Kliknutím prejdeš na
www.lapierre-bike.cz
Reklama
Test: Lapierre XR SL 629 – elegán s DNA pretekára

Test: Lapierre XR SL 629 – elegán s DNA pretekára

12 komentárov

Redecky 10.07.2019 30 fotografií   Bicykel Horsky Bike Horska Cyklistika Test Lapierre Full

Na test sa nám dostal celoodpružený bike od francúzskej značky Lapierre a ja som sa už po prvom pohľade tešil. Ako to dopadlo?

 

Celoodpružený karbónový rám je ten istý pre trojlístok rady XR. Tento rám bol vyvinutý pre XC, ako aj pre maratónske trate. Trojlístok rady XR obsahuje tri modely, a to XR 929 Ultimate, model XR SL 729 a model XR 629, ktorý sme mali možnosť otestovať.

Materiál rámu


UD (Uni-Directional) karbón je použitý na výrobu rámu a zaisťuje oveľa nižšiu hmotnosť, pritom ponúka zvýšenie tuhosti v požadovaných a najviac namáhaných miestach rámu. Vďaka karbónovému rámu ďalej mohlo dôjsť k skráteniu zadnej stavby o 5 mm oproti Alu rámu, čo opäť zvyšuje celkovú obratnosť bicykla v teréne. Rámy sú k dispozícii v 4 veľkostiach „S“, „M“, „L“ a „XL“. My sme mali k dispozícii veľkosť „L“, ktorá je podľa tabuliek výrobcu určená pre jazdcov s výškou postavy medzi 176 až 186 cm. S mojimi niečo málo cez 190 cm by som už asi mal byť cez limit, no sedlovke k maximálnemu povolenému vysunutiu chýbalo ešte zopár milimetrov a priznám sa, ja som sa stále na biku cítil veľmi komfortne. Plus z môjho pohľadu je veľmi pekne vyriešená konštrukcia rámu v oblasti zadného tlmiča. K celkovej elegantnosti prispieva vnútrom spodnej rámovej trubky vedená hadica zadnej brzdy.



Pokiaľ by vám časom prišla elektronická sada vhodnejšia ako použitá mechanická, rám určite nebude prekážkou. Disponuje patentovanou technológiou Trap Door, ktorá veľmi úhľadne integruje batériu Di2 do rámu a zároveň sa môže použiť aj pre batériu na tlmič E:I Shock. A ešte navyše ponúka zníženie ťažiska pre lepšiu ovládateľnosť a jazdné vlastnosti.

Francúzski konštruktéri dali do vienka „XRkám“ relatívne krátku zadnú stavbu 441 mm, uhol hlavovej trubky je 69-stupňov, predstavec má dĺžku 70 mm (pre veľkosti L a XL). To vo výsledku zaisťuje veľmi dobrú kontrolu a stabilitu v zjazdoch. Sedlová trubka má uhol 74,5 stupňov, čo zaručuje, že počas šliapania udržujete svoju váhu viac vpredu.



Geometria a veľkosti




Komponenty – odolné a dostupné


O pohon šesťdvadeviny sa stará SRAM Eagle 1x12. Na NX-ových kľukách je osadený 32-zubový prevodník. Radenie a kazeta s rozsahom 11-50 sú tiež zo sady NX a až na výnimku zadného meniča, ktorý je zo sady GX, by sa o pohon starala kompletná sada NX.



Voľba pri výbere bŕzd padla ako pri pohone opäť na SRAM a model Level v kombinácii so 180 mm a 160 mm kotúčmi SRAM G2 Cleansweep.

Kolesá, ktorých základ tvoria Boostové náboje Formula DC-7131 s počtom 32 dier pre špice a ráfiky, sú od ďalšieho známeho výrobcu Mavic a konkrétne model XC 421. Ráfiky sa pomocou použitia pásky dajú upraviť na bezdušové a zapletený set počas celého testu pôsobil dostatočne tuhým dojmom. Pre samotný kontakt s terénom je použitá kombinácia plášťov Maxxis, vpredu je použitý model Ardent 2.25“ a zadný plášť je veľmi dobre známy Ikon 2.2“.



