thumb_up3thumb_down 34 komentárov
Henry33 06.04.2019 36 fotografií Test Cestny Bike Cykloturistika Cestna Cyklistika Lapierre Karbon
Prečo si nedopriať trochu komfortu a neužiť si výjazdy o niečo viac? Práve to je filozofiou modelu Pulsium, ktorá sa v ňom kombinuje so športovými chúťkami.
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
Na to ze je to celokarbon okrem kokpitu je tazsi od mojho 900€ len s karbon vidlou. Zeby kvoli hydr.brzdam a odpruzenemu ramu, ktory musi byt zosilneny?
Vahu kazia hlavne tazke kolesa, tam by sa dalo urcite ušetriť nieco.
S racing grade kolesami máš automaticky kilo dole, kokpit povedzme 150, základné sedlá tiež nepatria k najľahším a napr. základná alu sedlovka na mojom Xeliuse bola činka s prekvapivými zhruba 350 g. Výrobca vie, kde pridať :P
Ultrasporty ak sú drôtové, pri Aksiách predpokladám, tak každý z nich má obludných 350+ g, duša tiež nebude 65 g ale 120... čiže ide o použitie páreurových komponentov s hmotnosťou pulzaru na "správnych" miestach. Ako je zvykom u väčšiny bicyklov.
Ak iba vymeníš kolesá za karbóny s bezdušákmi alebo galuskami, si pod 8, ak povymieňaš všetky tie drobné ťažítka za normálne komponenty, si na 7,5.
No a potom si nahraďte 105ku Durou a ste v blízkosti 7 kg.
(Kurva dobre viem o čom píšem, tiež ma 9 kg vrchárskeho Xeliusu "poněkud zaskočilo". Pričom na rozdiel od vysieračských značiek ten rám, čo tu dostanete, je naozaj ten istý, čo trpí v alpských stúpaniach pod Thibautom Pinotom, nemusíte zháňať "inú verzijó" za trojnásobnú cenu. Ale keď z toho rámu zhodíte všetky lacáky z činkárne a dáte tam normálne kompoše, ste úplne niekde inde. Stačí reprodukovať Groupama FDJ setup.)
... a už som doma pri svojich poznámkach, takže poďme sa baviť o presných číslach.
Pôvodne na mojom Xeliuse (9,15 kg so všetkou kozmetikou, teda + pedále, košíky na fľaše, držiak Garminu aj samotný Garmin - katalógovka 8,5 kg, takže to celkom sedí) boli kolesá Shimano RX31 (katalógových 1945 g), brzdové kotúče Shimano SM-RT81-SS
140 mm (oba dokopy 211 g reálnych), kazeta Shimano 105 CS-5800 11spd 11-28T (284 g kat.), plášte Continental Ultra Sport 2 700×25 drôt (spolu 680 g kat.), nejaké UFO duše neznámeho pôvodu, ale o to vyššej hmotnosti (spolu 240 g). To dáva krásnych 3360 g.
Oproti tomu ozajstné kolesá (za 525 evri FFWD F3D tubular 1234 g reálnych (1265 kat.), kotúče Dura Ace 192 g reálnych (div divúci aj katalógových), kazeta Dura Ace 9100 11-30T 215 g reálnych (211 kat.), galdy Veloflex Raven 27 mm 600 g katalógových aj reálnych, teda dokopy 2241 g. 1,1 kg dole. To len aby sme pochopili, aký je rozdiel medzi "kolesami" a KOLESAMI.
To ti urobím s každým bicyklom, ked do neho investujem ďalších 1000€ každopádne za 2500€ by to malo mať ultegru alebo lepšie kolesá...
Porovnávajme porovnateľné, najnižší XC model so SATom od LP na mixe XT/SLX má k 12 kilám a ani ďalších 700 € mu veľmi nepomôže.
FYI samotný frameset Pulsium stojí ak si dobre pamätám 2200 € (ak ho je vôbec tento rok voľne dostať).
