Kliknutím prejdeš na
www.pinarello.com
Reklama
Tradícia v najnovšom šate - Pinarello 2020

Tradícia v najnovšom šate - Pinarello 2020

7 komentárov

redakcia 22.07.2019   Pinarello Cestny Bike Sezona 2020 Gravel Cestna Cyklistika Novinky

Je len zopár výrobcov bicyklov na svete, ktorí sú synonymom luxusu, tradície a víťazstiev. Pinarello sem nepochybne patrí, tak sa pozrime na aktuálnu kolekciu.

 



Dať vysokú cenovku na rám určite nestačí, aby sa váš výrobok stal kultovým. Ako to robí tento taliansky producent, aby si túto pozíciu udržal, si pozrieme na ponuke modelov pre sezónu 2020. Sú to možno aj bicykle, ktoré poznáte napríklad z Instagramu pod hashtagom #bikeporn .



Dogma F12


Top model, ktorý ste si už určite stihli pozrieť v nejakej recenzii či video predstavení. Aj keď nie z dôvodu, že sa ho chystáte vlastniť, ale len preto, že je to špička a najvyššia kategória bike priemyslu. To, že predchodca F10 nastavil latku vysoko, je nepochybné. Podarí sa kráčať F12-ke v týchto stopách? Možno sa to dozvieme už na tejto TDF, keďže práve tento stroj sedlajú jazdci tímu INEOS.



Technológie


Čím je tento model výnimočný a ktoré sú to tie technické vychytávky? Rám a vidlica si zachovali pre Pinarello typický asymetrický dizajn, pri diskovej verzii nechýba kompletné interné vedenie bowdenov.



Stále dostupný je aj s klasickými brzdami, teraz direct-mount so zvýšeným brzdiacim účinkom pre „klasikomilcov” a gramárov. Hodiny strávené v aerodynamickom tuneli, kde v dnešnej dobe výrobcovia nachádzajú ďalšie a ďalšie watty, sú samozrejmosťou.



Na tomto leveli sa riešia detaily ako výška umiestnenia fľašiek a následné obtekanie vzduchu. Karbón nie je ako karbón a tu bol použitý ten s označením Torayca T1100 1K Dream Carbon. V preklade to znamená ľahší a tuhší a ak aj treba, tak nárazy absorbujúci. S pohodlím súvisí aj obutie, kde 28 mm je garantované, keďže tieto stroje sú ladené univerzálne a nevyhýbajú sa ani ťažšiemu „terénu”.



Čísla a zase čísla


Čo to v porovnaní s predchodcom znamená? Úspora 8 wattov pri 40 km/h (aero vylepšenia a znížený odpor o 5 % vďaka novým integrovaným riadidlám Talon Ultra, 7 % rám a vidlica), +10 % bočná tuhosť, -10 % krútenie rámu, -40 % krútenia vidlice pri brzdení, 13 veľkostí, 16 možností veľkostí integrovaných riadidiel, 208 kombinácií výbavy. Keď marketingové oddelenie dostane do rúk takýto stroj, tak sa vyhrajú .



F12 X-light


Na počesť etapy Gira prechádzajúcej cez mesto Trevisio, Taliansko, kde Pinarello vzniklo, výrobca pripravil túto špeciálnu edíciu. Ako názov prezrádza, je ešte ľahšia ako základ. Úspora je značných 10 %. Zaujímavé je, že v ponuke je disk aj „nedisk” verzia.



Dogma F10, F10 disk, K10S disk, X-Light, K10...


Dnes kvalitní výrobcovia vedia ponúknuť variant pre každého. U Pinarella to platí aj pri modeli F10, ktorý bol donedávna topka a s ktorým sa im podarilo toľko víťazstiev.



Svoju cestu začal v sezóne 2017 a až sa človeku nechce veriť, koľko noviniek a nových možností priniesla taká krátka doba. Ak niekto zvažuje časom prevereného parťáka za rozumnejšie peniaze, tak nemá čo váhať. Vyberať môže z kotúčových bŕzd, klasiky, modelu zameraného na váhu, alebo vybaveného odpružením, ktorý sa prebíjal po kockách Paríž-Roubaix.



A áno, tie čísla hore hovoria, o čo je lepšia F12, ale správna otázka je, o koľko je stále lepšia F10 od konkurencie…



Prince a Gan


Keď oceníte pohodlie a zároveň si úprimne zhodnotíte, že top sadu proste dostatočne nevyužijete, tak tu máte zaujímavú možnosť, ako vlastniť Pinarello. A nemusieť si brať hypotéku . Ďalšia dobrá správa je, že neprídete o žiadnu zo zásadných technických vymožeností, ktoré sú vlastné top modelom.  Pre ľahšiu orientáciu, drahšie Prince vychádza z F10 a lacnejší Gan z F8. A opäť môžete vyberať medzi diskami a klasikou.



