Kliknutím prejdeš na
www.wilier.com
Reklama
Test: Wilier 110X - viac ako len pohľadný hardtail

Test: Wilier 110X - viac ako len pohľadný hardtail

24 komentárov

bimjeam 16.10.2019 42 fotografií   Bicykel Wilier Hardtail Horska Cyklistika Test Taliansko Jesen

Na testovanie bicyklov Wilier sa vždy teším. Jedná sa totižto vždy o vyšperkované “cukríky”, na ktoré je nielen radosť vysadnúť, ale aj pozerať. Taliani to s dizajnom proste vedia. Vedia však namixovať aj správnu geometriu a jazdné vlastnosti? To sa posnažím zreferovať v dnešnej recenzii.

 

Od talianskej značky Wilier som mal možnosť testovať full, cesťák aj hybridný ebike. Jediné, čo mi chýbalo do zbierky, bol hardtail. Nedávno tento štvorlístok však doplnil model 110X, ktorý opäť raz rozšíril moje obzory.



Geometria a výbava - mix volený s citom a rozumom


Geometriu “stodesiatky” je ťažko nejako zaškatuľkovať. Na jednej strane si berie niečo z najnovších trendov, na strane druhej sa nesnaží silou mocou ponúkať extrémne hodnoty. Je to taký vyvážený mix klasiky s príchuťou inovácie. Napríklad zadné vzpery majú 437 mm, reach vo veľkosti M je 414 mm, no hlavový uhol je 69,5° a dĺžka hlavovky je 103 mm.

V praxi to znamená toľko, že bike je dostatočne hravý, stabilný aj vo väčších veľkostiach, a vďaka položenejšiemu hlavovému uhlu a nízkej hlavovke sa nemusíte báť povymetať ani strmšie traily. Kratší reach má vplyv na to, že na biku sedíte o niečo vzpriamenejšie a pohodlnejšie ako na čistokrvných závodných raketách. Čo sa týka komponentového osadenia, tak tu nemožno mať žiadne väčšie výhrady. Ľahká vidlica Rock Shox SID, pohon a brzdy Shimano XT, kolesá od MICHE na pevných boost oskách a komponenty Ritchey WCS, Selle Italia a Vittoria nehrajú žiadnu hru na oblbnutie zákazníka. Za tento rozumný mix, bez akejkoľvek snahy ušetriť niekde nejaké eurko, dávam rozhodne palec hore.



Ľahký a pevný


Milé prekvapenie ma čakalo aj pri vážení samotného biku. Displej váh sa zastavil na hodnote 10,33 kg (bez pedálov). Čo vzhľadom na nezrezaný krk a “performance” verziu plášťov s dušami nie je vôbec zlé. Pokoriť magickú hranicu 10 kg rozhodne nebude žiaden problém. Ak by vás zaujímala hmotnosť samotného rámu, tak podľa údajov výrobcu má karbónový rám vo veľkosti M veľmi slušných 1 070 gramov (+/- 5%).

Samozrejmosťou je použitie boost zadnej osky, premysleného vnútorného systému vedenia káblov, kompatibilného s Di2 komponentami. Stredové zloženie je lisovacie, typu press-fit. Rám má odnímateľný úchyt na montáž prešmykača, keby vám nevyhovoval jednoprevodník. Do rámu sa zmestia plášte so šírkou až 2,3 palca, a ak by vám sériovo osadený 32-zubový prevodník nestačil, nahradiť ho môžete prevodníkom až do 38 zubov. Vďaka boost zadnej stavbe, masívnemu stredu, ale aj vzpere v oblasti napojenia hornej rámovej rúry a sedlovky je rám nadštandardne tuhý, čo sa príjemne odzrkadlilo v schopnosti výborne akcelerovať.



Bonusy oproti štandardnej konfekcii - dokonalosť spočíva v detailoch


Ako to už býva zvykom, štandardnú konfekciu od prémiových značiek odlišujú detaily a bonusy. Už len pri pohľade na samotný rám, ktorý je okrem troch farieb (biela, čierna, oranžová) lakovaný cielene kombináciou lesklého a matného, máte pocit luxusu. Spomínaným bonusom v tomto prípade sú ochranné prvky “head-lock” od FSA a ochrana spodnej rámovej trubky pred odletujúcimi kameňmi. Head lock je súčasťou hlavového zloženia a zabraňuje nechcenému pretočeniu riadidiel pri páde a kontaktu radenia s hornou rámovou trubkou.



Teória v praxi - všade dobrý, v kopcoch najlepší


Jazdu na tomto plnokrvníkovi by som jedným slovom opísal ako “ľahkosť”. Komponentami XT nemožno spraviť chybu a osobne mi veľmi sedia aj penové gripy Force a plášte Vittoria, ktoré jazdím aj na svojom súkromnom biku. Spoľahlivú robotu odvádza aj vidlica Rock Shox SID, ktorá je stropom XC ponuky tejto značky, aj keď sa nejedná o najvyššiu verziu. Jedinú výhradu, ktorú mám, je použitie kazety s rozsahom 11-42 zubov. Tu mohli tvorcovia myslieť aj na ťažších jazdcov, alebo maratóncov a siahnuť aspoň po kazete 11-46z, ktorú Shimano v rámci sady XT M8000 ponúka.