Radenie, brzdové páky, ako i uzamykanie prednej vidlice sú uchytené na 720 mm širokých hliníkových riadidlách priamo od výrobcu Lapierre. Ďalšie doplnky, ako v našom prípade, bol 70 mm predstavec, sedlovka a pohodlné sedlo, taktiež od samotného Lapierre.



O pruženie sa stará 100 mm duo od RockShox. Predná vidlica Reba RL je uzamykateľná priamo z riadidiel a zadný tlmič Deluxe RL, taktiež so zdvihom 100 mm, sa dá uzamknúť „len“ rukou.

Ako sa tento zaujímavý elegán správa v teréne?


Priznám sa, tento celokarbónový rám na mňa designovo zapôsobil už na prvý pohľad. Dobrý dojem bol podčiarknutý aj skladbou použitých komponentov a bol som veľmi zvedavý na dojmy z jazdenia. Bike som ešte pred samotným testom vážil, síce len na necertifikovanej váhe, a jeho hmotnosť bez pedálov a s košíkom na fľašu sa zastavila na hodnote 12,6 kg. Plný očakávaní som sa tešil na prvé zjazdy, ale, samozrejme, najskôr som musel niečo vyšliapať.



Prvé kilometre som prešiel po asfaltovej ceste, kde som skúšal nastaviť zadný tlmič do oboch polôh, odomknutý a zamknutý. Samozrejme, pri odomknutom tlmiči sa bike pohupuje, ale to nie je žiaden problém, pretože po uzamknutí tlmiča sa z biku stáva plnohodnotný hardtail a nie je cítiť žiadne pohupovanie, či stratu energie. Či už pri silovom šliapaní v sedle, alebo aj pri šprintoch zo sedla. Úprimne som čakal, že budem cítiť nejaké prepružovanie zadnej stavby, ale opak bol pravdou. Veľmi príjemným zistením bolo, ako ľahko je dostupná páčka ovládania tlmiča.

Pomocou páčky sa dá tlmič prepnúť do jeho dvoch polôh, a to je buď plne otvorený, alebo zatvorený. Samozrejmosťou je nastavenie rýchlosti odskoku pomocou otočného kolečka, ktoré je umiestnené priamo pod páčkou na ovládanie tlmiča. Pomocou odskoku si môžete ešte skrotiť chod zadnej stavby v otvorenom režime, čo sa hodí najmä športovým jazdcom a maratóncom.



Páčka na otvorenie/uzamknutie tlmiča sa dá veľmi rýchlo a komfortne presunúť do oboch polôh, a to aj pri použití 710 ml fľaše. Mne osobne vôbec nechýbalo uzamykanie zadného tlmiča z riadidiel. Keď som sa dostal na stúpanie, ktoré bolo pretkané kameňmi a koreňmi, tlmič som otvoril a automaticky som mal pocit, že dokážem ísť do kopca rýchlejšie a šetriť energiu, pretože zadné koleso veľmi ochotne kopírovalo terén a na koreňoch som nemal žiaden pocit straty stopy, alebo že by ma terén rozhodil z rytmu.



Čo sa týka použitých tlakov v zadnom tlmiči a v prednej vidlici, na začiatok som sa držal výrobcom stanovených hodnôt, ale to sa mi zdalo na môj štýl jazdy až príliš tvrdé, tak som tlak vo vidlici, ako i v tlmiči o pár percent znížil voči doporučeným nastaveniam. Myslím, že najlepšou cestou, ako si nájsť optimálne nastavenie pruženia, je vziať si pumpu na vidlice so sebou na nejaký výjazd a priamo v teréne si odskúšať rôzne tlaky, ktoré budú vyhovovať jazdeckému štýlu.



Bike je veľmi ľahko ovládateľný a poslušne reaguje na každý pokyn zmeny smeru jazdy a aj vďaka použitiu 70 mm predstavca je prepletanie sa medzi technickými pasážami na trailoch zábavou. Navyše na pretekárskych tratiach dokáže tento bike ušetriť drahocenný čas, výborná geometria a tuhosť rámu toto všetko len podčiarkuje...

