Unboxing: Superior TEAM XF 29 ISSUE - sebavedomie v karbóne

Konkurencia v kategórii XC je rok čo rok vyššia, čomu sa zákonite prispôsobujú aj popredné značky. A výnimkou nie je ani Superior, ktorý si na rok 2019 pripravil prepracovaný model TEAM 29 ISSUE.

Celokarbónovým rámom s použitím High Modulus Carbon dosiahol výrobca okrem vyššej tuhosti aj nízku hmotnosť, ktorá sa zastavila na čísle 10,3 kg.

Stred je ošetrený masívnym Pressfit systémom. Kabeláž je vedená vnútrom rámu s výnimkou ovládania zadného tlmiča, ktoré je vedené po spodnej časti hornej rámovej trubky a okolo krku až k páčke ovládania DT Swiss. Zdvih oboch častí pruženia sa zastavil na čísle 100 mm, to či už pre zadný tlmič alebo vidlicu. Jediným komponentom, ktorý je súčasťou rámu, a nie je z karbónu, ale z hliníka, je spojka tlmiča s vahadlom. Zaujímavosťou na celom ráme je konštrukcia zadného pruženia, pri ktorej Superior stavil na spoľahlivý systém bez použitia čapov, na tzv. „zeropivot”. Hlavný čap je tak uložený tesne v úrovni prevodníka a stavbou z jedného kusu.

Stačilo však špecifikácií, poďme sa teraz krok za krokom pozrieť na to, ako to celé vyzerá po vybalení z krabice.

Kolesá a rám boli zabalené naozaj dostatočne, aby sa predišlo akémukoľvek ich poškodeniu.

Zbaviť sa obalov síce chvíľu trvalo, no ľahkosť rámu sa prejavila hneď pri prvom dotyku a jednoduchej montáži na stojan. Hmotnosť bez pedálov bola skromných 10 kg.

Ako prvé sme namontovali riadítka podľa predpísaného momentu. Osadené sú gripmi od značky ESI.

Nesmie chýbať ani kvalitné sedlo Fizik, konkrétne karbónový model Tundra.

O kvalitnú jazdu s elimináciou a tlmením nerovností sa starajú tlmič a vidlica DT Swiss. Ovládanie prednej vidly z riadidiel je veľmi jednoduché.

Osadenie bŕzd a radenia je kompletne v rukách Shimano a výbavy XTR.

Ako posledné stačilo nafúkať kolesá, správne utiahnuť pevné osky, nastaviť brzdové kotúče i radenie, a hotovo.

Model: TEAM XF 29 ISSUE
Farba: Matte Black/White/Team Red
Kategória: MTB RACE
Modelová rada: MTB RACE XF TEAM
Modelový ročník: 2019
Počet prevodov: 1 x 12
Veľkosť: 15.5"(S), 17.5"(M), 19"(L), 21"(XL)
Rám: Carbon MTB Race Pro BF-1601 High-Modulus
Zadný náboj: DT Swiss XR 1501 Spline One 25 12 x 142 mm
Ráfiky: DT Swiss XR 1501 Spline One 25
Drôty: DT Swiss XR 1501 Spline One 25
Plášte: Schwalbe Racing Ray/Racing Ralph SnakeSkin TL Easy ADDIX Speedgrip/Speed 29 x 2.25"
Váha: 10.5 kg

Výsledkom je ľahký bike, s ktorým budete bok po boku bojovať o popredné miesta. Okrem modelu 29 ISSUE môžete siahnuť aj po lacnejších verziách, akými sú napríklad 29 ELITE alebo 999 RC. Cena tohto modelu sa pohybuje okolo 5 399 € a viac informácií o ňom nájdete na tomto odkaze

Doručenie bicykla

Ak si objednáš bicykel na našom eshope alebo osobne v MTBIKER centre, je niekoľko možností, ako ti môže byť doručený. Jednou z nich je osobný odber v MTBIKER centres poskladaním a garančným servisom zdarma, pričom viac informácií aj o ďalších formách doručenia nájdeš na tomto odkaze.

Bezplatný dovoz až domov pre bicykle od 1 000 €

Ak nechceš bicykel dostať v krabici a zároveň nemáš čas či možnosť prísť do nášho centra, alebo máš problém si bicykel odviezť domov, vieme ti ho doviezť my osobne. Po telefonickej dohode a platbe prevodom ti bicykel dovezieme zložený, vysvetlíme základné nastavenie a zodpovieme akékoľvek otázky.

Službu ponúkame zákazníkom v okresoch BA, SC, PK, TT, PN, HC, NM, MY, TN, IL, PU, PB, BY a v meste Žilina, po dohode aj inde. Dovoz robíme minimálne raz za týždeň v podvečerných a večerných hodinách, okolie BA a TT väčšinou v stredu. Služba sa vzťahuje len na objednávky bicyklov, pričom ak jej hodnota prekročí 1 000 €, tak dodanie do 24-48 hodín získaš zadarmo. V prípade nižšej ceny bicykla je táto služba spoplatnená sumou 29,99 €.