Jedna perlička, ako vznikol názov Gan? Skrátením Garden of Heaven/Gan Eden. Rajská záhrada . Lebo podla výrobcu, jazda na ňom poskytne maximálny pôžitok pre cyklistu… S emóciami to Taliani vedia!



Ucelená ponuka


Ako sme spomínali vyššie, dnes moderní výrobcovia musia vedieť ponúknuť širokú paletu modelov. A nielen na jednu disciplínu. Cestné portfólio sme z časti popísali a podľa popularity sa pozrieme ešte na gravel a ebiky.

Grevil


Veľmi populárna je kategória gravel, ktorá má svoje opodstatnenie. A na Slovensku zvlášť. Ciest s vhodným povrchom máme viacej, ako tých dobrých na cestnú cyklistiku. Je len otázka času, kedy nastane aj u nás boom.

Vybavenie


Ako „devil” vyzerajúci rám, má za úlohu pružiť a filtrovať otrasy bez použitia pohyblivých častí, či tlmičov. Viaceré jeho prvky vychádzajú z modelu F10, čo je dobrá pretekárska DNA. Osadenú môžete mať gravel verziu známej sady Shimano Ultegra s označením RX800. Plášte na kolesách cestných rozmerov môžete voziť až 42 mm široké. Tu nikoho neprekvapí, že sú pripravené na bezdušovú verziu. Charakter biku skôr prezrádza, že na ňom pozbierate KOMy na Strave, ako to, že sa ovešaný taškami vydáte na niekoľkodňový trip. Tak, či onak, o pohľady okoloidúcich máte postarané.



Elektrika je tu a s prídavkom elegancie


A hlavne ak je v rozumnej miere zakomponovaná do dizajnu bicykla, ako pri modeli Nytro. Ono vlastne nielen zapracovanie batérie do rámu je citlivé, ale aj samotná filozofia takéhoto modelu. Nech sa nerobia z bicyklov elektrické motorky, ale takéto šikovné hybridné mašinky. Na prvý pohľad stále klasický bicykel, ktorý umožňuje pomoc motorom vo chvíli, keď to je treba. Je super, že takýto stroj vám umožní prejsť viac km, vidieť viacej zaujímavého, či dlhšie ostať v skupine s mladšími, či zdravšími, či chudšími . A určite ho ocenia aj dámy, vďaka čomu máte v kopcoch rovnocenného tréningového partnera.



Parametre


Váha 13 kg, ako uvádza výrobca, je na rovnej ceste bezproblémová. V kopci zas motor s výkonom až 400 wattov pomôže, takže tých pár kíl navyše neprekáža. Vyberať môžete z 3 režimov asistencie (Breeze, River a Rocket). Aj ruštinár chápe, že režim raketa je najsilnejší a pridáva k sile cyklistu až 250 % energie. Pomoc končí, ako káže EU, pri 25 km/h. Tento model je v ponuke len na kotúčoch a obujete ho do pohodlných plášťov šírky 28 mm. Geometriou má blízko k modelu GAN, takže je aj pohodlný. Zaujímavosťou je, že pohon dodáva nemecký výrobca FAZUA. Taliansky bike s nemeckým motorom. To znie dobre .



Keď si človek kupuje Pinarello, tak vie prečo. Jednoducho chce výnimočný bike, ktorý má, ako sa hovorí dušu.. A len pár výrobcov sa môže pochváliť takouto aurou okolo svojho mena.

Pre viac informácií ohľadom cien a aktuálnej ponuky kontaktujte dodávateľa, ktorým je Davorin.

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Komentáre

desertfremen 22.07.2019 (11:12)

No neviem , ale pozeráte tohtoročné TdF? Tá Dogma F12 na dva kusy po menšom páde... Toto by sa na hliníkovom ráme nestalo ani náhodou. A nebolo to prvý krát čo karbónový rám bol takto rozlámaný ako by bol z čokolády. A to je vec čo stojí plus mínus 7 - 10 tisíc podľa stupňa výbavy.

 
cepooo desertfremen 23.07.2019 (09:38)

Vcera som zachytil, ze po pade ten bike preslo auto, tak to by mohlo vysvetlit tie dva kusy

 
Ujo-Ventilka 22.07.2019 (13:57)

Grevil - vyzera ako "devil", vo volnom preklade - Je skaredy ako cert

 
cepooo Ujo-Ventilka 23.07.2019 (09:39)

To ano, ale zase si iny

 
Mikee 22.07.2019 (16:48)

aj f12 aj grevil vyzeraju ako pozliepane z polamanych konarov

 
vlado.zimanyi 22.07.2019 (19:16)

Najkrajsia je F8, potom tam zacali pridavat hrby a ta F12 uz posobi fakt divne..aj bez toho zlomenia napol

 
Pridaj komentár