Tu však plačem už trochu nad rozliatym mliekom, lebo na rok 2020 je v ponuke model 110X už s novým “ikstéčkom”, ktoré má 12-rýchlostnú kazetu s rozsahom 10-51 zubov a mnou spomínanú výtku rozsahu prevodov rieši v oboch smeroch radenia. Základ však zostáva rovnaký a po odjazdení septembra musím konštatovať, že zdolávať kopce na tomto 10-kilovom biku je fakt radosť. Čo ma však prekvapilo ešte viac je fakt, že som si to náramne užíval aj smerom dole.

Vďaka nízkej hmotnosti bolo zdvihnúť bike do vzduchu ľahšie ako kedykoľvek predtým a jediné, čo ma držalo pri zemi, bola prítomnosť duší v plášťoch, ktoré som nechcel rozsekať na koreňoch a skalách. Kolesá aj plášte však disponujú nápisom TLR a s ich prerábkou na bezduše by nemal byť žiadny problém. Samotné výplety od značky MICHE ma neurážali, skôr naopak. Tuhosť bola príkladná, aj keď vnútorná šírka ráfikov by mohla mať aspoň 23 milimetrov. Mne osobne veľmi sedelo aj sedlo Selle Italia X-LR SF, ktoré má výrazný otvor a pomerne štedré polstrovanie v oblasti sedacích kostí.



Plusy:


  • ľahký a tuhý rám
  • ochrana hornej a dolnej rámovej rúry
  • dizajn
  • rozumne volené komponenty
  • nízka hmotnosť

Mínusy:


  • kazeta s rozsahom 11-42 zubov
  • uzamykanie vidlice nad riadidlami
  • vnútorná šírka ráfikov 21 mm




Záverečné zhodnotenie


Ak by som to mal na záver nejako zhodnotiť, tak Wilier 110X je výborne vyvážený hardtail, ktorý je nielen neokukaný fešák, ale aj komponentovo veľmi dobre osadený stroj. Vďaka tomu vám bude robiť radosť bez toho, aby ste zvažovali výmenu nejakého komponentu už od novoty a v neposlednom rade musím vyzdvihnúť aj nízku hmotnosť, vďaka ktorej je radosť na tomto biku dupať každý kopec.



Na záver ešte doplním, že MOC testovaného biku sa pohybuje na úrovni 3 600 € a jeho kompletnú špecifikáciu nájdete na tomto odkaze.

Fotogaléria k článku

 

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Poznámka redakcie: Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.

Podobné články

Komentáre

Lechu 16.10.2019 (17:29)

Myslim si ze clanok malby byt oznaceny ako PR material. Testujete iba znacky a bicykle ktore predavate.

 
slavo Lechu 16.10.2019 (21:25)

Ahoj, tento rok sme tu mali aj zopar Canyonov a tie veru nepredavame A keby bimjeam nebol o niecom presvedceny, ze sa mu nepozdava, isto by o tom nepisal, lebo najazdene a poskusane ma toho celkom dost.

Pre zaujimavost robime s viac ako 25 bike znackami

Napriklad z nedavnej navstevy Eurobike v Nemecku sme priniesli prave viacero videi a clankov, kde bolo daleko viac informacii o znackach, ktore nemame v obsahu a ani na shope - https://www.mtbiker.sk/clanky/eurobike Viacero clankov spracoval aj autor tohto testu.

 
vlastoch slavo 16.10.2019 (21:43)

zato o taky Cube ani nezakopnete ...

 
sorcerer vlastoch 18.10.2019 (07:51)

ono to nie je vždy o tvorcoch obsahu webov, konkrétne Cube majú divnú politiku v tomto, bajky na testy skôr nedávajú ako dávajú

 
Podkonican Lechu 17.10.2019 (11:51)

Plne súhlasím, ale treba prijať fakt. že mtbiker.sk je v podstate fórum svojej kamennej a online predajne. Nič viac nič menej. Udržiavajú si komunitu ktorú nemá nikto iný v SK v tomto biznise. Robia to dobre, je za tým totiž mega veľa roboty a času.
Chcieť aby bolo všetko na jednom mieste, je nemožné. Nedá sa vyhovieť každému. Ked chcem vedieť niečo o inom výrobcovi, idem inde.

 
Sarinator Podkonican 17.10.2019 (13:15)

No mame dve moznosti:
1. bud prijmeme to co pises ze su defacto len forum kamennej predajne a potom nema zmysel riesit co a ci a ako rezenzuju
2. stotznime sa s faktami ktore o sebe uvadzaju https://www.mtbiker.sk/o_nas
a potom to az tak jedno nieje

 
Lechu Podkonican 17.10.2019 (17:34)

Som si tohto vedomy. Proste s pohladu konfliktu zaujmov neni spravne danu vec predavat a testovat, recenzovat (co vyziaduje obiektivitu). Nehovorim ze ta obiektivita tam neni, ale proste nektore veci spolu sa robit neda jesli ma to byt transparentne.

