Niekoľko tipov ako si v prvom rade preteky užiť

redakcia 02.06.2019   Horsky Bike Horska Cyklistika Vyziva Preteky Trening Maraton

Sezóna maratónov sa naplno rozbehla a pre hobby jazdca je najdôležitejšie si tieto akcie v prvom rade užiť.

Každý má na pretekoch odlišné ambície - pre niekoho je to chuť popasovať sa o popredné miesta, niekomu stačí dôjsť so cťou do cieľa. Na veľa vecí príde človek postupne vlastnými chybami a tí najlepší už väčšinu aj tak dobre vedia.

Preteky vedia byť návyková záležitosť a pre mnohých je to najlepšia príležitosť, ako si poriadne vyčistiť hlavu v kruhu podobe zmýšľajúcich – to je zrejme najväčšia výhoda. Tou ďalšou je okrem iného motivácia, vďaka čomu sa človek snaží držať v kondícii. Práve to je veľmi často ten kľúč, ako sa vykopať napríklad skoro ráno a odmakať si svoje, kým prídu na rad povinnosti...nech sú už akékoľvek. Rovnako sa človek ľahšie prinúti, aj keď nie je azúro a 25 stupňov .

Každý má ale iné možnosti, najmä čo sa týka voľného času a možností. Preto je najdôležitejšie mať z pretekania (tréningu) radosť bez ohľadu na výslednú pozíciu. Nenechať sa zbytočne odradiť tým, že je niekto silnejší, pretože má viac času, prípadne jednoducho väčší talent. Dôležité je snažiť sa postupne zlepšovať a nájsť si v tom koníček. A hlavne si jazdenie a pretekanie užívať, čomu možno pomôže niekoľko tipov z nášho YouTube kanálu zameraných hlavne pre začínajúcich a menej skúsených jazdcov. Či už sa to týka tréningu, prípravy biku, alebo napríklad aj výživy.

Správne nastavený posed

V prípade, že potrebujete podať čo najlepší športový výkon, je vždy základom správne nastavený posed. Na maratónoch je stále vidieť jazdcov, ktorí majú zle nastavenú aj takú základnú vec ako je sedlo. Navyše zlé nastavenie sedla môže brániť nielen vo výkone, ale čo je horšie, môže byť zdrojom bolestí. Dajte si na tom záležať a uvidíte ten rozdiel. Ponúka sa niekoľko možností, ako na to...

Nastavenie bicykla

Okrem vašich nôh sa na výslednom výkone a pocite z jazdy výrazne podieľa bicykel. Aj model, ktorý nepatrí do „chrtej“ kategórie sa s pár úpravami v nastavení vie premeniť na výrazne efektívnejší. Rovnako dôležitá je aj ergonómia, pretože ak budete na hrane, posledné čo chcete, je bojovať s ovládaním.

Popasujte sa s kopcami o niečo lepšie

Na maratónoch sa vo väčšine prípadov neschováme nikde v háku a všetko si ideme za svoje. Navyše máloktorá trať sa ide po rovine, a preto je silová vytrvalosť veľmi dôležitá zložka vášho celkového športové výkonu. Ak sa chcete v stúpaniach zlepšiť, je potrebné ju rozvíjať, pričom to nemusí byť nutne iba v kopci.

Čo nerobiť pred maratónom

Nie je nad to si nechať pokaziť zážitok z pretekov nejakým technickým problémom alebo zlým nastavením. Za to veľmi často môže „ladenie“ bicykla na poslednú chvíľu, či montáž nových komponentov – ideálne reťaze . Neučte sa len na vlastných chybách, pomôcť môže aj naše video:

Základné veci na opravu

Defekt, povolená sedlovka, pretáčajúce sa riaditká – tieto veci vás kľudne môžu počas maratónu zastihnúť a okamžite pokaziť zážitok z jazdy. Nikto so sebou nechce nosiť zbytočnú záťaž, no aj to najdôležitejšie môže mať stále miniatúrne rozmery a neprekážať. Takže batoh s náradím môžete v pokoji nechať doma.

Bez energie to nejde

Veľa ľudí stále trochu tápa v tom, ako využívať doplnky výživy, a ako ich správne kombinovať. Predsa len počas bežných výjazdov si v pohode vystačíme aj s klasickou stravou, no ak idete naplno, prídu vhod výhody športovej výživy, kam patrí najmä ľahká stráviteľnosť. Keď sa pozrieme na tie základné, máme na výber napr. z gélov a tyčiniek, ktoré sa dajú dobre kombinovať a pokryť tak nároky na energiu.

Netreba z toho robiť vedu

Veľa ľudí sa na tréning pozerá ako na niečo zložité a komplikované, kde vás obmedzujú všetky rôzne merače a vytráca sa radosť zo samotnej jazdy. Pomerne výrazné zmeny ale viete docieliť aj bez toho, aby ste niečo také riešili.

Všetky tieto videá a tipy nájdete samozrejme na našom YouTube kanáli MTBIKER. Ďalšie budú pribúdať, vrátane samotných reportov z pekných akcií. Neváhajte nás podporiť vašim odberom, aby sme mohli prinášať čoraz lepší obsah a rovnako vám nič nové neutečie. Vidíme sa na trati .

Prejsť do shopu (Bicykle ~ Horské bicykle)

Karol-2 02.06.2019 (22:07)

ja (ako totalny loozer na maratonoch) mam takyto rebricek
1. trenovat
2. trenovat
3. trenovat
4. atd body z tohto clanku

Davac Karol-2 05.06.2019 (09:22)

Prilis vela treningu telo medokaze zregenerovat, nasleduje pretrenovanie, kedy je telo vysilene a skoncis v posteli. Ja zvladam trenovat maxx. 2x do tyzdna po 3-4 hod. A to uz je vazne hranica. Ako su magori, ktory su schopny trenovat 20 hod. tyzdenne, ale to uz clovek nemoze chodit do roboty.

mailer 03.06.2019 (07:43)

Ja svoje "amorfne" telo tiez navliekam do lycri, neviem si predstavit ist v bavlnenom tricku, hoc len k jazeru sa okupat
Ma to svoje opodstatnenie

mathesius 02.06.2019 (22:01)

Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný, a preto sa nezobrazuje. Klikni sem ak si ho želáš napriek tomu zobraziť.

Lechu mathesius 03.06.2019 (12:31)

cykloblecenie splnajuce svoju funkciu kupis do 100 eur ked vyzistis zlavy a akcie. za 150 mas uz super kvalitu. Aky bicykiel za to kupis?

milancaban mathesius 03.06.2019 (22:18)

Tak to je samozrejme offtopic pretoze nieco si obliect treba a tak ako ma jeden dres za 10e (napr tu som jeden kupil cez bazar) tak druhy pojde na bike v polokoseli za 100e a adidas teplakoch ktore niesu lacnejsie ako kratasi. Ale jasne da sa to aj inak ... tretry sworks 400 prilba giro synthe 200 dres gabba dlha 200 kratasi castelli aero bib shorts 170 a ponosky castelli za 20 a rukavicky za 40 a mas to 1030e k tomu mas minimalne letnu a zimnu verziu a nejaku plastenku. Verziu pre mtb a road napr tretry a uz ako hobby jazdec nechas v tom 2000eur za oblecenie. Na druhu stranu kolki si daju k obleku hodinky za 2000eur aby boli inn.