Test: Lezyne Storage Drive – šikovné náradie s praktickými rozmermi

Povoľovanie a doťahovanie skrutiek patrí k základným údelom každého cyklistu. So správnym nástrojom na správnom mieste však dokážete predísť mnohým predčasne ukončeným výjazdom.

Zákony schválnosti fungujú obvykle veľmi dobre a určite sa aj vám už niekedy stalo, že sa vám na výjazde povolila skrutka, brzdový strmeň, alebo ste pretočili riadidlá a nemali ste pri sebe žiadne náradie ani multikľúč. Mne osobne sa stáva pomerne pravidelne, že multikľúč zabudnem v batohu, v bunde, na stole a počas výjazdu potom vo mne hlodá divný pocit, že čo ak bude treba niečo doštelovať. Na takéto situácie sú ideálne rôzne náradia, ktoré možno prichytiť k rámu alebo skryť do útrob komponentov a vy máte tak o problém menej.

Jedným takýmto šikovným nástrojom je náradie “Storage Drive” od značky Lezyne. Čo všetko dokáže, a kde naopak sú jeho limity sa vám pokúsim priblížiť v nasledujúcom miniteste.


Prvý dojem, funkcie, rozmery a spracovanie

Na prvý pohľad nemusí byť úplne zrejmé, že sa vôbec o nejaký typ náradia jedná. Storage drive je totižto dvojica hliníkových trubičiek v neoprénovom obale, ktorý možno uchytiť pomocou pásky so suchým zipsom. Dlhšia zlatisto anodizovaná trubička však po odskrutkovaní koncovky v sebe skrýva päticu bitov. Tri z nich slúžia na doťahovanie inbusových skrutiek č. 4, 5 a 6 a dva bity pre skrutky s torx hlavičkou T25 a T30.

Torxy sa často nachádzajú na skrutkách do brzdových kotúčov, ale určite padnú vhod aj všetkým tým, ktorí majú na bicykli komponenty od značky SRAM. Druhá čierna CNC frézovaná trubička s laserom vypáleným logom Lezyne, do ktorej sa upínajú bity, je vybavená magnetom zabraňujúcim vypadnutiu bitu a skrz jej telo sa prestrkáva zlatá trubička, čím vytvoríte jednoduchý nástroj v tvare písmena T.


Kvalita spracovania je na veľmi vysokej úrovni. Všetky diely (s výnimkou bitov) sú vyfrézované z hliníku s anodizovanou povrchovou úpravou. Vnútro zlatej trubičky je vystlané mäkkým plastickým materiálom, aby bity vo vnútri nehrkali ani počas jazdy v náročnom teréne. Koncovky majú zdrsnený povrch, aby sa vám pri vyberaní bitov neprešmykovali medzi prstami. Popruh so suchým zipsom je dostatočne dlhý a dokážete ním obopnúť aj objemné rámové trubky s veľkým priemerom.

Čo sa týka lícovania a presnosti jednotlivých dielov, tak tu si môžete byť istí, že konštrukčnú vadu alebo nedostatok by ste hľadali len ťažko. Bity sú vyrobené z kvalitnej chróm-vanádovej ocele, čo je predpokladom dlhej životnosti a minimálneho opotrebovania.

Základné parametre:

Materiál: anodizovaný hliník
Bity: inbus 4, 5, 6 mm + torx T25 a T30
Hmotnosť: 76 gramov


Čo všetko táto kúzelná palička dokáže?

Možno sa vám rozsah inbusov bude zdať nedostačujúci, no najčastejšie sa vyskytujúcimi skrutkami na väčšine bicyklov sú práve tie s číslom 4 a 5. Tými dokážete nastaviť brzdové strmene, predstavec s riadidlami, zasúvajúcu sa sedlovku, páky kotúčových bŕzd alebo skrutky na košíkoch. 6-milimetrový inbus padne vhod napríklad, ak máte pevné osky bez upínacích páčok, prípadne potrebujete povoliť alebo dotiahnuť pedále PD M520.

Torxy používa často napr. značka SRAM na svojich brzdách a v prípade, že vám začne šúchať kotúč v strmeni, tak si bez takéhoto nástroja moc neporadíte. Na druhej strane, vždy máte možnosť vyskladať si kvinteto bitov podľa vlastných preferencií. Ak na bicykli nemáte žiadne hviezdicové skrutky, môžete ich vymeniť napr. za inbusy č. 2 a 3 alebo za krížový skrutkovač. V tomto spočíva veľká výhoda tohto nástroja. Ak vám stačí napríklad iba bit číslo päť, tak si dnu môžete kľudne zrolovať päťeurovku s knotom. Fantázii sa medze nekladú.


Univerzálne uchytenie a nízka hmotnosť

Pomocou pribaleného púzdra pozostávajúceho z “úchytu na trubičky” a zapínacieho popruhu môžete náradie pripnúť na väčšinu trubiek na ráme podľa vlastných preferencií a predstáv. Náradie tak nezavadzia a je vždy po ruke. Hmotnosť je pritom veľmi priaznivá a neprehupne sa ani cez 80 gramov.

Dojmy z použitia v praxi

V reálnych podmienkach sa s nástrojom robí veľmi dobre. Samotná montáž jednotlivých dielov dohromady síce trvá pár sekúnd navyše, no celkový pocit z úchopu je omnoho pevnejší ako pri malom multikľúči a lepšie sa s ním aj manipuluje. Rovnako s týmto náradím dokážete vytvoriť aj väčší uťahovací moment, ktorý vreckovým multiklúčom často chýba. Nestalo sa mi, že by sa mi nepodarilo povoliť nejakú skrutku, ktorú som doma dotiahol klasickým kľúčom na fest.

Materiál zlatej trubičky má dostatočne hrubú stenu, takže sa nemusíte báť, že pri prvom použití ju ohnete ako plechovku. Úchyt na ráme drží pevne aj po mesiaci používania a nestalo sa mi, že by náradie “cestovalo” po ráme počas jazdy. Z môjho pohľadu sa jedná o veľmi šikovné náradie, ktoré zaberá minimum miesta, splní si perfektne svoj účel, má nízku hmotnosť a je radosť sa naň pozerať.


Cena tohto malého šperku je doporučená na necelých 25 € a dovozcom na Slovensko je značka Sloger. Viac informácii o produkte sa môžete dozvedieť na tomto odkaze.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
bimjeam 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: Náradie Lezyne Pocket Torque Drive – vreckový „momenťák“ vždy poruke

Test: Náradie Lezyne Pocket Torque Drive – vreckový „momenťák“ vždy poruke

Utiahnutie skrutiek na predpísaný moment je veľmi dôležité, obzvlášť pri karbónových a gramárskych komponentoch. Čo však spraviť, keď treba niečo opraviť alebo dotiahnuť na výjazde?
Test: Unior Pro Tool Roll Set - poctivá sada náradia

Test: Unior Pro Tool Roll Set - poctivá sada náradia

S máloktorým testom som si dal tak načas, ako so sadou náradia Unior. Dôvod je však prozaický, náradie poriadne preverí len čas.
Ako čistím bicykel, keď nemám kde?

Ako čistím bicykel, keď nemám kde?

Nebývam v rodinnom dome, ale v klasickom paneláku. Možno jedna z najčastejších otázok, aké od vás za tie roky dostávam, znie: ako a kde čistím bicykel? Tak sa na to pozrieme bližšie.
keyboard_arrow_up