Enduro World Series pokračovalo druhým kolom v Tasmánii

V tasmánskom mestečku Derby sa počas uplynulého víkendu uskutočnilo druhé kolo Enduro World Series (EWS).

Po minulotýždňových pretekoch na Novom Zélande sa pretekári presunuli do neďalekej Tasmánie. Aj tu čakali na jazdcov prevažne suché podmienky, ale prach nebol jedinou nástrahou. Derby je známe predovšetkým masívnymi rockgardenmi, takže o divácky atraktívne miesta nebola núdza.

V sobotu podvečer bola na programe jediná, ale za to najdlhšia rýchlostná skúška, tzv. Queen stage, alebo “kráľovská” etapa. Tento koncept je v sezóne 2019 nový: pretekár, ktorý vyhrá Queen stage, obdrží 40 bonusových bodov do celkovej klasifikácie. V nedeľu čakalo na jazdcov ďalších 5 rýchlostných skúšok.

V mužskej kategórii sa podobne ako minulý víkend tešil z víťazstva Belgičan Martin Maes z GT Factory Racing. Maes okrem Queen stage vyhral ďalšie tri rýchlostné skúšky a opäť vyhral celkom jednoznačne. Na druhom mieste skončil Francúz Florian Nicolai z Canyon Factory Enduro tímu so stratou +17,47 sekundy. Tretie miesto obsadil Connor Fearon so stratou +23,33 sekúnd jazdiaci za Kona Factory Team. Fearon sa sústredí predovšetkým na svetový pohár v zjazde, ale EWS na “domácej” pôde si nenechal ujsť. V celkovom hodnotení si prvú priečku upevnil Maes, pred druhým Nicolaiom a tretím Keeganom Wrightom.

Podobne ako medzi mužmi, aj v ženskej kategórii obhájila 1. miesto víťazka z minulého kola: Francúzka Isabeau Courdurier jazdiaca za Mavic Intense Collective. Na druhom mieste so stratou +22,2 sekundy sa umiestnila Američanka Jill Kintner a tretia domáca jazdkyňa Rowena Fry so stratou +34,55 sekundy (obe bez podpory továrenskej značky). Pre Jill Kintner to boli debutové preteky EWS, ale druhé miesto rozhodne nie je až takým prekvapením. Kintner má za sebou bohatú kariéru v BMX aj MTB, kde okrem iného získala bronz v bikrose na Olympiáde v Pekingu a je trojnásobnou majsterkou sveta vo 4-crosse.

V celkovom hodnotení naďalej vedie Courdurier pred Noga Korem, na treťom mieste je Bex Baraona. V tímovom hodnotení opäť zvíťazili GT Factory Racing, pred Rocky Mountain/Race Face a na treťom mieste skončil Ibis Cycles Enduro.

Ďalšie kolo EWS sa po 6 týžňovej prestávke uskutoční 11-12. mája na ostrove Madeira, po nej budú nasledovať dve európske kolá vo Val Di Fassa (Taliansko) a Les Orres (Francúzsko).

Celkové výsledky nájdete na tomto odkaze.