Test: Wilier 110X - viac ako len pohľadný hardtail
Na testovanie bicyklov Wilier sa vždy teším. Jedná sa totižto vždy o vyšperkované “cukríky”, na ktoré je nielen radosť vysadnúť, ale aj pozerať. Taliani to s dizajnom proste vedia. Vedia však namixovať aj správnu geometriu a jazdné vlastnosti? To sa posnažím zreferovať v dnešnej recenzii.
Od talianskej značky Wilier som mal možnosť testovať full, cesťák aj hybridný ebike. Jediné, čo mi chýbalo do zbierky, bol hardtail. Nedávno tento štvorlístok však doplnil model 110X, ktorý opäť raz rozšíril moje obzory.Geometria a výbava - mix volený s citom a rozumom
Geometriu “stodesiatky” je ťažko nejako zaškatuľkovať. Na jednej strane si berie niečo z najnovších trendov, na strane druhej sa nesnaží silou mocou ponúkať extrémne hodnoty. Je to taký vyvážený mix klasiky s príchuťou inovácie. Napríklad zadné vzpery majú 437 mm, reach vo veľkosti M je 414 mm, no hlavový uhol je 69,5° a dĺžka hlavovky je 103 mm.V praxi to znamená toľko, že bike je dostatočne hravý, stabilný aj vo väčších veľkostiach, a vďaka položenejšiemu hlavovému uhlu a nízkej hlavovke sa nemusíte báť povymetať ani strmšie traily. Kratší reach má vplyv na to, že na biku sedíte o niečo vzpriamenejšie a pohodlnejšie ako na čistokrvných závodných raketách. Čo sa týka komponentového osadenia, tak tu nemožno mať žiadne väčšie výhrady. Ľahká vidlica Rock Shox SID, pohon a brzdy Shimano XT, kolesá od MICHE na pevných boost oskách a komponenty Ritchey WCS, Selle Italia a Vittoria nehrajú žiadnu hru na oblbnutie zákazníka. Za tento rozumný mix, bez akejkoľvek snahy ušetriť niekde nejaké eurko, dávam rozhodne palec hore.
Ľahký a pevný
Milé prekvapenie ma čakalo aj pri vážení samotného biku. Displej váh sa zastavil na hodnote 10,33 kg (bez pedálov). Čo vzhľadom na nezrezaný krk a “performance” verziu plášťov s dušami nie je vôbec zlé. Pokoriť magickú hranicu 10 kg rozhodne nebude žiaden problém. Ak by vás zaujímala hmotnosť samotného rámu, tak podľa údajov výrobcu má karbónový rám vo veľkosti M veľmi slušných 1 070 gramov (+/- 5%).Samozrejmosťou je použitie boost zadnej osky, premysleného vnútorného systému vedenia káblov, kompatibilného s Di2 komponentami. Stredové zloženie je lisovacie, typu press-fit. Rám má odnímateľný úchyt na montáž prešmykača, keby vám nevyhovoval jednoprevodník. Do rámu sa zmestia plášte so šírkou až 2,3 palca, a ak by vám sériovo osadený 32-zubový prevodník nestačil, nahradiť ho môžete prevodníkom až do 38 zubov. Vďaka boost zadnej stavbe, masívnemu stredu, ale aj vzpere v oblasti napojenia hornej rámovej rúry a sedlovky je rám nadštandardne tuhý, čo sa príjemne odzrkadlilo v schopnosti výborne akcelerovať.
Bonusy oproti štandardnej konfekcii - dokonalosť spočíva v detailoch
Ako to už býva zvykom, štandardnú konfekciu od prémiových značiek odlišujú detaily a bonusy. Už len pri pohľade na samotný rám, ktorý je okrem troch farieb (biela, čierna, oranžová) lakovaný cielene kombináciou lesklého a matného, máte pocit luxusu. Spomínaným bonusom v tomto prípade sú ochranné prvky “head-lock” od FSA a ochrana spodnej rámovej trubky pred odletujúcimi kameňmi. Head lock je súčasťou hlavového zloženia a zabraňuje nechcenému pretočeniu riadidiel pri páde a kontaktu radenia s hornou rámovou trubkou.Teória v praxi - všade dobrý, v kopcoch najlepší
Jazdu na tomto plnokrvníkovi by som jedným slovom opísal ako “ľahkosť”. Komponentami XT nemožno spraviť chybu a osobne mi veľmi sedia aj penové gripy Force a plášte Vittoria, ktoré jazdím aj na svojom súkromnom biku. Spoľahlivú robotu odvádza aj vidlica Rock Shox SID, ktorá je stropom XC ponuky tejto značky, aj keď sa nejedná o najvyššiu verziu. Jedinú výhradu, ktorú mám, je použitie kazety s rozsahom 11-42 zubov. Tu mohli tvorcovia myslieť aj na ťažších jazdcov, alebo maratóncov a siahnuť aspoň po kazete 11-46z, ktorú Shimano v rámci sady XT M8000 ponúka.Tu však plačem už trochu nad rozliatym mliekom, lebo na rok 2020 je v ponuke model 110X už s novým “ikstéčkom”, ktoré má 12-rýchlostnú kazetu s rozsahom 10-51 zubov a mnou spomínanú výtku rozsahu prevodov rieši v oboch smeroch radenia. Základ však zostáva rovnaký a po odjazdení septembra musím konštatovať, že zdolávať kopce na tomto 10-kilovom biku je fakt radosť. Čo ma však prekvapilo ešte viac je fakt, že som si to náramne užíval aj smerom dole.
Vďaka nízkej hmotnosti bolo zdvihnúť bike do vzduchu ľahšie ako kedykoľvek predtým a jediné, čo ma držalo pri zemi, bola prítomnosť duší v plášťoch, ktoré som nechcel rozsekať na koreňoch a skalách. Kolesá aj plášte však disponujú nápisom TLR a s ich prerábkou na bezduše by nemal byť žiadny problém. Samotné výplety od značky MICHE ma neurážali, skôr naopak. Tuhosť bola príkladná, aj keď vnútorná šírka ráfikov by mohla mať aspoň 23 milimetrov. Mne osobne veľmi sedelo aj sedlo Selle Italia X-LR SF, ktoré má výrazný otvor a pomerne štedré polstrovanie v oblasti sedacích kostí.
Plusy:
- ľahký a tuhý rám
- ochrana hornej a dolnej rámovej rúry
- dizajn
- rozumne volené komponenty
- nízka hmotnosť
Mínusy:
- kazeta s rozsahom 11-42 zubov
- uzamykanie vidlice nad riadidlami
- vnútorná šírka ráfikov 21 mm
Záverečné zhodnotenie
Ak by som to mal na záver nejako zhodnotiť, tak Wilier 110X je výborne vyvážený hardtail, ktorý je nielen neokukaný fešák, ale aj komponentovo veľmi dobre osadený stroj. Vďaka tomu vám bude robiť radosť bez toho, aby ste zvažovali výmenu nejakého komponentu už od novoty a v neposlednom rade musím vyzdvihnúť aj nízku hmotnosť, vďaka ktorej je radosť na tomto biku dupať každý kopec.Na záver ešte doplním, že MOC testovaného biku sa pohybuje na úrovni 3 600 € a jeho kompletnú špecifikáciu nájdete na tomto odkaze.
Komentáre Zobraziť komentáre (24)