan do starého železa? Kedy profíci ako on skončili?

Patrí Sagan do starého železa? Kedy profíci ako on skončili?

Patrí náš Peter Sagan už do "starého železa"? V akom veku skončili profesionálnu kariéru podobní jazdci v minulosti?
keyboard_arrow_up