Test: Canyon Aeroad CF SL 7.0 – dostupný cestný rýchlik

Test: Canyon Aeroad CF SL 7.0 – dostupný cestný rýchlik

19 komentárov

kimlo 17.07.2019 48 fotografií   Bicykel Aero Canyon Test Cestna Cyklistika Karbon

Nemecké bicykle Canyon netreba extra predstavovať. Každý, kto sleduje cestnú cyklistiku vie, že na bicykloch Canyon jazdia majster sveta Alejandro Valverde, posledný víťaz Gira Richard Carapaz, alebo cyklistický megatalent Mathieu van der Poel.

 

Mne sa na test dostal do rúk model Aeroad, a to v originálnych tímových farbách Pro Tour tímu Movistar. Navyše testovaný model nielenže dobre vyzerá, no zároveň ponúka vynikajúci pomer cena/výkon, ktorý by ste inde asi dlho hľadali. Model CF SL vychádza z topmodelu CF SLX, no je za prijateľnejšiu cenu. O reálnych skúsenostiach s bicyklom sa dočítate nižšie.



Ak ide o zlomky sekúnd, byť Aero je nutnosť


Už zo samotného názvu modelu je jasné, že ide o model bicykla so zameraním na čo najlepšie aerodynamické vlastnosti. Ide síce o ekonomickejší variant odvodený od topmodelu CF SLX, no vlastnosti ako tuhosť či nízka váha tu na svojich hodnotách utrpeli len minimálne. Príčinou nižšej ceny je vlastne len menej sofistikovaný spôsob ukladania karbónových vrstiev pri výrobe rámu.



Proces výroby však prebieha s ohľadom na čo najvyššiu kvalitu. V konečnom dôsledku je model SL len o približne 100 g ťažší ako model SLX, a to pri každej zvolenej veľkosti. Napriek tomu tvarovanie a celkový dizajn rámu je identický s modelom SLX, a to vrátane samotných aerodynamických vlastností. Ku karbónovému rámu, samozrejme, patrí aj karbónová vidlica, ktorá je rovnako ako rám navrhnutá s ohľadom na čo najlepšiu aerodynamiku.



Samotný rám je to, čo vás pri pohľade na bicykel zaujme asi najviac. Tak to bolo určite v mojom prípade. Okrem originálnej farebnej kombinácie ma zaujal aj minimálny priestor medzi zadným plášťom a samotným rámom. Tento priestor je taký tesný, že ak sa vám na plášť nalepí kamienok, tak na ráme isto nechá škrabanec. To je príklad dane za čo najlepšie aerodynamické vlastnosti.



Lanká a bowdeny sú vedené vnútrajškom rámu a na rám je možné osadiť ako mechanickú, tak aj elektrickú sadu.



Novej 105ťky sa rozhodne obávať nemusíte


Kým v minulosti boli sadou Shimano 105 osadené skôr tie lacnejšie bicykle určené pre začiatočníkov, dnes už to tak vôbec nemusí byť. Je to tak aj v prípade testovaného modelu. Aj keď sa jedná o cenovo dostupnejší model, ktorý osloví aj začiatočníkov, rozhodne svojim vzhľadom, ale aj funkčnosťou dokáže konkurovať výrazne drahším modelom na exkluzívnejších komponentoch, a tak vie osloviť aj náročnejších zákazníkov.



Zo sady Shimano 105 tu máme komplet pohon, radenie a brzdy. Na bicykli sú osadené semi-kompaktné prevodníky s rozsahom 52/36 zubov a 11-rýchlostná kazeta s rozsahom 11-28 zubov. Prevody sú vhodné skôr na zvlnené až rovinaté úseky, no pokiaľ máte už niečo odjazdené, bez problémov zvládnete aj ťažšie stúpania.



Na bicykli ďalej nájdeme 105-kové brzdy s uchytením typu direct-mount. Tu musím zniesť asi jedinú kritiku na celý bicykel. Od bŕzd som očakával lepší účinok. Ich nástup bol pozvoľný a tak trochu nepredvídateľný. Počas zjazdu som stlačil brzdy tak, ako to bežne robím na svojom cestnom bicykli, no tam, kde na mojom cesťáku už výrazne spomaľujem, na Canyone som mal ešte stále pomerne vysokú rýchlosť.