 
RoboNM 16.10.2019 (16:35)

Pekný bajk ale tej duši oblepenej páskou na ráme ja tuším nikdy neprídem na chuť

 
bimjeam RoboNM 16.10.2019 (16:52)

To už je čisto funkčná záležitosť

 
RoboNM bimjeam 16.10.2019 (17:13)

ja viem, ja radšej všetko narvem do podsedlovky, tiež to nie je oku lahodiace ale asi najpraktickejšie... už by mohli začať robiť masovo rámy s úložným priestorom

 
vlastoch bimjeam 16.10.2019 (18:03)

co je na tom funkcne ?

 
Sarinator vlastoch 17.10.2019 (12:16)

A co je na tom nefunkcne ?. Ja osbone som dilinko s ruksacikom. Mam pocit BimJeam sa uz co to pogulal po kolesach a ked on je spoko s tym ze nosi dusu jak elktrikar kable tha . Mali by sme trocha viac sa respektovat v nasich preferenciach.

 
vlastoch Sarinator 17.10.2019 (12:29)

Ale ved ja ho respektujem ... len sa pytam, kedze ja vsetok sersan nosim v ramovej kapse, tak chcem len vediet ze v com on vidi vyhodu lepenia po rame, lebo ja zatial nevidim ziadnu ... pytat sa snad mozem

 
Sarinator vlastoch 17.10.2019 (12:31)

Jasne mne prislo ze to myslis sarkasticky , prepac .

 
bimjeam vlastoch 17.10.2019 (21:02)

Keďže cez sezónu často striedam biky, ktoré obvykle nestíham prerábať na bezdušáky, tak je to pomerne jednoduché, rýchle a praktické - pripevniť dušu na rám el. páskou. Podsedlová kapsička sa blbo umýva, často v nej veci hrkocú a ešte sú to gramy naviac . V kombinácii s teleskopkou tiež nepoužiteľné. Navyše raz za čas sa zíde aj páska, ktorú viem odlepiť z duše. Naposledy som ňou fačoval urvatý rámik GoPročky

 
FilipNM 17.10.2019 (13:09)

Len tak premyslam, kolko treba dat za bike, ked tento stoji 3600 a furt to nieje to prave orechove? Necakam odpoved, len tak som sa zamyslel

 
Bade FilipNM 17.10.2019 (19:15)

Podľa mňa dat na bajk za 3600€ kazetu 11-42 k 32z prevodníku je riadny fail. Hlavne keď shimano ma v ponuke 11-46.

 
Davac Bade 18.10.2019 (11:54)

Ako HTcko s takymto ubohym rozsahom. Na co to je vobec dobre. ? Co nema aspon 500% rozsah je blbost. To iz radsej dvojprevodnik.

 
Wechet Davac 23.10.2019 (19:50)

To ste všetci tak leniví? S kolegom sme sa zhodli že 11-42 a 32 v predu stačí na naše kopce... Ja mám na svojom bajku síce 30 prevodník ale nesťažujem sa, stačí mi to a kolega na tom chodí aj maratóny a tiež hovorí, že stačí...

 
Davac Wechet 24.10.2019 (07:05)

Nevladzem s tak malym tozsahom ani do kopca, ani nestiham po rovine. Vadi mi to, jazdim dvojprevodnik. Asi mas silnejsie nohy.

 
Ledavi Wechet 26.10.2019 (13:29)

To je bajk na určitú cieľovú skupinu. Napr pre bajkerov čo nemajú, nechcú dať 5L za pretekovy bajk. A rozsah sa dá zmeniť podvodníkom. Ja mám 34 v predu a 10-50 vzadu. Predtým som mal 2 prevodnik a v zasade je to úplne jedno. Buď to vyslapes alebo nie . A mať vpredu napr.30z a vzadu 10 až 46 ci 50 je síce voľba ale v tom prípade určite nie pre toho kto ma nejaké ambície. Teda skôr akékoľvek. Osadenie bajkov sa dáva podľa jednak cieľových skupín a zároveň aj podľa ich výkonnosti.
Každá značka zbiera data od realnych bajkerov a niektori ich aj maju zamestnaných . Cenová politika je iná vec . Ponuka bajkov je obrovská a nedá sa nevybrat.

 
DanoL91 16.10.2019 (19:40)

A dalsi Wilier s cenovkou nad 3k a teleskopka nikde...

 
jachmel DanoL91 17.10.2019 (09:13)

Ved chvalabohu na takom type biku.

 
bimjeam DanoL91 18.10.2019 (13:01)

Ono celkovo závodné XC HT-čka na 100mm zdvihu nezvyknú byť osadené teleskopkou.

 
Pridaj komentár