Poznámka: "investícia" je amount of money, ktorý keď použiješ, vygeneruje ďalší amount of money, teda zisk. Toto je, na rozdiel od investície, čistá spotreba. Iba že by si sa volal Dave Brailsford, o čom si dovolím úspešne pochybovať
No a direct sale na ultegre za 2500 nájdeš - ale nevidím tam SAT :P
Direct sale ti skrouhne celkom dosť % z ceny... pričom reálne by sme mali rám jazdený v pro tour porovnávať so slx verziou rámu...
Elastomerom neospravedlnis cenovku o cca 500e vyssiu ako u konkurencie
Plati sa za značku, to môže spraviť tých 500€. Keby na tom bol nápis Decathlon, tak je o 500€ lacnejší ako konkurencia. Na druhý stranu by nad ním veľa ľudí ohrnulo nos.
Nenazýval by som to "ospravedlňovaním", keďže iste nikto nikoho neprocíka kolenačky o odpustenie, ale naopak, ako jeden z asi troch (Spešl, Trek, Lapierre if I recall it right) výrobcov ponúka aké-také odpruženie a hrdo si za to zapýta. A ani s tým zapýtaním to nebude také zlé, LP framesety stoja - ak sa nič nezmenilo - +/- 100 € všetky tri tie zaujímavé (Aircode, Xelius, Pulsium) rovnako.
Takže v konečnom dôsledku je to o tom, či si ochotný akceptovať nejaké zvýšenie hmotnosti, alebo sa budeš pred pretekmi na kocečkách zabávať s prezúvaním kolies, nahadzovaním ďalšej vrstvy omotávky na rajdy (garantujem ti, že bez veľkého efektu) a ďalšími podobnými pseudoriešeniami. Nie že by SAT zabránil tomu, že ti bude ešte týždeň po kocečkárni brnieť v paprčách...
A potom to už môžeme stočiť do roviny, prečo kupujeme radšej normálny bicykel ako generickú čínsku sračku. Lenže otázky takto nestáli...
Pokial ide cisto len o nizku hmotnost tak u
fucus raven 4.0 27,5 2015 pisu 10,7kg za 1889e.
To je vhodne pre niekoho kto ma problem zdvyhnut vreco cementu a chce mtb a nema moc penazi. Za 1449e je focus lite 27 11,2kg.
9 kilo v základe na 105 za 2500€? Toto je na Ultegre, má to 8 kilo (verzia XL) a dá sa kúpiť za 2000€. https://www.giant-bicycles.com/sk/tcr-advanced-1 Keď na tom človek vymení kolesá tak za tých 2500€ má potom niečo na úplne inej úrovni než je ten Lapierre v základe.
Porovnavas neporovnatelne. Recenzovany bike je s kotucovkami a ty uvadzas s rafikovymi brzdami. Mohol si sem dat radsej tento
https://www.giant-bicycles.com/sk/tcr-advanced-2-disc-2019
o 500e lacnejsi a o 300g lahsi.
A aj tak stále neporovnávame porovnateľné, keďže TCR nemá nijaké odpruženie. Ten by si mohol porovnávať so Xeliusom.
A vo to tady jde. Že cesťákov s nejakým odpružením je pramálo, a v takom porovnaní by, ako si tak matne spomínam, Pulsium rozhodne nebol na vrchole rebríka peňaženkových upírov.
existuju aj malicke lahke momentaky na pritiahnutie osiek v terene v nedelu 100km od bydliska? S rychloupinacou packou sa lahsie odhaduje dotiahnutie osky. Mechanik co denne dotiahne kopec osiek imbusom bude mat ten cit aj v terene, ale niekto co sa len vozi a odtahuje 3x do roka?
Síce riešiš kokotiny, ale priamo tu v e-shope napr. https://www.mtbiker.sk/shop/servis-a-trening/naradie/imbusove-a-torx-kluce/force-momentovy-kluc-s-t-rukovatou-6-nm.html
Ten kluc ma na obrazku 5Nm a v popise 6Nm a na oske je max 15Nm.