Za brzdy to bolo treba zobrať razantnejšie. V tom ale príde rýchly nástup bŕzd a kolesá sú v šmyku. Pôvodne som si myslel, že brzdy len potrebujú zabehnúť, keďže išlo o nový bicykel. No možno si len kombinácia zvolených brzdových gumičiek dobre nerozumie s karbónovými rafikmi Reynolds. Nevravím, že brzdy brzdia úplne zle alebo vôbec. No ich účinok je viditeľne slabší ako som zvyknutý z iných cesťákov, na ktorých som jazdil. Na druhú stranu bicykel na ráfkových brzdách je stále lacnejší ako alternatíva na kotúčových brzdách.



Ostatné komponenty ako riadidlá, predstavec či aero karbónová sedlovka sú od Canyonu. Sedlo je Fizik Arione R5 a zároveň je jediným komponentom, ktorý by som po kúpe menil ihneď. Na môj vkus je príliš úzke. No je to veľmi subjektívne a iným môže sedieť dobre. Ja som ho už po prvej jazde musel vymeniť za svoje overené sedlo s väčšou šírkou.



Kolesá, ktoré nielen dobre vyzerajú


To, čo vám popri ráme udrie rovnako do očí, sú karbónové kolesá Reynolds. Ide o plášťový model AR58. Obuté sú do plášťov Continental Grand Prix Attack III. Vpredu nájdeme plášť s rozmerom 23 mm a vzadu v rozmere 25 mm. K samotným plášťom nemám výhrady. Jazdil som ich len za sucha a spoľahnúť sa na ne dá v každom ohľade, či už ide o trakciu alebo komfort.



Samotné ráfiky majú výšku 58 mm s 19 mm vnútornou šírkou. Je asi len na škodu, že sa nejedná o bezdušové kolesá. Ide o naozaj tuhý set, no kvôli vyššiemu profilu náchylnejší na bočný vietor, čo je pri jazde celkom cítiť. Čo ma naozaj na kolesách potešilo okrem vzhľadu, je hlasný orech. Nie každému to asi bude vyhovovať, no pri kolesách Reynolds je to asi typický zvuk. Človek aspoň nepotrebuje zvonček, ak sa rúti mestom a chce dať o sebe vedieť chodcom. Stačí len prestať šliapať a každý na ulici sa už za vami otočí. O aero vlastnostiach kolies tu veľmi písať nebudem, no každému musí byť jasné, že aerodynamika bude niekde inde ako pri nízkych ráfikoch. Držať rýchlosť na rovinách bude citeľne jednoduchšie a ich nasadenie na pretekoch sa doslova pýta.



Maximálny výkon bez maximálnej ceny


Jazdné vlastnosti bicykla sú jedným slovom výborné. Snažil som sa nájsť nejaké slabé stránky, no okrem slabšieho brzdného účinku som nič nenašiel. Kým pri prvých generáciách aero bicyklov ste mali pocit, že z vás chcú všetko vytriasť, tak pri novom Aeroade sa stále bavíme o relatívne pohodlnom ráme. Podarilo sa mi vyskúšať ho aj na Sereďmaratóne, kde sa ide aj úsek po mačacích hlavách v Hlohovci.



Stalo sa mi síce, že sa mi po prejazde týmto úsekom zasunulo sedlo asi o 1 cm pre slabé utiahnutie, no bicykel zo mňa rozhodne nešiel vytriasť dušu. Napriek tomu už pri prvom postavení do pedálov máte pocit, že bicykel chce poskočiť vpred. Prenos sily do pedálov je okamžitý a bez zaváhania. Možno to vyznie ako klišé a často opakovaná fráza pri každom novom cesťáku, no pri tomto Aeroade naozaj nemáte pocit krútenia pri razantnejšom šliapaní.