100-milimetrové zdvihy prednej vidlice, ako i zadného tlmiča pracovali spoľahlivo a bezproblémovo žehlili nerovnosti v zjazdoch. Môžete sa spoľahnúť aj na dobré vlastnosti predného plášťa Maxxis Arden, ktorý dokonale podrží zvolenú stopu. Oba plášte Maxxis výborne sekundovali brzdám Sram, ktoré sú pre mňa najväčším pozitívnym prekvapením, čo sa týka zvolených komponentov. Na biku bolo použité sedlo Lapierre a mne osobne tvar a šírka sedla veľmi dobre sadli. Aj keď o výhodách teleskopických sedloviek nie je pochýb, mne osobne na biku nechýbala, ale to, samozrejme, závisí od štýlu jazdy každého z nás. Na druhej strane pomôže výrazne posunúť zjazdové schopnosti biku, ak by niekto mal záujem a jej osadenie nebude žiadny problém.

Kratučké zhrnutie na záver


Pokiaľ by ste v nabitej konkurencii značiek hľadali full, ktorý bude vhodný na cross country, maratóny, alebo len tak na jazdenie pre zábavu, môže byť tento model vhodný kandidát. Ak by som mal len fakt zopár slovami zhrnúť bike, moja odpoveď by bola „veľmi príjemné prekvapenie za prekvapením“.

Plusy

  • geometria rámu spojená s ovládateľnosťou biku
  • ergonómia ovládania zadného tlmiča
  • možnosť použitia aj fľaše s väčším objemom 
  • tubeless ready kolesá a plášte
  • integrovaný a elegantný chránič zadnej stavby pod reťazou


Mínusy

  • nenašiel som nič výrazné


Cena predstaveného biku je stanovená na 3 199 €. Kompletnú špecifikáciu nájdete na stránke výrobcu.

Fotogaléria k článku

 

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Komentáre

double 10.07.2019 (18:25)

Darmo keď je raz dizajn na hovno, tak mi je jedno ako ten bicykel jazdí a aké ma komponenty. pozn. jedna sa o moj osobný názor ale urcite sa pridajú aj viacerí.

 
tomasspura double 10.07.2019 (19:25)

Pridavam sa , ten hrb je strasny.

 
zejdzek72 tomasspura 10.07.2019 (20:38)

ale mozno sa ti tam aj 1,5L Miticka zmesti pozor nato

 
tomasspura zejdzek72 10.07.2019 (22:54)

nie len ta, ale aj trojuholnikova taska do ramu

 
Sarinator double 11.07.2019 (08:21)

Velebnosti, jdu blejt!

 
bobris 10.07.2019 (20:57)

otras

 
marekon7745 11.07.2019 (15:49)

69 stupňov hlavovy uhol a 70mm predstavec plus 100mm zdvihy majú byť akože zábavou na trailoch?
to su všetko hodnoty klasického xc na maratony, kde je ale zasa ťažký, tak neviem ...

 
Morrison 11.07.2019 (15:50)

Pekne Xc... prečo nie?! Určite to jazdi krásne, veď taká company ako lapierre si svoj štandard drží v každom smere... Vidieť to na živo, skúsi to..zmenilo by pár ľudí názor!

 
sergejdesign 10.07.2019 (22:48)

rám je krásny..
ale ked som sa dočítal že je to bez twinlocku a hmotnosť 12,6kg..prestal som a viac ma uz nic nezaujimalo...

 
robo96 sergejdesign 11.07.2019 (08:25)

nuz a coze by si chcel od celopera na NXku a vo velkosti L? ale je pravda, ze za tu cenu sa daju kupit XC celopera s lepsou vybavou a hmotnostou.

 
sergejdesign robo96 11.07.2019 (13:56)

nič .. lebo mam model inej značky z 2012roku z AL ramom a vtedy ešte 3pílou a vážil 12,4kg.
nedal by som take peniaze za taky bike, hlavne ked je to XC segment. Radsej si priplatit trochu za niečo lepšie.

 
GaliPet 11.07.2019 (07:29)

Tuším Lapierre stratil dych. Kde sú tie časy krásneho X-Control na 26-kách kolách. V najzákladnejšej verzii bol dokonca ľahší.

 
Pridaj komentár