A ak aj najdem slinejsi kluc, dalsia hmotnost na dlhom vyjazde naviac. Ci ten kluc je lahsi ako rychloupinak? Tak to bude rozmerovo zavadzat vo vrecku.
Tak to dotiahnem multiklucom odoka. Radsej pre istotu viac a potom si dokupim novy ram. Alebo menej. A hadam sa to nepovoli ani nevyhegla.
Bývam pod Tatrami a jazdím v Tatrách a úplne v pohode a s prehľadom mi stačia ráfikové brzdy. Kotúčovky so 140 mm či 160 mm kotúčom....to nééééé .
Prípadne ešte: "A dobre ti šmirgľujú karbónové ráfy?"
Dovolím si tvrdiť že minimálne 90% čitateľov a návštevníkov tohoto fóra sú rekreační a hobby športovci bez karbónových ráfikov a bez potreby mať na cesťáku kotúčovky ako reakciu na najnovšie trendy v cyklistike .
No a sme pri najväčšom absurde týchto antihydraulických výmetov - že často ich počujem od ortodoxných roadies, schopných jazdiť v každom pičasí a áno, karbóny.
Pričom ten rekre by práve z hydraulík profitoval najviac - brzdia furt rovnako bez ohľadu na počasie, nemusí sa nejako zaoberať správnou technikou brzdenia, ak sa raz dostane napr. do Álp a pôjde buď dlhý zjazd, alebo dlhý zjazd v daždi (ako je v Alpách zvykom , servis v prípade hobíka čo prd najazdí raz za niekoľko rokov (od 2017 som menil 1 kotúč, lebo som ho pri páde ohol, a stále mám pôvodné doštičky a také že výmeny laniek, bovdenov či neustále "donapínavanie" priebežne sa vyťahávajúcich laniek, to je história) a nemusí sa ani starať o orthodox-roadie folklórne pičungy.
"Najnovší" trend tu je s nami už nejakých ... hůůů ... zo 5 rokov, takže neviem, či ešte hovoríme o nejakej "najnovšosti". Skôr sa dnes hovorí o tom, že do +/- 2 rokov čaká ráfkové brzdy phase-out.
BTW trochu podobné reči som mal, keď som v 2007 kupoval MTB a rozmýšľal, či Včka, alebo hydrauliku. Už o rok som si s tou "nie hydraulikou" búchal hlavu o stenu (umocnené po ďalšom polroku, keď mi pribudol Zesty - na ktorom som DODNES žiadny veľký servis bŕzd okrem výmeny spotrebáku nerobil - a teda pribudla "first hand" skúsenosť). Lebo Včka síce tzv. stačia, ale s hydraulikou je to o niečom úplne inom. No a na žiletke je to presne rovnako, len to vzhľadom na menšiu frekvenciu divočín menej ťuká na dvere uvedomenia.
Akurát teda by som povedal, že 160 mm kotúč je na ceste úplne zbytočný.
Prečo by ráfikové brzdy nemali stačiť? Možno jazdí len za sucha a nepoužíva karbónové kolesá, tým pádom sa ho tieto problémy netýkajú.
To sa vravelo aj o kotúčoch na MTB Inak je na nezaplatenie "vôňa" spálených gumových špalkov v celom byte po výjazde, aj teraz si tu "vôňu vychutnávam". Ja som jednoznačne za kotúče na cesťákoch... MTB mi v byte páchne len keď prejdem kravským lajnom
Na čom sa ide zajtra Roubaix?
https://www.facebook.com/equipecyclistegroupamafdj/photos/a.263286190427784/2162361947186856/?type=3&theater
(som pokrútil nosom nad tým, že nasadili nediskovú verziu
Ahojte 🙂 a co by ste mi teda poradili na tie buchajuce bowdeny v rame? 🙂
9kg za 2500€ sakra, však to budú cestaky vážiť, ako horské biky