Presne to, čo zo seba dáte do pedálov, sa prenesie do zadného kolesa. Navyše, bicykel je výborne ovládateľný aj v technických zjazdoch. Aby bol bicykel ešte ovládateľnejší, je možné meniť rázvor vďaka tzv. Rake Shift technology. Táto vymoženosť vám umožní zmenu rázvoru v dvoch nastaveniach. Je na vás, či preferujete obratnosť alebo stabilitu. Podľa toho si zvolíte vami preferovaná nastavenie. Túto zmenu docielite úpravou pätiek v prednej vidlici.



Bicykel, ktorý zaujme, no nezruinuje váš rozpočet


Ak vás nadchol svet cestnej cyklistiky, respektíve máte v pláne upgrade vášho terajšieho cestného bicykla, testovanému modelu Aeroad CF SL 7.0 by ste mali venovať pozornosť. Ide o bicykel, ktorý ponúka vlastnosti modelov, ktoré sedlajú svetoví profesionáli, no stále vie byť za prijateľnú cenu. Za vaše peniaze dostanete kvalitný karbónovým rám na kvalitnej a overenej sade Shimano 105 v kombinácii s nielen dobre vyzerajúcimi, ale hlavne dobre fungujúcimi karbónovými kolesami.



Plusy

  • bezkonkurenčný pomer cena/výkon
  • dizajn rámu
  • tuhý, no zároveň komfortný aero rám
  • plášťové karbónové kolesá Reynoldssada Shimano 105 s dizajnom drahších súrodencov
  • možnosť zmeny rázvoru kolies

Mínusy

  • slabšie brzdy
  • úzke sedlo nemusí sadnúť každému
  • kolesá nie sú bezdušové

Cena predstaveného modelu je stanovená na 2 699 €. Podrobnosti o geometrii a presnú špecifikáciu nájdete na stránkach výrobcu Canyon.

Fotogaléria k článku

 

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Komentáre

kajto 18.07.2019 (14:38)

Na Zondach mi orech krasne vrnel, a ked bolo treba, spatnym chodom fungoval ako zvoncek, pokial mi ho servisak nepremazal... Zvoncek na cestaku vozit nebudem a vykrikovat na ludi je take... Raz sa za mna jeden typek zavesil a ten na ludi vypiskoval, no strasne. Orech je v tomto asi najlepsi.

 
ppi 18.07.2019 (09:23)

hlasny orech ma v prvomrade vyssi odpor ako tichy - na biku kde nahanaju kazdy gram, davaju specialne loziska, urobia vsetko co sa da z umelej hmoty aby znizili mu hmotnost je to cudny krok

 
init 18.07.2019 (10:51)

kimlo Doplnil by si prosim ta velkost a realnu hmotnost testovaneho modelu ?
Vyrobca sice hmotnost na stranke uvedenu ma, ale pre aku velkost plati, moze clovek len hadat .
Dakujem.

 
kimlo init 18.07.2019 (10:53)

jazdil som Lko, na moju vysku 188cm idealna volba (pre mna ) ... hmotnost zial neviem, nemal som pocas testu moznost zvazit. ale bike letel do predu ani som nevedel ako

 
init kimlo 19.07.2019 (17:20)

Prenosna vaha na batozinu by mala byt v povinnej vybave kazdeho testera/recenzenta .

 
kimlo init 19.07.2019 (20:14)

Ano, uz ju mame mal som ju aj pred tym, ale u mna doma je to ako v bermudskom trojuholniku

 
lajdak init 20.07.2019 (16:26)

Chcem kúpiť závodný stroj za niekoľko tisíc eur,ale výrobca nepokladá za podstatné uviesť v popise produktu hmotnosť bicykla/ veľkosť rámu. Považujem to za neseriózne až zavádzajúce. A už budem kupovať len také bicykle ktoré budú mať v popise uvedenú hmotnosť. Už ma vážne nebaví stále pátrať, hľadať a vypisovať otázky koľko váži ten ktorý bike.

