MS: Najlepší zo Slovákov ôsmy junior Sagan

Na MS horských cyklistov v škótskom stredisku Fort William sa najlepším Slovákom stal Peter Sagan v krose juniorov, Filip Polc sa vo four crosse a zjazde zmestil do druhej dvadsiatky na svete

FORT WILLIAM 10. septembra (SITA) - Majstrovstvá sveta v horskej cyklistike, ktoré sa v nedeľu skončili v škótskom stredisku Fort William, priniesli zo slovenských reprezentantov najlepšie umiestnenie pre Petra Sagana v juniorskej kategórii cross country. Bronzový medailista z júlových ME v tureckej Cappadocii obsadil na svetovom šampionáte výborné 8. miesto. Žilinský cyklista jazdiaci za tím CyS Žilina zvládol trať dlhú 34,2 km za 1:39:27 h a za víťazným Thomasom Litscherom zo Švajčiarska zaostal o 2:20 min. "Moje postavenie na štarte bolo veľmi nevýhodné, mám totiž slabý renking. Po 1. kole som sa prepracoval približne na 40. pozíciu, v druhom som už jazdil v prvej dvadsiatke. Najmä predbiehanie ma stálo veľa síl a v zjazdových pasážach som nemohol využiť svoje technické možnosti," vravel Peter Sagan, ktorý v nájazde do tretieho okruhu figuroval na 13. pozícii a predbiehal jedného súpera za druhým, až napokon skončil ôsmy.
Hneď v dvoch disciplínach reprezentoval Slovensko 25-ročný Filip Polc, keď sa postavil na štart four crossu aj zjazdu. V oboch finálových pretekoch sa mu podarilo umiestniť v prvej dvadsiatke, v konečnej klasifikácii 4X skončil pätnásty, v zjazde ho klasifikovali o jednu priečku nižšie. "Vo four crosse som sa neocitol v najlepšej časti pavúka, preto som s celkovým výsledkom spokojný. Zjazd bol oveľa náročnejší, pretože sa jazdilo v náročných poveternostných podmienkach - bolo chladno, pršalo a fúkal silný vietor. Absolvoval som celkom dobrú jazdu, chybičky sa síce vyskytli, ale nespadol som a to je hlavné. Dosť kvalitných pretekárov skončilo za mnou, a tak som rovnako ako s four crossom spokojný," zhodnotil pre agentúru SITA svoje účinkovanie v Škótsku Filip Polc.
Vo four crosse sa predstavil aj ďalší Slovák Matej Vitko, ktorý obsadil 20. pozíciu. Celkovým víťazom 4X sa stal Američan Brian Lopes, úplne pohorel obhajca prvenstva Čech Michal Prokop, ktorého klasifikovali na konečnom 25. mieste.
Najhojnejšiu účasť malo Slovensko v cross country mužov do 23 rokov. Výraznejšie sa nepresadil ani jeden z tria mladíkov, keď Martin Kostelničák sa umiestnil na 37. priečke, Martin Škopek bol 53. a Lukáš Hanus preťal cieľovú pásku na 68. pozícii so stratou jedného kola na víťazného Dána Jakoba Fuglsanga. V krose kategórie elite obsadil v mužskej časti Milan Barényi 93. pozíciu, Janka Števková skončila medzi ženami štyridsiata tretia.

Súhrn výsledkov finálových disciplín na MS v horskej cyklistike v škótskom stredisku Fort William:

Cross country:
Štafety: 1. Švajčiarsko (Florian Vogel, Thomas Litscher, Petra Henziová, Nino Schurter) 1:33:36 h, 2. Poľsko (Marcin Karczybski, Piotr Brzozka, Maja Wloszczowská, Dariusz Batek) +49 s, 3. USA (Georgia Gouldová, Ethan Gilmour, Samuel Schultz, Adam Craig) +1:09 min.
Muži elite: 1. Julien Absalon (Fr.) 2:17:06 h, 2. Ralph Näf +25 s, 3. Florian Vogel (obaja Švajč.) +54, ..., 93. MILAN BARÉNYI (SR) +2 kolá.
Ženy elite: 1. Irina Kalantjevová (Rus.) 1:44:08 h, 2. Sabine Spitzová (Nem.) +39 s, 3. Jing-Jing Wang (Čína) +1:42 min, ..., 43. JANKA ŠTEVKOVÁ (SR) +14:23.
Muži do 23 rokov: 1. Jakob Fuglsang (Dán.) 1:54:04 h, 2. Nino Schurter (Švajč.) +1:43 min, 3. Jaroslav Kulhavý +3:20, ..., 37. MARTIN KOSTELNIČÁK +13:41, 53. MARTIN ŠKOPEK +17:57, 68. LUKÁŠ HANUS (všetci SR) +1 kolo.
Ženy do 23 rokov: 1. Jing Liu 1:45:43 h, 2. Ren Čengjuang (obe Čína) +3:31 min, 3. Elisabeth Oslová (Rak.) +5:20.
Juniori: 1. Thomas Litscher (Švajč.) 1:37:06 h, 2. Piotr Brzozka (Poľ.) +27 s, 3. David Fletcher (V. Brit.) +40, ..., 8. PETER SAGAN (SR) +2:20.
Juniorky: 1. Alla Bojková (Ukr.) 1:25:14 h, 2. Jitka Škarnitzlová (ČR) +28 s, 3. Julie Bressetová (Fr.) +1:35 min.

Four cross:
Muži: 1. Brian Lopes (USA), 2. Romain Saladini (Fr.), 3. Jurg Meijer (Hol.), ..., 15. FILIP POLC, 20. MATEJ VITKO (obaja SR).
Ženy: 1. Jill Kintnerová (USA), 2. Anneke Beertenová (Hol.), 3. Melissa Buhlová (USA).

Zjazd:
Muži: 1. Samuel Hill (Austr.) 4:52,01 min, 2. Fabien Barel (Fr.) +0,64 s, 3. Gee Atherton (V. Brit.) +4,37, ..., 16. FILIP POLC (SR) +14,64.
Ženy: 1. Sabrina Jonnierová (Fr.) 5:28,35 min, 2. Rachel Athertonová (V. Brit.) +4,01 s, 3. Tracey Hannahová (Austr.) +11,54.
Juniori: 1. Ruaridh Cunningham (V. Brit.) 5:06,82 min, 2. John Swanguen (USA) +2,07 s, 3. Matthew Scoles (N. Zél.) +2,45.
Juniorky: 1. Floriane Puginová (Fr.) 5:50,18 min, 2. Katy Curdová (V. Brit.) +27,12 s, 3. Myriam Nicoleová (Fr.) +51,30.
SITA
© 2024, Autorské práva SITA a.s. a uvedené agentúry.
Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.