 
Ondres lajdak 23.07.2019 (15:14)

Čoraz viac výrobcov neuvádza hmotnosť biku hoci tam pomaly dávajú aj aké špice má bike apod. Šak zaplať si a potom sa sťažuj To je marketing - robí to aj Dema či Kellys, Kenzel apod.

 
info500 init 02.08.2019 (22:44)

Ahoj. Ja som kupil M a v papieroch pisu 7,6 kg ale realne ma 8,1 kg

 
Peter0608 18.07.2019 (14:06)

Konečne sa Canyon aj u cestných modelov pohol vo farbách... rok a pol do zadu ked som si Aeroad kupoval tak bola na výber iba čierna a nepekná akoby vyprašivená červená...Táto modrá Movistar je fajn a tak isto vo farbach Kaťuše červená ožila.

 
Raptor22 19.07.2019 (08:58)

Bike je velmi pekny, akurat skoda, ze vsetko na nom je take super aero, ale kokpit dali default kombo riaditka+predstavec. H11 od Canyonu je len o 100€ drahsi. To by este cenovka zvladla.

 
milos21 17.07.2019 (18:56)

Ja len, že hlasný orech je ZLO v každom jednom ohľade! A to myslím naozaj vážne

 
Rakineki milos21 17.07.2019 (20:05)

Prečo? Ak smiem vedieť

 
milos21 Rakineki 17.07.2019 (20:34)

Lebo je hlučný, preto! Nie je nič horšie ako počúvať ukvílený orech. Raz sa ku mne na výjazde pridal na časť cesty jeden biker. Všetko v pohode, ale po 5 minútach som ho chcel hodiť aj s tým SRAM orechom do vyrovnávacej nádrže. Aj keď som sa chcel porozprávať, to sa proste nedalo...

Ešte aj elektroauta mohli byť konečne tiché a tu drb, pridajme im repráky aby hučali

 
init milos21 18.07.2019 (00:54)

Orech by mal byt praveze co najhlucnejsi. Jednak tym odpada nutnost mat zvoncek a potom vdaka hlucnemu orechu vies, ze nejaky dalsi cyklista sa za teba zavesil, pretoze ziadny sa neprihovori, ci sa vobec moze [zavesit].

 
milos21 init 18.07.2019 (09:37)

To sú argumenty, že lepšie ako zvonček, akurát sa ti lepšie hodia pod kolesá a počúvať orech lebo sa na teba niekto zavesí. Teda musí byť hlasnejší ako tvoj Vidím, že sa na mňa spŕchla záplava nepáčikov, ale však počúvajte si svoje orechy, ja som rád za ticho a ak náhodou pôjdete so mnou a nebudem vás pre ten váš orech vôbec počuť a rozumieť, tak to bude len váš problém alebo budete nonstop šliapať

Síce nemám úplne tiché orechy, ale v porovnaní s inými sú úplne silent...

 
init milos21 18.07.2019 (10:06)

Ked im nedavas dostatok casu na uhnutie, jasne, ze ti zacnu zmatkovat a "hadzat sa" ti pod kolesa .
Pozri sa na to z pozitivnej stranky. Ak mas rad ticho, hlucny orech ti moze sluzit ako motivacia k podavaniu lepsich vykonov. Zavesi sa za teba niekto s hlucnym orechom? Pridas a budes sa snazit o unik! Ak mas hlucny orech aj ty, prinuti ta to konstantne sliapat = neflakat sa.

 
kimlo milos21 18.07.2019 (10:36)

vtipne komenty davate, fakt... Inac, si si vedomy toho, ze ten orech je pocut, lenked nespales? Rozpravat sa predsa da aj ked slapes, nemusis pretavat slapat

 
Peter0608 milos21 22.07.2019 (08:40)

Súhlasím...ale ked si pozrieš ponuku v akých rozmeroch je H11 v ponuke tak sa bud trafíš alebo nie....mám na mysli kombináciu dlžku predstavca + šírka riaitiek.Neviem ako teraz ale nebola variabilita že si si u výrobcu objednal aspon približne rozmer.K velkosti rámu to mali proste pridelené.

 
Pridaj komentár